AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #1 Skrevet 5. juli 2011 Jeg snuser veldig på legeyrket for tiden. Syns det virker så utrolig spennende! Siden jeg også liker å reise til andre deler av verden, kunne jeg godt tenkt meg å studere medisin i utlandet. Har tenkt på Øst-Europeiske land, men det frister i grunn lite. Kunne heller tenkt meg å reise til USA eller Australia og studere. Er det noen som vet om dette er mulig?
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #2 Skrevet 5. juli 2011 Mulig, men veldig vanskelig å få innpass, i hvertfall i USA, når man er norsk. Det tar vel også flere år enn i Norge, type 3-4 år før man kommer inn på det virkelige medisinstudiet, og så 4 år etter der. Eller noe sånt; ANSA har sikkert masse informasjon om dette. Personlig ville jeg heller valgt å studere i Norge, og heller reise i ferier og som ferdigutdannet. Man kan reise mye rundt i verden for de pengene man taper på å studere i utlandet med skolepenger, og på det å ha vanskelig for å få jobb ved siden av studiene (som i østblokklandene) :-) 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #3 Skrevet 6. juli 2011 Åja, visum, det tenkte jeg ikke på. Er nok lurere som du sier å studere i Norge og heller reise utelands på ferier!
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #4 Skrevet 6. juli 2011 Hvis de legger om turnusordningen slik at man skal søke seg inn på begynnerlegestillinger på sykehus, kommer det uansett til å være en stor ulempe å ha studert i utlandet, så det er sikkert lurt! 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #5 Skrevet 6. juli 2011 Jeg snuser veldig på legeyrket for tiden. Syns det virker så utrolig spennende! Siden jeg også liker å reise til andre deler av verden, kunne jeg godt tenkt meg å studere medisin i utlandet. Har tenkt på Øst-Europeiske land, men det frister i grunn lite. Kunne heller tenkt meg å reise til USA eller Australia og studere. Er det noen som vet om dette er mulig? I Australia og USA prioriterer de hjemlige søkere så det blir nok vanskelig. I Frankrike er det lett å komme inn på grunnstudiet. I Tyskland er det lettere å komme inn enn i Norge. Bor du i Tyskland kan du lett reise over hele europa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå