Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg blir anonym i dette innlegget, men håper dere tar meg seriøst og kan hjelpe meg litt.

jeg har fått et brev i posten som er fra namsfogden, der det står at det er besluttet trekk i lønn med 3000/MND. så står det at første trekk dato er 12.07.2011... Trekker de meg virkelig 3000? Hva kan jeg gjøre? Jeg har prøvd å ringe, men de var stengt og skal prøve og ringe i morgen.. Jeg tjener ikke mye i mnd, ca 7000. Jeg er nettopp ferdig med utdanningen min og søker etter en jobb.. Jeg betaler samboeren min 3000 i husleie, og så betaler jeg mat, regninger, og diverse annet som er nødvendig. Hvordan kan de da trekke 3000 i mnd? Jeg vet det er min feil at det har gått så langt og de må jo få pengene sine, men er det en måte jeg kan få bli trekt litt mindre? :tristbla:

Er utrolig takknemmelig for alle svar!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hmmm... Har du ikke fått et tidligere brev av dem der du skal fylle ut et skjema på hva du får inn og hva som går ut pr mnd??

Med bare 7000/mnd, så sier det seg selv at det ikke går med 4000 til leie, mat , regninger osv.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Jo jeg har fått det, men dumme meg har lagt det i glemmeboken og håpet at det skulle forsvinne.. Det er selvfølgelig helt og holdent min egen feil. :sukk: Hva gjør jeg nå da?

AnonymBruker
Skrevet

Huff da, du får bare ringe dem og forklare og legge deg flat for at du har glemt det. Evt sende dem kontoutskrifter og opplysninger om at det stemmer, alt etter hva de ber om :)

Det ordner seg helt sikkert :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I de papirene du fikk står det oppført hvilke summer namsfogden har lagt til grunn for trekket. Har forstått det slik at de deler det du skylder på 24 (måneder). Se over det som står til deg og om det stemmer. Du har også mulighet til å klage innen en viss tid. Det står helt sikkert i papirene du fikk.

Har selv opplevd at namsfogden besluttet å trekke meg 6.600 i lønn pr mnd. Er heldigvis ferdig med det for lenge siden, men surt var det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I de papirene du fikk står det oppført hvilke summer namsfogden har lagt til grunn for trekket. Har forstått det slik at de deler det du skylder på 24 (måneder). Se over det som står til deg og om det stemmer. Du har også mulighet til å klage innen en viss tid. Det står helt sikkert i papirene du fikk.

Har selv opplevd at namsfogden besluttet å trekke meg 6.600 i lønn pr mnd. Er heldigvis ferdig med det for lenge siden, men surt var det.

Det står ikke hvilke grunnlag de har for trekket, skylder 9000, det er jo bare over 3 måneder? Jeg får ringe i morgen og håpe det ordner seg, hvis ikke vet jeg ikke hva jeg gjør :grine: Takk for svar søte dere :smilyblomst:

AnonymBruker
Skrevet

Det ordner seg. De har regler i forhold til hvor mye de kan trekke, for du skal ha minst x kr igjen til å leve for hver mnd. Det kan variere fra kommune til kommune, men her jeg bor er regelen at namsfogden ikke kan trekke mer enn at man har 12.000 kr igjen hver mnd til seg selv (skal dekke husleie, livsopphold osv). Men hvor lang tid det vil ta å stoppe trekket vites ikke. Mulig det er for sent for kommende lønning. I såfall bør du få dette bekreftet så fort som mulig og ta med dokumentasjon på dette til NAV og be om akutt krisehjelp derfra.

• Liker 1
Skrevet

Som nettavisen har hatt mye fokus på den siste tiden så viser det seg gang på gang at de ikke bryr seg om regler, flere tilfeller hvor folk er trukket 100% av lønn. Skulle nesten tro det var en del av NAV.

AnonymBruker
Skrevet

Når man selv ikke gidder å svare på brev og sende inn info slik at trekkbeløpet kan tilpasses øvrige utgifter, ja da kan man virkelig ikke klage på namsfogden og NAV Ueland!

TS, det meste ordner seg med en telefon, men la dette være en lærepenge til senere, og ikke tro at fordi om du gjemmer og glemmer et brev så glemmer namsfogden det også.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan man kan glemme det!

Da jeg fikk et sånt skjema sov jeg minimalt og var bekymret og helt jævlig i formen helt til det heldigvis ordnet seg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan man kan glemme det!

Da jeg fikk et sånt skjema sov jeg minimalt og var bekymret og helt jævlig i formen helt til det heldigvis ordnet seg.

Folk er vel foskjellig ?

AnonymBruker
Skrevet

Det går fint an. Man fortrenger det så mye at man ikke kommer på det og få gjort det i tide. Slik er jeg. Det er så vondt å tenke på og å ta det fram i tankene. Nå sliter jeg psykisk også da så jeg er veldig "flink" til å fortrenge vonde tanker og følelser av alle slag.

AnonymBruker
Skrevet

Folk er vel foskjellig ?

Jo, men å Glemme noe så viktig vil jeg påstå skyldes latskap og mangel på antenner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg blir anonym i dette innlegget, men håper dere tar meg seriøst og kan hjelpe meg litt.

jeg har fått et brev i posten som er fra namsfogden, der det står at det er besluttet trekk i lønn med 3000/MND. så står det at første trekk dato er 12.07.2011... Trekker de meg virkelig 3000? Hva kan jeg gjøre? Jeg har prøvd å ringe, men de var stengt og skal prøve og ringe i morgen.. Jeg tjener ikke mye i mnd, ca 7000. Jeg er nettopp ferdig med utdanningen min og søker etter en jobb.. Jeg betaler samboeren min 3000 i husleie, og så betaler jeg mat, regninger, og diverse annet som er nødvendig. Hvordan kan de da trekke 3000 i mnd? Jeg vet det er min feil at det har gått så langt og de må jo få pengene sine, men er det en måte jeg kan få bli trekt litt mindre? :tristbla:

Er utrolig takknemmelig for alle svar!

Tenk på det som en lærepenge. Når du har latt det gå så langt, fortjener du ikke bedre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...