Gjest sexysadie Skrevet 18. november 2003 #21 Skrevet 18. november 2003 Husk på at muntlig norsk også går på kunnskap, jenta mi. Litteraturhistorie, språkhistorie osv går også inn under muntligkarakteren, selv om kunnskapene ble vist på en skriftlig prøve. Takk gud at det er sånn. Kid Mine kunnskaper innen faget gikk langt utover gymnaspensum.
Reina Skrevet 19. november 2003 #22 Skrevet 19. november 2003 Jeg har fått tre 6'ere i hele mitt liv, og da hadde jeg ALT riktig på prøvene. Men jeg har aldri fått 6'er i standpunkt, da bør en være grådig flink!!!
VesleBråka Skrevet 19. november 2003 Forfatter #23 Skrevet 19. november 2003 Nå kom jeg på en matteprøve på videregående, jeg hadde for en gangs skyld ALT riktig men fikk 6- fordi jeg hadde glemt to strek under det endelige svaret på hver oppgave. Læreren smilte lurt og sa at med den minusen der følte han seg trygg på at jeg ikke ville glemme strekene på eksamen... Jeg er en av dem som ikke har en eneste sekser, men nesten bare femmere (vgs). Siste dagen på skolen sa læren min at "du gikk glipp av noen seksere hos meg pga. den jabbinga di i timene. Hvis du hadde snakket til meg istedet for sidemannen.." og jeg synes det er riktig. Faglig sett hadde jeg sterk femmer i flere av fagene til henne, men ga ikke det lille ekstra som hun gjentatte ganger sa var nødvendig. Hun sa rett ut tidlig at ingen får seks hos meg hvis de ikke deltar i timen.
Gjest gloria Skrevet 19. november 2003 #24 Skrevet 19. november 2003 Jeg vet om skoler (da spesielt ungdomsskoler) hvor toppkarakterene sitter alt for løst. Men det er dermed ikke sagt at det finnes elever som klarer å skaffe seg 6 i et eller flere fag på skoler hvor det faktisk setter høyere krav ! Da jeg begynte på vgs. opplevde mange av mine klassekamerater å dale fra 5 til 3 , 6 til 4 osv. Selv opplevde jeg å bevare karakterene fra ungdomsskolen, jeg steg t.o.m. i enkelte fag. Det betyr vel egentlig bare at mine lærere fra ungd.skolen satte rettferdige karakterer. Har snakket med flere av mine gamle klassekamerater, hvor det fleste også har enten beholdt sine gamle karakterer,eller steget. Tror det er viktig at lærere rundt om på ulike skoler kjører elevene litt. Det forbedrer i alle fall mine karakterer om jeg har press på meg! Det gjelder nok ikke alle, men det er jo tydelig at utallige elever slipper lett fra det , for så og få utlevert enda en 5'er eller 6'er.
Kid-a Skrevet 19. november 2003 #25 Skrevet 19. november 2003 Det var ikke deg jeg mente, SS, men jenta som aaaldri rakk opp hånda osv. Kan hende hun var gløgg og gjorde det bra på prøver. Jeg vet ikke. Kid
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå