AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #1 Skrevet 5. juli 2011 Dette gjelder spesielt jobber innenfor staten. Er det vanlig at det går i sirup etter at innstillingen er klar? Hvor lang tid tok det fra du var på intervju (evnt fra innstilling) til du fikk svar om at du fikk jobben?
Gjest Tirkes Skrevet 5. juli 2011 #2 Skrevet 5. juli 2011 Kan bare svare for privat sektor. Fikk telefon dagen etter, startet to uker etter.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #3 Skrevet 5. juli 2011 Hmm, hos oss tar intervjuene gjerne to uker. Så går det noen uker før innstillingsrådet godkjenner/ikke godkjenner innstillingen, så kan "ansetteren" kontakte den/de innstilte med avtaleforslag... Så hos oss tar det en stund.... Men det er lov å ringe å sjekke om man er instilt eller ikke, og i såfall hvilken plass man er innstilt på...
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #5 Skrevet 5. juli 2011 Hmm, hos oss tar intervjuene gjerne to uker. Så går det noen uker før innstillingsrådet godkjenner/ikke godkjenner innstillingen, så kan "ansetteren" kontakte den/de innstilte med avtaleforslag... Så hos oss tar det en stund.... Men det er lov å ringe å sjekke om man er instilt eller ikke, og i såfall hvilken plass man er innstilt på... Det kan altså gå noen uker før innstillingsrådet godkjenner innstillingen? Så dersom det har gått over en uke siden innstillingen var klar, trenger håpet ikke være ute?
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #6 Skrevet 5. juli 2011 Hos oss betyr det ikke at håpet er ute.. Men har du hørt hvilket nummer du er på? Om du står som nr.1 eller 2 ville jeg fortsatt regnet det som en mulighet...
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #7 Skrevet 5. juli 2011 Hos oss betyr det ikke at håpet er ute.. Men har du hørt hvilket nummer du er på? Om du står som nr.1 eller 2 ville jeg fortsatt regnet det som en mulighet... Nei, det har jeg ikke. Jeg vet bare at referanser er sjekket, og at innstillingen er klar. Tror hun som ansetter har tatt ferie...
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #8 Skrevet 5. juli 2011 Lykke til da;-) Tar jo gjerne lenger tid i ferietiden også...
Capricorn Skrevet 5. juli 2011 #9 Skrevet 5. juli 2011 Jobber i staten. Jeg ventet 3 mnd på svar og fikk den. I privat har jeg ventet alt fra noen får dager til 3 uker.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #10 Skrevet 5. juli 2011 Lykke til da;-) Tar jo gjerne lenger tid i ferietiden også... Tusen takk Ja, men jeg vil vite nååååå God sommer!
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #11 Skrevet 5. juli 2011 Jobber i staten. Jeg ventet 3 mnd på svar og fikk den. I privat har jeg ventet alt fra noen får dager til 3 uker. 3 måneder?? Det er horribelt, men bra du fikk den Det varierer tydeligvis en god del...umulig å spå. Jeg burde jo tatt en telefon, men jeg synes det er sååå ubehagelig å mase... 1
Gjest Cuntzilla Skrevet 5. juli 2011 #12 Skrevet 5. juli 2011 Det er ofte sirup i staten, iallefall på de stillingene jeg har søkt der (vitenskapelige). Da var det ikke måte på hvor mange råd og instanser og intervjuer søkerne og søknadene skulle gjennom før en avgjørelse ble tatt. Ble lei og søkte i det private og fikk en telefon dagen etter søknadsfrist og stilte på jobb en uke senere.
Capricorn Skrevet 5. juli 2011 #13 Skrevet 5. juli 2011 3 måneder?? Det er horribelt, men bra du fikk den Det varierer tydeligvis en god del...umulig å spå. Jeg burde jo tatt en telefon, men jeg synes det er sååå ubehagelig å mase... Jeg var heldigvis i jobb. Hvis ikke så hadde jeg blitt ganske utålmodig.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #14 Skrevet 5. juli 2011 Det er ofte sirup i staten, iallefall på de stillingene jeg har søkt der (vitenskapelige). Da var det ikke måte på hvor mange råd og instanser og intervjuer søkerne og søknadene skulle gjennom før en avgjørelse ble tatt. Ble lei og søkte i det private og fikk en telefon dagen etter søknadsfrist og stilte på jobb en uke senere. Det går ofte i sirup i det private også, tenker da spesielt på opptil tre og fire intervjurunder. MEN når de skal bestemme seg, så dropper de å forhøre seg med alt som kan krype og gå...
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #15 Skrevet 5. juli 2011 Jeg var heldigvis i jobb. Hvis ikke så hadde jeg blitt ganske utålmodig. Hva var grunnen til at det tok så lang tid? Håper ikke det var standarden...
Capricorn Skrevet 5. juli 2011 #16 Skrevet 5. juli 2011 Hva var grunnen til at det tok så lang tid? Håper ikke det var standarden... Vet ikke hvorfor det tok så lang tid, men de har brukt noen uker på en stilling de holder på med nå. Da går nok sommeren før det skjer noe. De som jobber med det er i ferie nå...... Det er jo på en måte greit at de er nøye med de som blir ansatt også da.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #17 Skrevet 5. juli 2011 Jeg har søkt noen stillinger i staten. Jeg ble kontaktet ganske raskt ang. den ene jeg fikk. Mens avslagene kunne det ta flere måneder å få. Akkurat det er dårlig synes jeg, man bør jo kunne gi et svar med en gang det er avgjort, selv om det er et avslag.
Gjest Cuntzilla Skrevet 5. juli 2011 #18 Skrevet 5. juli 2011 Det går ofte i sirup i det private også, tenker da spesielt på opptil tre og fire intervjurunder. MEN når de skal bestemme seg, så dropper de å forhøre seg med alt som kan krype og gå... Ja, det varierer vel like mye fra sted til sted, egentlig! Jeg har inntrykk av at statlige gjerne har mye mer byråkrati og papirarbeid de skal gjennom med offentlige søkerlister og godkjennelser fra høyre og venstre, men det er jo også noen private som pga bedriftskultur eller innleide overambisiøse rekrutteringsfirma har helt sinnsyke ansettelsesprosesser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå