Gå til innhold

Vekt på isbergsalat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hva et hode isbergsalat veier, sånn ca. Skulle gjerne veid selv, men har ikke isbergsalat i huset akkurat nå.

Takk!

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer ann på hodet det, men rundt 1kg kanskje.

AnonymBruker
Skrevet

Tror du eller vet du? Skulle gjerne hatt et sikkert tall, ikke tipping.

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Kor lang er ein gummistrikk?

Frå 200 g til ein kilo. Det kjem jo an på kor tett det har vokst, kor lenge det har stått i åkeren og kor mykje gjødsel og vatn det har fått. Det er umogeleg å seie at eit issalathovud veg eit bestemt antall gram.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kor lang er ein gummistrikk?

Frå 200 g til ein kilo. Det kjem jo an på kor tett det har vokst, kor lenge det har stått i åkeren og kor mykje gjødsel og vatn det har fått. Det er umogeleg å seie at eit issalathovud veg eit bestemt antall gram.

Tenkte på et isbergsalathode som man får kjøpt i butikken, og man kan vel skrive om det er stort, middels eller veldig lite.

Jeg ba heller ikke om et bestemt antall gram, men omtrentlig, og jeg ønsket kunnskap som er sikker, dvs. at noen veier et isbergsalathode, ikke bare tipper. Jeg skjønner jo at ikke alle isbergsalathoder veier nøyaktig det samme. Ærlig talt, hva tror du egentlig?

• Liker 1
Gjest Mauna Lee
Skrevet

Akkurat isbergsalaten er det vanskelig å si noe på siden mange av de inneholder mye luft, mens noen inneholder mer salat. Når jeg skal kjøpe isberg pleier jeg å veie dem i hånda og finne det som veier mest, slik at jeg ikke betaler stk. pris for lufta mellom bladene.

Så jeg er helt enig med Alt godt!

• 4 år senere...
Skrevet

Isbergsalat skal ha et fast hode uten løse omblad. Vekten på hodene kan variere, men hovedtyngden som omsettes, ligger i vektintervallet 250-450 g.

http://www.agropub.no/id/7969

Men TS, isbergsalat inneholder 12 kcal per 100 gram, så hvis du lurte mtp kaloritelling så har det svært, svært lite å si hvor mye du spiser. Forskjellen på et hode på 250 gram og er på 450 gram er bare 24 kcal. 

Anonymous poster hash: 04fd2...e14
Skrevet

Etter fire år kan trådstarter endelig puste lettet ut! Svaret har kommet! ;)

Skrevet

Etter fire år kan trådstarter endelig puste lettet ut! Svaret har kommet! ;)

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Skrevet

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves!

Nei, dette gir håp når det butter imot! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...