Gå til innhold

Rar oppførsel fra svigebror... hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært sammen med kjæresten i snart to og et halvt år nå. I starten hadde vi en okforhold til familien hans, men nå har dette snudd fullstendig. Jeg liker ikke å dra rasist kortet men dette må jammen virke litt "rart": Broren til kjæresten min som er ca 10 år eldre enn oss har alltid snakket bak (og foran for den saks skyld) ryggen min. Første dag jeg møtte ham gadd han ikke å dirigere en eneste ord til meg og etterhvert fikk jeg vite hva han virkelig mente om meg, han sa at siden jeg kom "fra en annen kultur" (noe som er helt irrelevant, siden jeg ble født i Norge og er halv norsk) og siden jeg vokste opp med moren min så var jeg sikker en person å ikke stole på. Jeg har aldri i mitt liv bevist at jeg ikke er å stole på, selv jobber jeg tjener mine egne penger, har høyere utdanning, så det å se på mitt bakgrunn, virket mer som et unnskylding fra hans side. Sier ikke at han er en neo-nazi eller noe sånt, men jeg mener selv at han sier dette bare for å holde seg fast i noe og finne på noe å krangle om, og siden han aldri fant noe annet å kritisere måtte han vel kritisere dette her, så whatever...

I ettertid viste han sitt virkelig side. Kjæresten min hadde alltid advart meg mot han, fordi han er en person som har sinneproblemer, har noen ting på rullebladet sitt osv. men han virket OK minus overfor meg helt til at dagen helveten brøt løs. Etter dagen vi kranglet med ham tok moren hans parti for han og kalte oss de mest jævlige ting, ønsket at vi skulle gå fra hverandre, fikk oss til å føle oss som søppel. Ikke å tale om alle de meldingene vi fikk og alt den psykologiske terror vi ble utsatt for i noen mnd. Vi valgte å holde oss for oss selv og ikke ha mere kontakt med dem til tingene roet seg ned. Da vi fikk kontakt med dem igjen, måtte de finne noe å krangle for og da ble det samme historie om igjen. Vi bestemte oss til slutt og ikke gi etter den psykologiske spillet deres og bestemte oss å kutte absolutt alt kontakt med dem siden vi mente at denne kontakten ikke var sunt for noen av oss.

Nå hadde det gått en stund uten å høre noe som helst fra dem, til de startet terroren sin igjen. Vi var så bestemte på å ikke svare trusler eller ta telefonen... så jeg tror de ble lei. Men hva gjorde de istedet?

Broren til kjæresten min ble helt rar og ringte han, og mente at det hadde vært hyggelig å møtes igjen og ta en øl osv. Han spurte faktisk hvordan det gikk med meg til og med. WHAT? men han hatet meg jo... han hadde sagt de styggeste tingene om meg og nå er han plutselig vennen vår?

Denne oppførselen her forstår jeg ikke, han spurte til og med hvis vi hadde lyst å ta en skitur med ham til Sveits!!!!!!! ALDRI I LIVET!!! :S han er jo skummel... Jeg hadde virkelig ønsket at folk forandret seg om natta, men jeg kan ikke stole på det. I alle de årene han har vært broren til min kjæreste har han aldri forandret seg litt engang (alltid den samme helvete om igjen) hvorfor skulle vi tro at han har forandret seg nå? hva skyldes denne oppførselen her? er det kun et annen strategi for å ta knekken på oss siden han ikke fikk det til før?

:S hva synes dere om situasjonen? hvordan er det fornuftig å reagere tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke stolt på han der, dette vitner om ustabil oppførsel, og jeg hadde ikke blitt med på skitur til Sveits akkurat. Jeg kunne dog tenkte meg å bare holdt meg litt inne med ham så ikke terroren og idiotien sprenger ut igjen. Bedre å holde litt fred enn full krig.

Endret av ninuska_
  • Liker 6
Skrevet

schizofren er det første som kom til mitt hode :redd:

• Liker 1
Skrevet

For en familie kjæresten din har. Det er bra at dere fortsatt holder sammen.

Hvis jeg var deg/dere hadde jeg holdt meg på godfot med han. Altså, prøvd å være hyggelig og se hvordan det gikk etter hvert.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det han og moren hakker på deg for?

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det han og moren hakker på deg for?

Det er det samme jeg lurer på... MEn de har aldri i livet vært glad overfor noen av eksene hans heller...

AnonymBruker
Skrevet

For en familie kjæresten din har. Det er bra at dere fortsatt holder sammen.

Hvis jeg var deg/dere hadde jeg holdt meg på godfot med han. Altså, prøvd å være hyggelig og se hvordan det gikk etter hvert.

Dette har vi prøvd før, men han er den slags person som man kan ikke ha "litt i nærheten" If you know what I mean... Vi har gitt han så mange muligheter men han kommer alltid med en argument å krangle for... Det er lenge siden han ikke plager meg, men han må alltid plage kjæresten min for hva som helst, og jeg hater å se han nede pga broren sin. Det er sant at det er bedre å ha han på den gode side... men det er kjemplevanskelig. Moren han derimot kan være litt enklere, hun hatet ikke meg før... jeg tror hun hater meg nå fordi hun blir påvirket av sønnen hennes... det er noe alle vet tror jeg...

AnonymBruker
Skrevet

Hmm, vanskelig. Jeg har tro på mennesket og ville derfor kanskje hatt et håp om at han har sett at han har vært en idiot og kanskje vil møtes for denne ølen? Kanskje han har innsett at han ikke kan oppføre seg slik og at han vil endre kurs? Istedet for å ringe og si "unnskyld" så vil han spørre dere om å ta en øl sammen... dere kan jo gå og se hva han mente med det, om han mente å være OK, kanskje det kommer en unnskyldning eller hva.

Mange har jo problemer med å svelge stoltheten og be om unnskyldning, men det kan jo være det er starten på det.

Skrevet

Huff, vil bare gi deg en god klem! :klemmer:

Det virker vanskelig å ha det sånn.. Men som du sier, hvis broren er så ustabil tror jeg det er best å holde seg unna. Eller bare ha minimal kontakt, og da være snill og hyggelig. Kanskje du kan forsøke å få bedre kontakt med moren? Siden hun ikke alltid ahr vært så negativ til deg.. Fortelle hvor glad du er i sønnen hennes osv.

AnonymBruker
Skrevet

Det er det samme jeg lurer på... MEn de har aldri i livet vært glad overfor noen av eksene hans heller...

Eehhhhh....??? Du må da vite hva de sier når de hakker på deg litt bedre enn oss kanskje?

AnonymBruker
Skrevet

Eehhhhh....??? Du må da vite hva de sier når de hakker på deg litt bedre enn oss kanskje?

Jeg vil ikke si altfor mye her, fordi jeg er pissredd broren hans og er redd at han leser dette eller noe... men jeg tror jeg har sagt det meste nå. Og nei, problemet er rett og slett ikke bare med meg... jeg er en unnskyldning for å finne noe å krangle om.. kjæresten min har opplevd vold og terror hele livet sitt, selv når han var små. Det eneste "galt" jeg har gjort er å støtte han og stå ved hans side... og har aldri nektet han kontakt med familien sin... han har en fantastisk fin forhold med resten av søskenfølokken, og heller noen av dem har kommet seg godt overens storebroren...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke si altfor mye her, fordi jeg er pissredd broren hans og er redd at han leser dette eller noe... men jeg tror jeg har sagt det meste nå. Og nei, problemet er rett og slett ikke bare med meg... jeg er en unnskyldning for å finne noe å krangle om.. kjæresten min har opplevd vold og terror hele livet sitt, selv når han var små. Det eneste "galt" jeg har gjort er å støtte han og stå ved hans side... og har aldri nektet han kontakt med familien sin... han har en fantastisk fin forhold med resten av søskenfølokken, og heller noen av dem har kommet seg godt overens storebroren...

Ja, der var bare det at du lurte på det samme som fikk meg til å stusse litt her...........

AnonymBruker
Skrevet

Ja, der var bare det at du lurte på det samme som fikk meg til å stusse litt her...........

mhmmmm... Ok

AnonymBruker
Skrevet (endret)

TS her...

tusen takk for hyggelig svar!!! :) og skal gjøre alt det jeg kan for å beholde fred å ro i mitt eget familie som er meg og kjæresten min... ingen andre...

Endret av ninuska_
Gjest Gjest
Skrevet (endret)

TS: Grunnen til at man spør er at det er noe som skurrer i det du forteller her og da må man jo kunne stille spørsmålstegn. Man virker ikke mer troverdig med å syte på seg depresjoner og stemple oss som stiller kritiske spm.tegn som "vondt ment kommentarer". Jeg tror ikke du forteller hele sannheten her og jeg tror også som noen andre påpekte her at broren til kjæresten din har tatt deg i 'løgner' eller 'halvsannheter' og kanskje ikke stoler 100% på deg, og derfor heller ikke liker deg.

Men nå kjenner jeg verken han eller TSdeg, så jeg skal ikke spekulere noe mer, men utifra det du selv skriver så høres det rett og slett merkelig ut at han inviterer deg og kjæresten når han tydelig har sagt ifra at han ikke liker deg overhodet. Og nå svarer jeg som om det du sier er 100% sant. Jeg tror ikke noen her har mer svar enn det du har på det spørsmålet, det er du som kjenner disse folkene.

Endret av ninuska_
Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Du forteller utrolig lite om svigerbroren din og grunn til hans oppførsel. Hva er det som skurrer mellom dere? Du spør fremmede folk på nettet om hjelp og du presenterer 1/5 av hele historien. Ingen her kan gi deg noen svar fordi ingen her har nok grunnlag til å gi deg noen som helst råd, utenom at hans oppførsel virker meget merkelig utifra det bittelille du har fortalt selv. Dermed kan ikke du forvente at noen utenforstående skal forstå seg på brorens oppførsel like lite som du gjør...

Endret av ninuska_
Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Til TS: Jeg har tro på at mennesker kan forandre seg, og at svogeren din kanskje savner broren sin. Jeg ville likevel vært litt tilbakeholden selv, til du ser om han faktisk har vokst opp.

Endret av ninuska_
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og spekulasjoner,

ninuska_, moderator

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...