Gå til innhold

alder: se yngre/eldre ut.

Anbefalte innlegg

Gjest Catwoman
Skrevet

når man er 16 vil man gjerne blit tatt for å være en 18/20 åring, når man er 40 vil man gjerne se yngre ut.

Men hvor går den grensen... når man ikke lenger vil se eldre ut enn man er og enten vil se ut som man, er eller yngre?

Videoannonse
Annonse
Gjest GreenSky
Skrevet

Tjah, det er vel ikke så godt å si. Jeg tror faktisk ikke det eksisterer noen slik grense. Jeg tror at jo eldre en blir, jo mer vil en sette pris på å se yngre ut. Og omvendt, at en fjortis setter pris på å bli tatt for å være eldre.

Selv er jeg 25 og synes det er kjempekult når jeg må vise legitimasjon for å kjøpe øl. Eller når bussjåføren spør om jeg skal ha barnebillett eller voksenbillett. :wink:

Har en kusine som er fem år yngre enn meg, hun blir stadig tatt for å være den eldste av oss, noe hun slett ikke setter pris på.

Skrevet

Jeg for min del er snart tredve og må stadig vis leg på polet hvis jeg skal ha noe annet enn rødvin.... :sjarmor:

Har ikke noe imot det akkurat......

Skrevet

Jeg har alltid blitt tatt for å være yngre enn jeg er, så akkurat nå har jeg lyst til å se ut som om jeg er så gammel som jeg er (20).

Skrevet

Jeg har alltid sett ung ut.

Satte veldig liten pris på det før jeg ble 22 år tror jeg. Siden har jeg bare sett flere og flere fordeler med å se ung ut.

Skrevet

Jeg er 23 og må så og si alltid vise leg, ihvertfall på polet. Ofte må jeg vise når jeg kjøper øl også, akkurat det er jeg igrunn ikke så veldig glad for. Eller når bussjåføren spør om jeg er barn eller voksen... Håper at jeg etterhvert (når jeg blir litt eldre) er glad for å se ung ut :roll:

Mamma blir også ofte tatt for å være yngre enn hun er og er veldig glad for det, men så er hun 52 også da :wink:

Skrevet

Alltid blitt tatt for å være mye yngre enn andre, og må si jeg egentlig er helt ok å bli tatt for å være 27.

Er slitsomt at folk ikke tror på deg når man sier man har en gitt utdannelse, fordi man ser så liten ut, og man merker det også på hvordan folk i visse sammenehnger behnadler en i forhold til andre, når de tror du er mye yngre.

Skrevet

Heh, blitt tatt for å være en 12-13åring flere ganger ... :ler:

Skrevet

Vil tro at man opp til en alder av ca. 25 gjerne vil bli tatt for å være eldre. Og så snur det etter det.. :lol:

Blir selv tatt for å være 35, ikke festlig når jeg er 28.

Skrevet

Jeg blir tatt for å være i tjueårsalderen - he he! :Hehe:

(Men tør ikke spørre om de mener jeg er 25 eller 29... selv om jeg har lyst...)

Er 38,5, altså leenge til jeg blir førti.

Må skryte litt til, klarer ikke la være; da sønnen min gikk i tredje klasse tok han en ny kamerat med seg hjem etter skolen - som trodde jeg var storesøsteren...

Og jeg røyker og drikker og lever veldig usunt... bare så det er sagt. :fy:

Men jeg fikk handlet på polet da jeg var sytten - men jeg laget meg en liste over dyre sorter, og passet på å kjøpe både aperitiff, konjakk, likør, dyr rødvin osv - slik at jeg virket verdensvant...

Det ligger kanskje der, i psyken, og maska man tar på...

(Da vil det si at jeg er barnslig)

En annen ting er at straks jeg fylte atten, ble jeg spurt etter leg på polet - sikkert fordi jeg turte legge av meg den verdensvante overlegne maska...

Gjest GreenSky
Skrevet
Jeg blir tatt for å være i tjueårsalderen - he he! :Hehe:

(Men tør ikke spørre om de mener jeg er 25 eller 29... selv om jeg har lyst...)

Er 38,5, altså leenge til jeg blir førti.

Må skryte litt til, klarer ikke la være; da sønnen min gikk i tredje klasse tok han en ny kamerat med seg hjem etter skolen - som trodde jeg var storesøsteren...

Og jeg røyker og drikker og lever veldig usunt... bare så det er sagt. :fy:

Men jeg fikk handlet på polet da jeg var sytten - men jeg laget meg en liste over dyre sorter, og passet på å kjøpe både aperitiff, konjakk, likør, dyr rødvin osv - slik at jeg virket verdensvant...

Det ligger kanskje der, i psyken, og maska man tar på...

(Da vil det si at jeg er barnslig)

En annen ting er at straks jeg fylte atten, ble jeg spurt etter leg på polet - sikkert fordi jeg turte legge av meg den verdensvante overlegne maska...

Så kult Vega! :tommel:

Skrevet

Jeg er 36 år nå, og folk som møter meg uten å vite hvor gammel jeg er alderssetter meg til 28-30 år. Nå er det heeelt okei, og jeg lever godt med det. Men tidligere så måtte jeg alltid vise leg, det var et helvete helt til jeg ble 25, etterpå ble det bare morsomt! Vel nesten da, er ikke noe kult å være en hel gjeng på vei ut på byen, være 28 år, bli spurt om leg på utestedet og så ikke ha det med, rett og slett fordi man hadde glemt at det kanskje kunne bli spørsmål etter det. Da var det ikke så festlig, hele gjengen måtte gå et annet sted pga. lille meg... :sjarmor:

Skrevet

Jeg er 24, og syns det er helt ok om andre tar feil både den ene og andre veien. De fleste pleier treffe, et år eller to fra eller til bare.

(Mulig jeg ville reagert om noen tok meg for å være 8/10 år eldre eller yngre. :roll: )

Gjest sunshine-t
Skrevet

Jeg hører stadig vekk at folk tror jeg er 17-18. Nå er jeg da 22 og det er sikkert greit å høre når man er rundt 30 eller noe. men akkurat nå så er jeg litt lei av å høre det, egentlig.

Når jeg fikk bil-lappen, så gikk jeg jo rundt og "jippi"" har fått lappen og greier! nå skal jeg kjøpe meg bil!!" Da var det faktisk folk som lurte på hva i alle dager jeg skulle med bil, for det var jo 2 år til jeg skulle ta billappen... Da trodde de jeg hadde fått mopedlappen.. :-?

Menmen.. de sier jeg skal ta det som ett kompliment.. :-?

Skrevet

Hehe, det slår sjelden feil det når jeg skal ha billett.

De pleier aldri å spørre rett ut "barn eller voksen?", men jeg ser vel ut som om jeg er en plass akkurat i skillet der et sted, så da pleier de å spørre når jeg sier 1 billett:

-Voksen ?

Gjest GreenSky
Skrevet
Da var det faktisk folk som lurte på hva i alle dager jeg skulle med bil, for det var jo 2 år til jeg skulle ta billappen... Da trodde de jeg hadde fått mopedlappen.. :-?

Oj...! :o :ler:

Skrevet
:ler: Stakkars deg. Men ser humoren i det også.
Skrevet

er 19, og folk tror av og til at jeg er 15, og av og til at jeg er 25. spesielt dørvakter er flinke til å bomme på alderen min. kjekkest når de bommer oppover... :sjarmor:

Skrevet

i mitt tilfelle gikk grensa rundt 25. nå er jeg nesten 28, og sist noen trodde jeg var 22 - DA ble jeg blid da!

Skrevet

Blir vanligvis tatt for å være mellom 70 og 80 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...