Gå til innhold

småbarn og jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hjemmeværende mødre er jo noe kontroversielt , men jeg lurer på hva dere hadde syntes om å jobbe hjemmefra, mens dere hadde små barn ? Altså tjene greie penger selv , men ikke være del av noe arbeidsfellesskap med kolleger etc? Hadde det fort blitt alt for kjedelig?

Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg tror jeg hadde gjort det! :) For min del måtte jeg da være flink å få voksen-kontakt på andre måter!

Skrevet

altfor kjedelig for meg. Men jeg vet ikke om jeg skjønte greia: skulle du passe barna i tillegg til jobb? I så fall ser jeg det som stressende OG kjedelig. En svært uheldig kombinasjon...

Skrevet

Jeg jobber hjemmefra, men jeg har ikke sjans til å passe barnet mitt samtidig.

AnonymBruker
Skrevet

altfor kjedelig for meg. Men jeg vet ikke om jeg skjønte greia: skulle du passe barna i tillegg til jobb? I så fall ser jeg det som stressende OG kjedelig. En svært uheldig kombinasjon...

Nei , det var ikke planen , men jobber man hjemmefra har man en viss fleksibilitet mht arbeidstid , slik at endel av timene kan gjøres unna når barna sover + at man jo ikke lenger har reisevei til jobb , som fort kan stjele endel timer ..

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt klart min drømmesituasjon i alle fall.

Skrevet

Ser for meg at det kan bli utflytende slik at jobben etterhvert tar mesteparten av tiden. Det kan være sunt å ha avstand mellom jobb og hjem, mentalt sett.

Hvordan det går avhenger av person(lighet) og typen jobb.

Skrevet

For ein periode hadde det vel gått, men for dei fleste så er jo det kollegiale felleskapet særs viktig for trivsel i jobben. Då har eg heller tru på at ein kan bruke heimekontor enkelte dagar, samt at ein kan vere kortare dagar på kontoret og jobbe heime på kvelden når ungane har lagt seg.

AnonymBruker
Skrevet

For min del hadde det vært en lettelse å få slippe sladrekjerringer og surpomper som jeg må jobbe med ellers..

Har da nok sosialt liv ellers.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nei , det var ikke planen , men jobber man hjemmefra har man en viss fleksibilitet mht arbeidstid , slik at endel av timene kan gjøres unna når barna sover + at man jo ikke lenger har reisevei til jobb , som fort kan stjele endel timer ..

Med dersom en har barnehage langt unna, slik som jeg, stjeler dette like mye arbeidstid.

Jeg for min del skulle mye heller hatt en "vanlig" jobb, nettopp fordi det er ganske ensomt uten kolleger, men for tiden blir det vanskelig å få til. Dessuten er det slik en over her sier, at det blir utflytende grenser mellom jobbtid og privattid.

Endret av Harlekin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...