AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #1 Skrevet 5. juli 2011 Hei! Jeg er ei jente på 21år som er 160cm høy og 54kg. Dette høres normalvektig ut, men jeg er hele 96cm rundt magen!! Magen er skikkelig oppblåst og har en stoor fettpølse stående rett ut.. Dere tenker kanskje nå at jeg er lat og usunn, men jeg er faktisk helt motsatt! Jeg trener 2-4ganger i uken; kardioøkter som løping og styrke med håndvekter, kroppsvekt og aparater. Jeg spiser også sunt, havregrøt til frokost, ellers er det kun mager kesam, cottage cheese, kyllingfilet, laksefilet, torskfilet, grønnsaker(isberg,avokado,ruccola,blomkål og brokkoli) , bær(blåbær og bringebær) og tunfisk på boks. Jeg spiser hver 3.time, 300 kcal til frokost, lunch og middag. 200kcal til 2 mellommåltid og kvelds. Drikker kun vann og melk. Etter trening drikker jeg noen ganger proteinshake de dagene jeg ikke har med matpakke. Jeg har nå trent i over 1år. På den tiden har jeg gått ned 6kg, blitt litt tynnere over hele kroppen, men magen er fortsatt som en stor fettballong! Den henger over buksen og jeg kan klype en stor hard valk. Huff HJELP, hva gjør jeg feil ?
Gjest Michelle82 Skrevet 5. juli 2011 #2 Skrevet 5. juli 2011 (endret) Hvis det du skriver er helt sant: Du har målt feil. Det ligger videoer på Youtube som viser riktig måte å måle. Eller at du har lavt stoffskifte eller PCOS eller ett eller annet i veien med hormonsystemet. Du har eplefasong Endret 5. juli 2011 av Michelle82 2
Surriball Skrevet 5. juli 2011 #3 Skrevet 5. juli 2011 Du er ikke allergisk mot noe som gjør deg oppblåst, da? Jeg tåler ikke melk, og har ofte gått rundt med en kjempemage. Jeg syntes alle buksene mine klemte på magen min, og pleide alltid å åpne knappen når jeg satt. Hvis du f.eks har laktoseintoleranse eller cøliaki er det veldig vanlig å være oppblåst...
chikako Skrevet 5. juli 2011 #4 Skrevet 5. juli 2011 (endret) Jeg kan ikke forstå annet enn at du måler feil. Midjemålet skal måles tett, og det skal måles der målet er minst. Det skal måles over navlen. Jeg har målt feil selv; har et midjemål på 66 cm, og har flere ganger målt over ti cm for mye. Få noen andre til å hjelpe deg å ta målene, det er ikke så lett å få til på egen hånd. Hvis du er oppblåst, kan det være en idé å ta deg en tur til legen og sjekke deg for matintoleranse. Før en matdagbok hvor du skriver hva du spiser og hvordan du føler deg, så kan du se tilbake på det og finne ut om det er noe spesielt du spiser som gjør deg oppblåst. Du skriver at du drikker melk, så noe å begynne med er jo å kutte ut melken eller bytte den med soyamelk for å se om du blir mindre oppblåst av det. Endret 5. juli 2011 av chikako
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #5 Skrevet 5. juli 2011 TS her. Tusen takk for svar ja, det er desverre helt sant. Må påpeke at jeg snakker om magen nå, ikke midje! Måler der magen er størst. Jeg målte meg engang til nå, med skikkelig målebånd og da målte jeg 93 cm. Mindre får jeg det ikke. Jeg har nok alltid veid mye mindre enn jeg ser ut. Før jeg begynte å trene var jeg litt små kraftig. Har som sagt blitt tynnere over hele, men jeg har store valker på sidene, og stor mage. En av dere skriver om matintoleranse. Jeg har mye melkeprodukter i kostholdet mitt, kan spise en boks med cottage cheese, 1-2 bokser kesam og gjerne en hel kartong med skummet melk per dag Og når jeg leser over hva jeg har listet opp av mat, så spiser jeg kankje for lite fett? Spiser jeg for lite kcal om dagen? Er det annen mat enn melk som kan få deg oppblåst? Skal få kommet meg til legen for å få sjekket stofskiftet og PCOS.. Hva kan jeg gjøre om på treningen min? Har egentlig ikke lyst til å gå ned så mye mere ned i vekt, men det er jo mulig å punkt slanke.. Tusen takk igjen til dere som har svart jeg er egentlig ganske fortvilt.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #6 Skrevet 5. juli 2011 TS igjen. Må bare si at rundt magen er det FETT som står ut og henger, ikke kun oppblåst som man kan bli av div mat..
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #7 Skrevet 5. juli 2011 TS igjen. Må bare si at rundt magen er det FETT som står ut og henger, ikke kun oppblåst som man kan bli av div mat..
chikako Skrevet 5. juli 2011 #8 Skrevet 5. juli 2011 (endret) Hvorfor måler du der magen er størst? Husk at beinbyggingen og hoftene dine har mye å si for bredden under midjen. Hva er midjemålet ditt? Endret 5. juli 2011 av chikako 2
Tullamore Dew Skrevet 5. juli 2011 #9 Skrevet 5. juli 2011 Hvis det er fett som står ut, som du sier, så må du jo trene oftere for å få ned fettprosenten din, og legge mest vekt på trening som virkelig får opp puls og forbrenner fett. Løping, jogging og slikt.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #10 Skrevet 5. juli 2011 Hvorfor måler du der magen er størst? Husk at beinbyggingen og hoftene dine har mye å si for bredden under midjen. Hva er midjemålet ditt? Jeg måler der jeg er størst fordi midjen min sier ingenting om hvor stor magen er. Jeg har en smal midje med en stor ballong mage rett under. Midjen måler 74cm. Jeg ser egentlig ganske gravid ut
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #11 Skrevet 5. juli 2011 Hvis det er fett som står ut, som du sier, så må du jo trene oftere for å få ned fettprosenten din, og legge mest vekt på trening som virkelig får opp puls og forbrenner fett. Løping, jogging og slikt. Jeg vet ikke hvor mye fett det egentlig er på magen, men det er en skikkelig flerelags-valk når jeg sitter og står rett ut når jeg står., Er ihvertfall HELT feil iforhold til resten av kroppen. Nei, tror jeg skal prøve ut kroppsanalyse, hvor får man gjort det? Jogger 1 gang i uken, hva om jeg dropper den ene økten med vekter og jogger 2-3 ganger i uken? Med høy puls, intervaller osv. Har noen tips til kostholdet? Bortsett fra å kutte ut melkeprodukter.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #12 Skrevet 5. juli 2011 Jeg ville jogget mer, ja. Èn gang i uken er vel egentlig ikke nok hvis man vil forbrenne masse fett... Jeg har også lest at å kjøre på lenge med middels intensitet forbrenner mer enn kort tid med høy intensitet. Men høy intensitet forbedrer den generelle formen du er i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå