AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #1 Skrevet 5. juli 2011 Jeg begynte i ny jobb i slutten av mai, og det står i kontrakten at det er fast jobb. Men det er ingen faste arbeidstider da kan jeg bli oppringt å spurt om å jobbe alt fra 1-7 dager i uken, noen gang er det lite jobb og noen gang er det mye jobbe. Og jeg har ikke jobbet så veldig mye enda (det kommer til og bli for fullt etter ferien). Og for noen måneder siden nå så fikk jeg påvist en kronisk sykdom som jeg har vært plaget med i ett år og det skulle ta ett år før vi fant ut hva det var. Sykdommen kommer i perioder og da får jeg ikke til å jobbe. Og nå kjenner jeg at den kommer snikende og forbereder meg på at det kan komme for fullt. Men hvordan er det da i forhold til sykemelding, får jeg sykepenger ut i fra siste lønnslipp eller fra siste mnd inntekt? jeg får utebetalt lønn hver 14. dag. Og har jeg krav på sykemelding i det hele tatt etter så kort tid? Nå håper jeg at jeg slipper å ta ut sykemelding i det hele tatt og at jeg greier å unngå at det bryter helt ut med medisinene men jeg har gått å tenkt litt på dette i det siste. Noen som vet?
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #3 Skrevet 5. juli 2011 Har du noe stillingsprosent? Nei har ikke det ts
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #4 Skrevet 5. juli 2011 Dersom du er tilkallingsvikar/har en sporadisk stillingsprosent regner NAV ut i fra de siste tre månedene (eller evt. så lenge du har vært ansatt) når de utbetaler sykepenger. Dersom du har jobbet lite hittil, og blir langtidssykemeldt så hjelper det lite at du ville ha fått vakter til å fylle en heltidsstilling dersom du ikke har jobbet fulltid tidligere, siden du ikke har noen kontrakt på at du skal jobbe fullt.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #5 Skrevet 6. juli 2011 okei, takk for svar! et annet spm også, siden det kommer til og bli fullt av og det vil bli skiftarbeid fra etter ferien og mest sannsynligvis en god stund fremmover. Burde man be om å få en kontrakt hvor det står at man jobber fullt da? Ikke med tanke på sykemelding, men sånn ellers liksom. Er det noe man har "krav på" ?
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #6 Skrevet 6. juli 2011 Du bør få i kontrakten din hvir stor stillingsprosent du har, at jobben er fast trenger ikke bety at den er fulltid (altså 100%).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå