Gjest Trolletrine Skrevet 5. juli 2011 #1 Skrevet 5. juli 2011 Kjæresten og jeg skal til Curacao (De Nederlandske antillene) i høst Ser at øya ligger bare 2 - 3 mil utenfor Venezuela, og kan gjerne tenke meg en svipptur bort dit. Har saumfart nettet, men finner ikke noe form for ferjer som går til Venezuela? Er det noen som har peiling på om det i det hele tatt er mulig å ta båt fra Curacao - enten leie båt med folk som kan kjøre oss, eller om det finnes lokale ferjer?
Gjest Aria. Skrevet 5. juli 2011 #2 Skrevet 5. juli 2011 Sååå heldig du er! Har hatt kjempelyst til å reise dit lenge. Mener jeg leste noe en gang om at man kan ta noe båt over til Venezuela ja, men husker ikke. Det er helt sikkert mulighet for det, men husk at det er veldig farlig der da hvor på Curacao skal du?
Gjest Trolletrine Skrevet 6. juli 2011 #3 Skrevet 6. juli 2011 Jaaaaaaa!!! Gleder meg som en unge Vi skal bo på en plass som heter "Hyatt Regency Golf resort,Spa og Marina". Det ligger litt utenfor Willemstad, men vi har leid bil vi skal ha under hele oppholdet. Vet du, dette er virkelig en drømmereise for meg!!! Utifra hva jeg har lest meg til på nettet, så virker det som om det kun finnes rådyre flybilletter til Venezuela....samtidig vet jeg at det jevnlig er et båtmarked på Curacao der det kommer småbåter fra Venezuela som selger ting og tang.Likevel er det tydeligvis VELDIG vanskelig å komme seg over til Venezuela i båt for turister.
ViC* Skrevet 6. juli 2011 #4 Skrevet 6. juli 2011 Ååå, så herlig!!! Hvilket selskap reiser dere med, og pris?
effy Skrevet 6. juli 2011 #5 Skrevet 6. juli 2011 Heldiggrisen! Jeg var på Aruba for 3 år siden og husker jeg googlet masse etter ferjeruter i området men fant ikke noe på nett. Jeg tror det er mer vanlig å ta småfly om man skal reise til fastlandet eller naboøyene.
kaprifolen Skrevet 6. juli 2011 #6 Skrevet 6. juli 2011 (endret) Da min far bodde på Curacao (riktignok for maaange år siden), var det småfly som gjaldt. Sikkert mulighet for å oppsøke lokale tilbud og få til en tur. Sjekk med hotellet om de har tips? Men husk at det er slettes ikke uvanlig å bli møtt med rasisme som hvit, spesielt blant den eldre garde. Så vær ydmyk, og ikke begynn å krangle hvis dere ser/hører at andre får bedre pris enn dere... God tur og kooooos dere! Eldorado for dykkere! Endret 6. juli 2011 av kaprifolen
Gjest Aria. Skrevet 7. juli 2011 #7 Skrevet 7. juli 2011 Da min far bodde på Curacao (riktignok for maaange år siden), var det småfly som gjaldt. Sikkert mulighet for å oppsøke lokale tilbud og få til en tur. Sjekk med hotellet om de har tips? Men husk at det er slettes ikke uvanlig å bli møtt med rasisme som hvit, spesielt blant den eldre garde. Så vær ydmyk, og ikke begynn å krangle hvis dere ser/hører at andre får bedre pris enn dere... God tur og kooooos dere! Eldorado for dykkere! Er det sant? Hvorfor det? Jeg trodde ikke det var slikt, alt jeg har lest og hørt har bare vært positivt og virker som et veldig fredelig sted (alle abc øyene). Har du opplevd dette? TS: en venn av meg var der over en lengre periode og snakket mye om et delfin sted, hvor man kan svømme med delfiner, show etc. Var visst veldig bra, delfinene var ute i havet. Også skrøt han av dykkingen, men det visste du sikkert
kaprifolen Skrevet 7. juli 2011 #8 Skrevet 7. juli 2011 Er det sant? Hvorfor det? Jeg trodde ikke det var slikt, alt jeg har lest og hørt har bare vært positivt og virker som et veldig fredelig sted (alle abc øyene). Har du opplevd dette? TS: en venn av meg var der over en lengre periode og snakket mye om et delfin sted, hvor man kan svømme med delfiner, show etc. Var visst veldig bra, delfinene var ute i havet. Også skrøt han av dykkingen, men det visste du sikkert Har ikke opplevd det selv, men du er jo "gringo"... Så vidt jeg har blitt fortalt, sitter det igjen i historien fra da de innfødte ikke ble behandlet like godt som de hvite i kolonien.
Gjest Aria. Skrevet 7. juli 2011 #9 Skrevet 7. juli 2011 Har ikke opplevd det selv, men du er jo "gringo"... Så vidt jeg har blitt fortalt, sitter det igjen i historien fra da de innfødte ikke ble behandlet like godt som de hvite i kolonien. Au da.. Får satse på at man ikke merker noe til det TS, kan du ikke skrive her når du kommer hjem igjen og fortelle absolutt alt?
Gjest Trolletrine Skrevet 10. juli 2011 #10 Skrevet 10. juli 2011 Flybiletten til Curacao kostet ca 9000 tur-retur. Vi skal først ha noen dager i New York, så reiseruten blir derfor Oslo- London-New York - Miami - Curacao. Ellers syns jeg det høres VELDIG rart ut med rasime der - sager de ikke av grenen de sitter på da? Trodde Curacao overlevde på turisme? Men jaja....det får bli som det blir Forøvrig har jeg også lest om den plassen med delfinene, og jeg SKAL dit uansett hva!!!!! På samme plassen er det visst digre havskilpadder også? Og tusen takk for tipset ang småfly til Venezuela - det skal jeg sjekke opp i. Jeg har bare sett på ordinære flyruter, og det var dyrt, så alle andre løsninger mottas med stor takknemlighet! Og joda, jeg kan med glede skrive en tilbakemelding når jeg kommer hjem Nå er alt klappet og klart til august, så da gjelder det bare at vulkanen på Island holder seg i tømme....
Gjest Trolletrine Skrevet 26. september 2011 #11 Skrevet 26. september 2011 (endret) Da er drømmereisen over, og jeg må si at har du mulighet til å dra til Curacao, så DRA!!!! Vi leide bil som vi hentet på flyplassen, og bodde på hotell ca 1/2 times kjøretur utenfor hovedstaden Willemstad.Det er lite gatelys og kun få, VELDIG slitte gateskilt,men vi fant frem uten problemer. Selve byen er delt i to ( Punda og Otrabanda ) med den berømmelige flytebryggen i midten. NYDELIG by!MASSE pastellfarger på husene og en helt spesiell stemmning. Jeg har aldri møtt på et så imøtekommende og hyggelig folkeslag, - folk tilbød seg å hjelpe hvis de så at vi stusset over noe,og de var generelt bare trivelige folk Unntaket er ironisk nok butikkene i sentrum der det var endel turister - de butikkansatte fulgte etter oss overalt i butikken og fulgte oss med argusøyne. Ikke trivelig, og jeg kjøpte ikke en ting der. >Følte det rett og slett veldig ubehagelig,selv om jeg forstår at de sikkert må ta sine forhåndsregler. Forøvrig var det gitter på ALT - enten det var en brusautomat eller en snakcbar etc, så mulig det er jeg med mine naive turistøyne som ikke så virkeligheten slik den egentlig er der. men likevel - mitt inntrykk var at folk der var utrolig snille og hyggelige For meg virket det som at turistene kom fra USA og Nederland - mange av de sistnevnte. Vi hadde store planer om å bade med delfiner etc før vi dro, men fordi vi mistet flere dager pga stormen Irene ( satt fast i New York....men ikke den verste plassen å være stuck på ), droppet vi dette. Istedenfor prioriterte vi å kjøre masse rundtomkring og reise til de ulike strendene. Og de var det MANGE av! Det fantes flust med nydelige strender - noen med provisoriske kiosker etc, og andre temmelig øde. Fellesnevneren er at alle plassene hadde nyyyyydelige strender med ditto vann. For ikke å snakke om under vann - Curacao var en fantastisk plass å snorkle på,der vi så mange flotte fisker i alle slags farger og fasonger Men ingen av strendene slår Kleine Cuaracao, der vi dro med katamaran på heldagstur. Stranden var så finkornet og hvit at det var som å gå på melis, og vannet var rett og slett ubeskrivelig klart og ja...bare helt fantastisk flott. Og det sier seg vel selv at det der var mye å se på under vann. I tillegg til flotte fisker, så vi også havskilpadder Ellers var vi på slavemuseet i byen. Veldig bra,men også forferdelig å se hva andre mennesker kan gjøre mot andre. Virkelig verd et besøk. Også grottene er vel verd et besøk. Her gjemte slavene seg etter de hadde rømt, og i motsetning til andre grotter,så er grottene på Curacao VARME!!! Ellers var det artig å se store og små øgler og iguanaer vrimle OVERALT, i tillegg til digre krabber som også merkelig nok var på mange uvanlige plasser. Ellers gjorde flamingoer,kokospalmer og banantrær til at rammen rundt ferien ble perfekt ANBEFALES :) :) Endret 26. september 2011 av Trolletrine
Gjest Aria. Skrevet 6. desember 2011 #12 Skrevet 6. desember 2011 Hadde helt glemt denne tråden! Kom ikke opp blant mine innlegg at du hadde svart, men så gøy å høre Hørtes virkelig ut som en drømmeferie. Synd dere mistet noen dager pga. Irene. Så du vil anbefale å leie bil hvis man skal dit?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå