Gå til innhold

Noen som ha vært, er kjent i Malaga og området rundt der?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det fint å feriere i Malaga og omegn når man vil ha sol, strand og hav?

Noen som har vært der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke vært der selv, men vet at tante pleier å reise ditt hvert år... På feriebildene ser man masse sol strand og andre morsome aktiviteter... tror det er billigere også enn andre turistbyer i Spania og det er ikke altfor mange turister så man får inntrykk av det virkelige Spania for å si det sånn...

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke vært der selv, men vet at tante pleier å reise ditt hvert år... På feriebildene ser man masse sol strand og andre morsome aktiviteter... tror det er billigere også enn andre turistbyer i Spania og det er ikke altfor mange turister så man får inntrykk av det virkelige Spania for å si det sånn...

Vet du hvor i Malaga tanten din pleier å dra? Eller drar hun til forskjellige steder hver år?

Har lyst til å dra dit siden det er så fine strender der, og at det ikke er overfylt av turister :)

Skrevet

Vel, jeg har vært fem ganger i Marbella, og noen byer rundt. Det er absolutt stedet for sol, strand og hav, liker Marbella absolutt. Selve Malaga by synes jeg bare var varm og het, jeg liker best Marbella. Anbefaler også å reise til landsbyene rundt, f.eks Rhonda, Mijas osv.

Selv synes jeg det er ikke er spesielt billig der, men det er jo selvsagt billigere der enn i Norge. Marbella har ganske høy levestandard med priser deretter, men som nordmann blir det ofte billig i forhold til hva vi er vant til i Norge. Ikke for det, hvis man ikke går til de verste turistfellene så finner man også mye bra (f.eks mat) til en billig penge.

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg har vært fem ganger i Marbella, og noen byer rundt. Det er absolutt stedet for sol, strand og hav, liker Marbella absolutt. Selve Malaga by synes jeg bare var varm og het, jeg liker best Marbella. Anbefaler også å reise til landsbyene rundt, f.eks Rhonda, Mijas osv.

Selv synes jeg det er ikke er spesielt billig der, men det er jo selvsagt billigere der enn i Norge. Marbella har ganske høy levestandard med priser deretter, men som nordmann blir det ofte billig i forhold til hva vi er vant til i Norge. Ikke for det, hvis man ikke går til de verste turistfellene så finner man også mye bra (f.eks mat) til en billig penge.

Så bra! Vet du om det er internasjonale butikker der hvor man kan handle vanlige matvarer? Har tenkt å leie en feriebolig, fordi vi vil spise frokost og middag hjemme.

Tenker å holde oss i nærheten av byen Malaga pga togforbindelse, men det er vel bussforbindelse til Marbella? Eller er det tog der også?

Syns du forresten at det var skummelt i Spania, med tanke på landeveisrøvere og sånne ting? Kan man føle seg trygg der?

AnonymBruker
Skrevet

noen andre som har noe å si? :)

Skrevet

Jeg har vært i Malaga to ganger. Den ene gangen var med familien og da bodde vi midt i byen ved picassomuseet, det er en fin by med mye liv, og en lang strandlinje rett ved byen. Andre gangen var jeg der med min daværende kjæreste og da bodde vi en mil unna byen. Det er veldig fint i landsbyene i området rundt byen. husker ikke akkurat nå hva det het der:) Men jeg har lyst til å dra tilbake igjen. Syns det var veldig fint og mye å finne på:)

Skrevet

Torremolinos het det:)

Skrevet

Så bra! Vet du om det er internasjonale butikker der hvor man kan handle vanlige matvarer? Har tenkt å leie en feriebolig, fordi vi vil spise frokost og middag hjemme.

Tenker å holde oss i nærheten av byen Malaga pga togforbindelse, men det er vel bussforbindelse til Marbella? Eller er det tog der også?

Syns du forresten at det var skummelt i Spania, med tanke på landeveisrøvere og sånne ting? Kan man føle seg trygg der?

Seriøst? Landeveisrøvere? Det er Spania du skal til! Du kan føle deg like trygg der, som du kan i Norge. Og du trenger ikke noen internasjonal butikk for å kjøpe deg frokost/middag. På spanske dagligvareforetninger finner du det du trenger, med mindre du må ha brunost eller kaviar på skiva.

Skrevet (endret)

Landeveisrøvere? Vel, jeg har reist alene omkring i Spania, blant annet vært på politisk leir der, og nei, jeg følte meg aldri utrygg. Supersol er som Rimi/REMA 1000 osv å regne, du bør ikke være beskymret for å ikke få tak i mat.

Vi har kun brukt leiebil i Spania, så jeg vet rett og slett ikke hvordan buss- og togforbindelse er. Du trenger dog ikke å føle seg utrygg.

Endret av Yvonne
Gjest padawan
Skrevet

jeghar skrevet om det på et nytt domene jeg holder på å bygge opp. sjekk ut denne siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...