Gå til innhold

brnet mobbet på msn- hvor finne logg for å vise de andre foreldrene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Brnet har blitt mobbet på msn, og da barnet fortalte oss det var den logget av msn.

For å kunne være 100% sikker før vi tar dette med foreldrene til det andre barnet, synes jeg vi bør lese og skrive ut det som er skrevet.

barnet er enig.

Vi aner ikke hvor vi finner loggen til msn.

Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff så trist!

Hvis dere har den nyeste versjonen av Windows Live, kommer det opp en link i vinduet for den kontakten, som spør om du vil se hele samtaleloggen. Og da kommer det opp et helt dokument over alle samtalene de har hatt.

AnonymBruker
Skrevet

Takk - skal sjekke det.

Ja, det er trist, men om vi finner det som er sendt kan vi ta tak i det. Og vi vet foreldrene er helt klart imot slikt.

AnonymBruker
Skrevet

Hey, TS! Kjempeflott at du tar tak i det der! Det er så vondt for et barn å stå alene mot den mobb barn kan utsettes for på nett. Folk er hele tiden redde for voksne som skal lure, men det glemmes samtidig at barn tråkker på barn. Og det setter også sine spor. Så jeg synes det er flott at du tar tak i det! Så barnet slipper å stå alene og møte en slik mobb. Huff... :-/

AnonymBruker
Skrevet

Er nok ikke den nyeste versjonen fordi det som kom opp som alternativer var:

vis deg som frakoblet for denne personen

angi et mobilnr.

slett

rapporter som kompromittert

vis profil.

en annen vi får opp er:

send direktemelding

send videomelding

send e-post

spill et spill

rediger kontakt

legg til et kallenavn

velg lyder

vis deg som frakoblet for denne personen

slett kontakt

vis bilde

vis profil

se sosiale oppfdateringer

Har du noen gode råd da?

Jeg vet ikke hvilken msn versjon barnet har eller hvordan jeg kan finne det ut..

AnonymBruker
Skrevet

Klikk frem kontaktene. Klikk deg ned til den kontakten som mobbet. Høyreklikk på navnet/eposten til den som mobbet. Klikk på "ALT"-tasten (til venstre for mellomromtasten, den store nederst på tastaturet), velg "Fil", velg "Vis meldingslogg...".

Der har du det!

Skrevet

Sånn som det var den tiden jeg brukte msn(eldre versjoner) så var lagring av loggen en funksjon du valgte selv om du ville ha. Gå til verktøy, så alternativer, og se om du finner noe om samtaler, messages, eller lignende.

AnonymBruker
Skrevet

Klikk frem kontaktene. Klikk deg ned til den kontakten som mobbet. Høyreklikk Venstreklikk på navnet/eposten til den som mobbet. Klikk på "ALT"-tasten (til venstre for mellomromtasten, den store nederst på tastaturet), velg "Fil", velg "Vis meldingslogg...".

Der har du det!

Sorry... Feil knapp.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for hjelpen. Fant frem nå via verktøy og alternativer. Er desverre ingen lagrede samtaler.

Har trykket av for at alle samtalene skal bli lagret fra nå av. Barnet sover så skal snakke med barnet i morgen, men regner med at det er enig i det.

Skjer det igjen kan vi nå vise frem dokumentasjon.

Jeg kommer uansett til å snakke med foreldrene til det andre barnet for slikt som dette finner jeg meg bare ikke i. Hadde vært enklere med noe å vise til, men gjort er gjort og slik er det.

Takk for all hjelp. Det er kjempesnilt av dere! Dere aner ikke hvor godt det er å få denne hjelpen. Tusen, tusen takk.

AnonymBruker
Skrevet

Sorry... Feil knapp.

gikk bra, jeg fant det ut, men kom ikke opp noen samtalelogg der. Barnet har nok en eldere versjon.

Tusen takk for at du forklarte uansett :)

AnonymBruker
Skrevet

gikk bra, jeg fant det ut, men kom ikke opp noen samtalelogg der. Barnet har nok en eldere versjon.

Tusen takk for at du forklarte uansett :)

Du skal selv ha takk for at du er en hvit ridder i nøden. :)

Jeg vet barnet ditt setter så pris på det! :)

Skrevet

hvilken versjon av windows har du og hvilken versjon av MSN ? For versjon av MSN gå på "om..."

AnonymBruker
Skrevet

Var innom moren og hun dro frem pc. Takket være dere snille mennesker så fikk jeg frem loggen på den pc.

Desverre viste det seg at den samtalen var lagret som noe annet enn et dokument. Så det kom bare masse koder opp. Vi trykket rundt for å prøve å få løst kodene, men fant ikke ut av dette.

De andre msn-loggene som var på pc var på dokumenter, så dette var rart..

Den som skrev fortalte at det hadde skjedd, da han ble spurt av moren sin, og vi har alle tatt en prat.

AnonymBruker
Skrevet

Var innom moren og hun dro frem pc. Takket være dere snille mennesker så fikk jeg frem loggen på den pc.

Desverre viste det seg at den samtalen var lagret som noe annet enn et dokument. Så det kom bare masse koder opp. Vi trykket rundt for å prøve å få løst kodene, men fant ikke ut av dette.

De andre msn-loggene som var på pc var på dokumenter, så dette var rart..

Den som skrev fortalte at det hadde skjedd, da han ble spurt av moren sin, og vi har alle tatt en prat.

Flott!! :klappe: :klappe: :klappe: Åh, jeg er så stolt av deg! :biggrin:

Det er ikke bare barnet ditt som har godt av dette, mobberen har heller ikke godt av å tråkke på andre. Man blir kynisk av det og mister omtanke og omsorg for andre.

Men du har vært FLINK synes jeg! :tommelsmil:

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk :klemmer:

Det varmer med slik ros, når situasjonen ikke er så god.

• Liker 1
Skrevet

Det var supert å lese at det har endt bra. (:

Når det kommer til koder, aner jeg det hadde blitt lagret i .XML format. hvis det er Windows PC kan du mer eller mindre lese koden i Internet Explorer. Bare for informasjon hvis en skulle ende opp i en slik situasjon senere. (håper ikke det!)

<?xml version="1.0"?>

<?xml-stylesheet type='text/xsl' href='MessageLog.xsl'?>

<Log FirstSessionID="1" LastSessionID="3">

<Message Date="08.10.2009" Time="14:14:02" DateTime="2009-10-08T12:14:02.051Z" SessionID="1"><From><User FriendlyName="<name>"/></From>

<To><User FriendlyName="<name>"/></To>

<Text Style="font-family:Segoe UI; color:#000000; ">text</Text></Message><Message Date="08.10.2009" Time="14:14:53" DateTime="2009-10-08T12:14:53.329Z" SessionID="1"><From><User FriendlyName="<name>"/></From>

Blir

Dato Klokkeslett Fra Til Melding

08.10.2009 14:14:02 <name> <name> text

AnonymBruker
Skrevet

Perfekt informasjon Ivy !

Men hvordan gjør man det om fra det formatet til tekst?

Må vel trykke seg frem til det?

Håper selvfølgelig man ikke kommer oppi dette igjen, men man vet jo aldri.

Skrevet

Man tar selve filen og åpner den i Internet Explorer.

AnonymBruker
Skrevet

ok..men hvordan "tar man filen " ? og hvor legger man den inn?

altså - kopierer man hele samtalen?

limer man inn det man kopierer i nettleseren?

Skrevet

Hvis du høyreklikker på filen og velger "åpne i". hvis internet explorer ikke vises i listen, trykk på "åpne i..." og finn internet explorer.

Alternativt kan du bare dra dokumentet over i et internet explorer vindu.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...