Gå til innhold

alder: se yngre/eldre ut.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 25- og alle tror jeg er yngre:( Så for øyeblikket er det ikke noe gøy. Skulle gjerne se voksen og verdensvant ut - og slippe å vise legetimasjon på polet og sånn.

MEN på den andre siden så kan det jo hende jeg holder meg ung når jeg blir eldre også da - og DET er jo et pluss ... :wink: ;Mamma ser mye yngre ut enn hun er - bestemor også .....så det går jo an å håpe :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, det er ikke alltid like kult å bli tatt for å være yngre. Da jeg var 22 og nybakt mor, trodde middelaldrende damer jeg var trillepiken, og jeg følte at jeg så ut som en fjortis som var blitt på tjukken... :o

Gjest sexysadie
Skrevet

Jeg er 28 år og hver gang jeg skal ute noen sted der de ikke kjenner meg maser de på "legg"!

Damene på vinmonopolet er hysteriske mht til id-papirer.

Personlig så synes jeg d begynner å bli litt latterlig å bli omtalt som jentungen i min alder....

Skrevet

Personlig så synes jeg d begynner å bli litt latterlig å bli omtalt som jentungen i min alder....

En av ulempene som følger med dvergvekst.

Skrevet

He-he... Nesten alle her blir tatt for å være yngre enn de egentlig er.....Men si meg, dersom du blir bedt om å tippe alderen på et menneske, hva gjør du da? Slår av et par år for ikke å fornærme noen, ikke sant... Ville bare nevne det... :blunke:

Gjest GreenSky
Skrevet

Nei, nei G.G, ikke kom her og ødelegg moroa for oss, da! :lol::kul:

Gjest Anonymous
Skrevet
He-he... Nesten alle her blir tatt for å være yngre enn de egentlig er.....Men si meg' date=' dersom du blir bedt om å tippe alderen på et menneske, hva gjør du da? Slår av et par år for ikke å fornærme noen, ikke sant... Ville bare nevne det... :blunke:[/quote']

Påfallende få av de som blir tatt for å være eldre som skriver her ja.

Må innrømme at jeg slår av litt ved tipping.

Skrevet

Forstår hva dere mener, og det er selvsagt høflig å slå av litt, ihvertfall hvis folk er godt voksne. Men for min del kan folk gjerne droppe å slå av på alderen overfor meg. Jeg ønsker nemlig ikke å bli tatt for å være 17 når jeg er 23 :-?

Skrevet

jeg blir som regel tatt for å være eldre enn det jeg er. Har aldri blitt spurt om leg på polet eller har aldri blitt nektet inngang på noe utested. Kommet inn på 25-års grenser fra jeg var 17. Men det kan også ha noe med at alle vennenne mine er eldre, go at de dermed ikke legger så godt merke til meg.

Selv synes jeg at jeg ser fryktelig barnslig ut, og vil gjerne se litt mer voksen og erfaren ut enn det jeg synes jeg gjør..

Skrevet

Utseende messig så skulle jeg gjerne ha stoppet på den gyldne alder av 26 :lol: er nå 31 :oops:

Skrevet
Blir vanligvis tatt for å være mellom 70 og 80 år.

Det har sikkert noe med gåstolen å gjøre... Kvitt deg med den så ser du minst ei uke yngre ut :ler:

Jeg tror jeg ser akkurat så gammel ut som jeg er og det er egentlig like greit :wink:

Skrevet
Forstår hva dere mener' date=' og det er selvsagt høflig å slå av litt, ihvertfall hvis folk er godt voksne. Men for min del kan folk gjerne droppe å slå av på alderen overfor meg. Jeg ønsker nemlig ikke å bli tatt for å være 17 når jeg er 23 :-?[/quote']

Når det gjelder barn og ungdom legger jeg gjerne på litt. Kan være ganske kritisk hvis man spør en åtte-åring om h*n er seks år.

Skrevet

Det har sikkert noe med gåstolen å gjøre... Kvitt deg med den så ser du minst ei uke yngre ut :ler:

Jeg tror jeg ser akkurat så gammel ut som jeg er og det er egentlig like greit :wink:

Da kan jeg jo ikke gå, ser ikke så ungdommelig ut med rullestol eller seng heller.

Skrevet

Er barnslig både av utseende og personlighet....syns det er fint jeg.... :wink:

Gjest Gydja(ikke pålogget)
Skrevet

Jeg er 25 og blir hele tiden tatt for å være 16-17 år :evil:

Skulle kjøpe røyk til mamma forleden dag, og kjerringa i kassa satt og studerte meg i sikkert et par minutter før hun spurte etter leg.

Jeg svarte med krass stemme at jeg er da 25, men viste frem førerkortet mitt og på bildet er jeg veldig lik meg selv, men LIKEVEL satt hun og så på det i flere minutter!!! :evil:

Hadde mest lyst til å bare la varene ligge(hadde handlet en hel del) og bare gå.

En annen ting er at jeg er nybakt mor(fikk en sønn i juli) og blir sett på som trillepike og HVER ENESTE gang jeg er ute og kjøper klær til lillegutt blir jeg spurt om det skal pakkes inn!! HALLO!!! Jeg kan da være mamma jeg og, selv om jeg ser ung ut!

Jeg hater det, men jeg ser ikke eldre ut uansett hva jeg gjør.

Neste gang noen ber om leg eller kommenterer at jeg ser ut som en 16 åring, ja da skal jeg nok sørge for at de får bakoversveis og rette krøller for nå har jeg fått nok!

Skrevet

Jeg har bare blitt bedt om leg èn gang. Det var den gangen bussjåføren ville ha bevis for at jeg ikke var over 30 (og mao kunne bruke studentkort på bussen). :evil:

Gjest GreenSky
Skrevet
Jeg er 25 og blir hele tiden tatt for å være 16-17 år  :evil:  

Skulle kjøpe røyk til mamma forleden dag, og kjerringa i kassa satt og studerte meg i sikkert et par minutter før hun spurte etter leg.

Jeg svarte med krass stemme at jeg er da 25, men viste frem førerkortet mitt og på bildet er jeg veldig lik meg selv, men LIKEVEL satt hun og så på det i flere minutter!!!  :evil:  

Hadde mest lyst til å bare la varene ligge(hadde handlet en hel del) og bare gå.

En annen ting er at jeg er nybakt mor(fikk en sønn i juli) og blir sett på som trillepike og HVER ENESTE gang jeg er ute og kjøper klær til lillegutt blir jeg spurt om det skal pakkes inn!! HALLO!!! Jeg kan da være mamma jeg og, selv om jeg ser ung ut!

Jeg hater det, men jeg ser ikke eldre ut uansett hva jeg gjør.

Neste gang noen ber om leg eller kommenterer at jeg ser ut som en 16 åring, ja da skal jeg nok sørge for at de får bakoversveis og rette krøller for nå har jeg fått nok!

Folk mener jo ikke noe VONDT med det, da...!

Skrevet

Mann40 skrev:

Når det gjelder barn og ungdom legger jeg gjerne på litt. Kan være ganske kritisk hvis man spør en åtte-åring om h*n er seks år.

Helt enig! Da jeg gikk i andre klasse (dvs.8 år dengang) fikk jeg flere ganger spørsmål om jeg gikk på førskolen (=6 år) :-? Husker at det ikke var så artig nei...

Skrevet
Mann40 skrev:

Helt enig! Da jeg gikk i andre klasse (dvs.8 år dengang) fikk jeg flere ganger spørsmål om jeg gikk på førskolen (=6 år) :-? Husker at det ikke var så artig nei...

Sønnen min fikk på første skoledag spørsmål om han var den nye gutten i tredje. (Vi var litt tidlig ute, ikke sammen med alle andre i første) Tror ikke han hadde noe i mot den feiltagelsen. :blunke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...