Gå til innhold

Hvem inviterer du i bryllupet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvem (nær familie? fjern familie? venner? kolleger?) inviterer dere til å delta på

a) hele dagen?

b) kaffe+kaker og fest?

Og hvor mange inviterer dere totalt? Inviterer dere søskenbarn? Og hva med barna til søskenbarna/vennene deres? Hvem inviterer dere ikke?

Mange spm, men jeg prøver å få en slags ide om hvem jeg bør/må invitere, og hvem jeg kan utelate, da vi ikke ønsker et altfor stort selskap.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Alle våre gjester er invitert til å feire hele dagen med oss, dvs at vi ikke har kaffegjester. Vi blir 41 stykker til sammen.

Vi inviterer ikke barn, med unntak av barnet til min bestevenninne (som jeg også er fadder til) og som også skal være brudepike. Søskenbarn på min side har ikke blitt invitert siden jeg har såpass stor familie, mens søskenbarna til min kjære ble invitert fordi han har liten familie.

I all hovedsak har vi kun invitert de vi har hatt lyst til å invitere, som vi har har kontakt med og som vi ønsker å dele dagen med. De som vi ikke har et nært forhold til er heller ikke bedt. Kolleger er heller ikke invitert.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Skrevet

Vi inviterer 49stk, og da alle til middag grunnet lengre reisevei for de fleste.

På min side blir det ikke invitert søskenbarn, og en av to onkler. Ellers er det all nær famile i voksen alder, med unntak av mine to nevøer.

På hans side blir to søskenbarn invitert, da disse er det nærmeste han føler han har søsken. Kusinas sønn blir inkludert. Min kjæres to barn skal være våre brudepiker, og er selvfølgelig der og.

Noen venner er det også, men ikke mange.

For din del: Tenk over hvem du/dere ønsker å ha der, og hvem dere vil dele dagen med :)

Skrevet

Vi inviterte foreldre, besteforeldre, søsken med følge og barn, tanter og onkler, søskenbarn uten barn (barna til mine søskenbarn var imidlertid invitert fordi jeg har så liten familie) og ikke minst venner med følge. Alle var invitert til hele dagen ettersom de fleste bodde langt unna. Totalt sett endte det opp med å komme 105 gjester.

For vår del var det viktig å invitere hele familien, til tross for at det ble mange, fordi dette er vanlig i familiene våre og at vi ønsket en stor familiefest. Samtidig ønsket vi også å ha mange venner tilstede.

Tror det viktigste når man velger hvem man inviterer er at man gjør som man selv ønsker og føler for. Det er tross alt brudeparets dag :) Så om man ønsker et lite, stort eller mellomstort bryllup, så finnes det ikke noen fasit på hva som er det riktige valget. Man må bare gjøre det som er riktig for en selv :)

Skrevet

Vi har invitert besteforeldre, foreldre, søsken og nære venner.. ender opp på 26 gjester. Har valgt å ikke invitere tanter, onkler og søskenbarn. Dette fordi vi ikke har så mye med de å gjøre, pluss at vi har valgt å ha selskap på et nokså dyrt sted, og må derfor velge hvem vi skal be. Usikker på om det er sure miner i familien om dette, men det får så være :)

Skrevet

Vi har invitert Foreldre, søsken, noen fettre og kusiner, tantet og onkler, besteforeldre og venner. Vi har invitert litt ugjevnt, altså ikke alle tanter og onkler f.eks, men kun de vi har et nært forhold til. Vi har et lite bryllup utenlands, så alle er selvsagt invitert til middag og festen.

Hadde vi hatt festen her hjemme hadde jeg nok invitert i to puljer...en til vielsen og middagen, og en til kaffe, kaker og fest. Ikke fordi vi er mindre glad i noen, men rett og slett fordi vi hadde blitt presset til å pliktinvitere folk, av familien. Så for å få det til å gå opp økomonisk så hadde vi gjort det sånn. Og folk hadde selvsagt kunne komme uten gave om de ble bedt til kaffen ;)

vi har invitert i utgangspunktet kun to barn. dette er store barn, og barn som er mer tantebarn for meg enn fettre og kusiner. Hun skal dessuten være brudepiken min :) Men så kom det en telefon fra noen andre som var bedt, uten barna, med spørsmål om ikke barna var bedt og... Jeg klarte ikke å si nei, så nå kommer de og. de er mye mindre enn de andre, så jeg vet egentlig ikke hvor godt de vil fungere i et bryllup. Må og nevne at de store barna ble bedt fordi vi har et veldig, veldig nært forhold til de.

• 8 år senere...
Skrevet

De nærmeste, familie og venner. Inviterer ikke folk vi ikke har noe kontakt med, som kusiner og fettere. 

AnonymBruker
Skrevet

Kommer til å dele feiring i 2. Dvs at vi gifter oss i utlandet og feirer når vi kommer hjem. Først middag med foreldre,  søsken og egne barn + barn av søsken. 1 uke senere skal vi ha fest. Da inviterer vi venner, + de søsken som er nære. Kommer IKKE til å invitere øvrig slekt. Har ingen levende besteforeldre. 

Regner med vi blir ca 25 i den feiringen. 

Så ny feiring, ca 40 tipper jeg.

Regner ca 10.000,- på feiring med familie og så 50.000,- på feiring med venner.

Anonymkode: e6376...216

AnonymBruker
Skrevet

Vi blir 50, har bedt foreldre og søsken, tanter og onkler siden vi er close med de, samt fettere og kusiner på min side fordi vi er close.  Familie vi ikke har kontakt med jevnlig ber vi ikke. Utover det ber vi en god del venner, som vi har jevnlig og tett kontakt med. Alle er bedt til hele dagen. Ingen kolleger. 

Anonymkode: f5c17...bb8

AnonymBruker
Skrevet

På min side har vi invitert hele slekta. Onkler, tanter, søsken og nær familie pluss mange av mine venner.

Jeg har ikke så godt forhold til min mann sin familie og venner derfor la jeg ned veto at han skulle få invitere så mange. Tror fordelingen ble 53 på min side og 12 på han sin side.

Anonymkode: 28a22...774

Skrevet

Vi inviterte mellom 70 og 75, husker ikke nøyaktig hvor mange det ble pga frafall dagen før(!). Alle på middag og kaffe og kaker.

AnonymBruker
Skrevet
On 8/4/2019 at 11:09 PM, AnonymBruker said:

På min side har vi invitert hele slekta. Onkler, tanter, søsken og nær familie pluss mange av mine venner.

Jeg har ikke så godt forhold til min mann sin familie og venner derfor la jeg ned veto at han skulle få invitere så mange. Tror fordelingen ble 53 på min side og 12 på han sin side.

Anonymkode: 28a22...774

Dette må være tull 😂

Anonymkode: 805a4...a2b

• Liker 8
Skrevet

Foreldre, besteforeldre, søsken med kjæreste. Det var alt.

Skrevet

Hun nær familie og gode felles venner og egne nære venner. Utvidet familie droppet vi, vi ser de kun i begravelse ol. 

Sirkusbryllup er ikke vår stil.

AnonymBruker
Skrevet

Foreldre, søsken, onkler og tanter, fettere og kusiner, et par tremenninger og en haug venner. Én kollega.

Anonymkode: 0d80c...b42

AnonymBruker
Skrevet

Foreldre, søsken, barn, besteforeldre, tanter, onklar og søskjenebarn som vi har god kontakt med, nokre få andre familiemedlem som har spesiell betydning for oss pluss dei næraste av venane våre + partnar og barn. 

Inviterer 63 stykk, men tvilar vi at vi vert fleire enn 50. 

Anonymkode: f18ae...d47

Skrevet

Tråden er fra 2011....hvorfor trekke den frem?

• Liker 1
Skrevet

Vi inviterte mine foreldre, to av mine søskenbarn med deres foreldre, mine nærmeste venner, mannens gjenlevende besteforeldre og begge hans onkel/tantepar, og hans nærmeste venner.
Vi hadde 27 gjester. Alle feiret hele dagen med oss. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Kun min og hans familie pluss nærme venner 😊

Anonymkode: e8187...617

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...