AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #1 Skrevet 5. juli 2011 Hei! Jeg er på jakt etter en TYNN "allversjakke". Den må være veldig tynn og lett, så kan fint brukes nå om sommeren (gåtur på kvelden o.l) uten at det blir for varmt! Den må være vindtett, pustene og gjerne vanntett også. Vet dere om noen merker som har slike jakker?
Gjest Spinell Skrevet 5. juli 2011 #2 Skrevet 5. juli 2011 Jepp, de fleste sportsmerker har tynne jakker. Se etter merking som paclite/packlite, superlett etc. Her er det en artikkel som viser til en test av lette skalljakker. Den er riktignok etpar år gammel, men den illustrerer i alle fall noe av utvalget. Her er det i tillegg en fra Bergans. De jeg viser til her er vanntette. (Eller så vanntette de kan være når de er i et membran-stoff). I tillegg finner du mikrofiberjakker som er vannavvisende, vindtette og pustende. Disse er gjerne lettere enn skalljakkene. F.eks denne.
Gjest navnelapp Skrevet 5. juli 2011 #3 Skrevet 5. juli 2011 Eg kjøpte ei veldig fin ei til kjæresten min på Birk, du kan sjå etter sykkeljakker. Dei er ofte slik, lette, vind- og vanntette.
Gjest Spinell Skrevet 5. juli 2011 #4 Skrevet 5. juli 2011 Eg kjøpte ei veldig fin ei til kjæresten min på Birk, du kan sjå etter sykkeljakker. Dei er ofte slik, lette, vind- og vanntette. Hvis det er denne, så digger jeg måten de forsøker å kamuflere en utilsiktet ulempe ved plagget på (at det tynne stoffet er gjennomsiktig)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå