Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg arvet nettopp rundt 100.000 kr og satte de bare inn i DNBnor brukskontoen min.

Nå lurer jeg på hvilken høyrentekonto jeg bør plassere pengene istedet.

Kjenner til Fokus, Sparebank 1, Postbanken. Men ser at de med høyest renter er banker jeg aldri har hørt om før.

Hva lønner seg? Hva er trygt og greit?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har norwegian og yabank, det er den beste renten på markedet. jeg var litt skeptisk i start, men jeg spurte folk her hva de mente, og de sa det var trygt. Nå har jeg hatt en stund, og er veldig fornøyd :)

Skrevet

Det er bare å velge banken med høyest rente, sjekk her. Norske banker har bankgaranti på 2 millioner, så pengene dine er sikre. Utenlandske banker kan ha lavere garanti. Det du imidlertid bør sjekke er at du har fritt antall uttak og ingen bindingstid dersom det er behov for deg som tilsier frihet på disse punktene.

AnonymBruker
Skrevet

Her hvor jeg bor er det bare Sparebank og Postbank. Hvor får man tatt ut fra YaBank og Norwegian Bank? Vanlig minibank?

Leste om Norwegian Bank, men da jeg så logoen til flyselskapet lurte jeg på hva slags bank det er, og ble litt skeptisk.

Er det fritt antall uttak (eller minst 6 stk pr.år) og ingen bindingstid hos dem?

AnonymBruker
Skrevet

Takk for link, Glitnir!

AnonymBruker
Skrevet

Her hvor jeg bor er det bare Sparebank og Postbank. Hvor får man tatt ut fra YaBank og Norwegian Bank? Vanlig minibank?

Leste om Norwegian Bank, men da jeg så logoen til flyselskapet lurte jeg på hva slags bank det er, og ble litt skeptisk.

Er det fritt antall uttak (eller minst 6 stk pr.år) og ingen bindingstid hos dem?

Det er fritt antall uttak, ja. Du kan jo beholde en vanlig brukskonto i din bank, og overføre pengene dit når du trenger dem.

Skrevet (endret)

Jeg bruker Bank Norwegian og er veldig fornøyd med dem. Og ja, det er ubegrenset (fritt) uttak.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...