AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #1 Skrevet 4. juli 2011 Går det fint å jogge hver dag, eller er det uheldig å ikke ha en hviledag i mellom?
Gjest Lizette Skrevet 5. juli 2011 #2 Skrevet 5. juli 2011 Jeg løper stort sett hver dag, men noen av dagene blir det bare kortere turer (3-4 km). Har gjort dette i flere år, og det fungerer helt fint for meg. Cluet er vel kanskje at det kreves en viss tilvenning. Ville nok ikke ha satset på daglig trening hvis jeg skulle gå fra en tilværelse som utrent til mer aktiv. Men hvis du allerede trener en del og ikke er plaget med skader tror jeg ikke det skal være noe problem.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #3 Skrevet 5. juli 2011 Det er anbefalt å ha en hviledag i uken fra trening for å la kroppen sjanse til å ta seg igjen. Når kroppen har fått hvilt seg minsker sjansen for belastningsskader som jogging kan gi.
CoffeeCup Skrevet 5. juli 2011 #4 Skrevet 5. juli 2011 Vel jeg ville nok satset på mer enn en hviledag i uken hvis du starter helt fra scratch! Hvertfall 2, kanskje 3. Det lønner seg ikke å løpe på asfalt, mye bedre på grusveier, stier el.l. Er lurt å trene litt styrke i tillegg for å unngå belastningsskader
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #5 Skrevet 5. juli 2011 Når jeg var helt utrent så jogget jeg 10-15 minutter hver dag. Altså da var det slik at jeg fikk blodsmak i munnen og trudde jeg skulle kaste opp etter 300 meter. Men etterhvert som jeg kunne jogge lenger enn 10-15 minutter (inklusiv et par pauser her og der) så begynte jeg med annenhver dag, pga belastningsskader etc. Kjøp deg ordentlig sko også.
sequin Skrevet 5. juli 2011 #6 Skrevet 5. juli 2011 Så lenge man sover ordentlig og får hvilt seg masse hjemme er det ikke noe problem å jogge kortere turer hver dag , bare ikke bli helt opphengt i å måtte jogge hver dag og unn deg en pause når du syns det trengs
Gjest *Maja* Skrevet 5. juli 2011 #7 Skrevet 5. juli 2011 Jeg jogger ca. 6 dager i uka, men holder meg til en 5 km. om dagen...før jogget jeg lenger økter og færre dager, men trives best med daglig aktivitet, så da ble det heller slik...Pass på å ha gode sko og ikke løp for mye på asfalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå