Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Æsj - nå er jeg så fortvilet! Har snakket med en mann på nettet og telefon en stund, og fredag skulle vi endelig møtes siden vi begge da er hjemme fra utenlandsopphold. Jeg har gledetgruet meg i 2 uker - og hva skjer når jeg gruer meg og er spent? Jeg får munnsår.

Herregud - det er den verste timingen ever!

Jeg kan jo ikke møte han når jeg ser ut som ei heks. Men nå har vi ventet så lenge på å treffes, at jeg er redd han ikke gidder å vente så mye lenger.

Hvorfor kunne ikke kroppen min spille på lag bare 1 gang!?!

Skal jeg finne på en unnskyldning for hvorfor jeg ikke kan møte han, eller si det som det er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Himmel og hav, jente! Ta deg sammen.

Har du munnsår i halve fjeset så du blir endret til det ugjenkjennelige eller noe slikt? Antagelig ikke. Kjøp munnsårplaster, si fra at du har fått utbrudd på forhånd og møt ham.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp munnsårplaster, si fra at du har fått utbrudd på forhånd og møt ham.

HELT uenig! Er det noe som er turn-off på kvinner og menn, så er det munnsår. Herregud, det er jo herpes!!! Ikke møt han - og ikke fortell han om det. Jeg hadde ikke gått inn i et forhold med noen jeg visste fikk munnsår fordi de er litt nervøse - det er IKKE normalt.

Skrevet

HELT uenig! Er det noe som er turn-off på kvinner og menn, så er det munnsår. Herregud, det er jo herpes!!! Ikke møt han - og ikke fortell han om det. Jeg hadde ikke gått inn i et forhold med noen jeg visste fikk munnsår fordi de er litt nervøse - det er IKKE normalt.

80% av befolkningen har dette viruset. Ikke veldig mye å gjøre med.

25% har regelmessige utbrudd som f.eks kan forårsakes av sterk sol, forkjølelse eller stress.

Men det er jo ikke akkurat nødvendig å kysse noen under et utbrudd.

• Liker 6
Skrevet

80% av befolkningen har dette viruset. Ikke veldig mye å gjøre med.

25% har regelmessige utbrudd som f.eks kan forårsakes av sterk sol, forkjølelse eller stress.

Men det er jo ikke akkurat nødvendig å kysse noen under et utbrudd.

Helt enig med deg, faktisk - og AB her: JO det er helt normalt å få utbrudd når man enten har nedsatt immunforsvar på grunn av syklus, forkjølelse eller andre sykdommer, når man er mye i solen og når man blir nervøs og oppskjørtet.

• Liker 1
Skrevet

Munnsår er som sagt noe de fleste sliter med til tider. Og er jo ikke ett problem i ett forhold, er bare og ikke kysse da man har utbrudd.

Jeg har selv en kjærste med herpes munnsår, vi kysser bare ikke da han har munnsår, og det skjer ikke så ofte. Og gjerne da i kombinasjon med sykdom, hvor man kanskje ikke vil kysse uansett. Jeg har ikke fått munnsår, for vi er jo forsiktige da han har utbrudd.

Så synes også du bare skal ta på munnsårplaster, og treffe han.

AnonymBruker
Skrevet

jeg synes du skal gjennomføre som avtalt. Munnsår noe enkelte får til tider, og det er absolutt ingen krise.

Bare hold dere unna kyssingen til det verste er ocer for det er relativt smittsomt.

AnonymBruker
Skrevet

jeg synes du skal gjennomføre som avtalt. Munnsår noe enkelte får til tider, og det er absolutt ingen krise.

Bare hold dere unna kyssingen til det verste er ocer for det er relativt smittsomt.

Zovirax5 % (som man får kjøpt på apoteket reseptfritt nå)tar bort det væreste på to dager. Om man er plaget med munnsår, bør man alltid ha en på lager, og når man kjenner symptomene komme (prikking), er det bare å smøre på, så kommer ikke utbruddet.

Jeg har ikke hatt skikkelig utbrudd på flere år fordi jeg tar det før det blir for ille.

Så, kom deg på apoteket, og bli kvitt det værste før daten.. om det blir så bra at dere ligger an til å kysse, kan du jo si at det er best å vente. Det kommer han bare til å sette pris på tror jeg!

Skrevet

Jeg syns også du skal gjennomføre som avtalt. Liker han deg ikke fordi du har munnsår er det hans tap! Greit å vite hvordan han reagerer på sånt før dere eventuelt tar det hele et skritt lenger :)

Og, lykke til med et spennende møte hvis du gjennomfører :)

AnonymBruker
Skrevet

Var på apoteket i går og kjøpte en god del munnsår-saker, i tillegg til det jeg hadde hjemme fra før. Prøver nå et sånt plaster - og med det på, så ser det ikke SÅÅÅ ille ut. Så hvis det ikke blir mye verre, tror jeg at jeg tør å dra. Men bør jeg "advare" han på forhånd?

Det kommer til å føles så ille om han ikke liker meg på fredag, for da kommer jeg nok alltid til å tenke at det var pga. munnsåret.

Gjest Eurodice
Skrevet

Det er da ikke snakk om forhold, men å møte hverandre for første gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...