Gå til innhold

Forlovere

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarte ikke å velge mellom mine 4 venninner hvem av de som skule være min forlover så det ble alle 4, uten om en av dem som måtte signere papirene, vi trakk lodd.

Forloverene min kom sammen frem til at det hadde vært kult om de hadde samme farge og kjole på seg. Dette var ikke et krav fra min side så jeg betalte ikke kjolene, men regner med at du ts betaler for disse kjolene siden du har satt disse kravene selv at dere skal matche?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ninab
Skrevet

Jeg klarte ikke å velge mellom mine 4 venninner hvem av de som skule være min forlover så det ble alle 4, uten om en av dem som måtte signere papirene, vi trakk lodd.

Forloverene min kom sammen frem til at det hadde vært kult om de hadde samme farge og kjole på seg. Dette var ikke et krav fra min side så jeg betalte ikke kjolene, men regner med at du ts betaler for disse kjolene siden du har satt disse kravene selv at dere skal matche?

Jeg har tilbydt meg å betale ja :jepp: Og jeg ser det vel kanskje som en selvfølge at de som er oppe ved alteret faktisk matcher hverandre? Er ikke det normalt?

De må gjerne gå i bunad om de vil, men jeg tror ingen av dem har bunad. Jeg har bare ett ønske om at det ser gjennomført ut, og at bildene ikke bærer preg av at ting har vært forhastet.. for det ER det jo egentlig.. Og siden mannen skal ha bunad hadde det vært artig om fargene kunne blitt tatt opp siden denne er veldig "sprakende" i utgangspunktet, og ikke minst dominerende med sin rødfarge.

Jeg tenker bare at om to forlovere har røde kjoler (de har og valgt selv, de fikk bare ikke lov til å velge hvit - og det av gammel tradisjon - ikke noe annet) så tenker iallefall jeg at de to andre også bør velge kjoler som passer inn med oss andre?

Jeg aner ikke jeg, det var jo en grunn til at jeg spurte her inne.. det er bare tankene jeg sitter med.

Men igjen, jeg kommer ikke til å tvine forloverene mine til å kle seg med noe de ikke vil, de får bestemme selv.. men jeg vil ha ett ord med i laget hva angår farger, fordi de selv har vært med å plukket ut farge-tema, og da bør det jo følges?

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg har tilbydt meg å betale ja :jepp: Og jeg ser det vel kanskje som en selvfølge at de som er oppe ved alteret faktisk matcher hverandre? Er ikke det normalt?

Det er normalt at folk stiller i sin fineste stas. At brudeparet sørger for at forloverne er fargekoordinert er ikke like vanlig, og i alle fall ingen selvfølge. Stilig, men på en litt "amerikansk" måte (j.f. hordene med bridesmaids i like kjoler i amerikanske bryllup).

Er det bare jeg som synes miksen av brudekjole og mannsbunad er en stor mismatch? Jeg har sett flere par med denne kombinasjonen, men for meg skal enten begge ha bunad eller ingen. Og hvis bruden er kledd i brudekjole skal brudgommen ha smoking eller sjakett (evt gallauniform hvis man er kongelig ;) )

Gjest Tirkes
Skrevet

Synes ikke blandingen er mismatch. Bunad er lekkert og det å blande er ikke en stor uting i mine øyne. sambo går i dress når jeg går i bunad, men synes ikke det ser "skjeivt" ut.

Synes heller ikke mismatch bland forlovere/brudepiker er en uting, men heller ikke uting å matche. Så lenge de som går med klærne og de som gifter seg er fornøyde, så må folk få bruke det de vil.

Eneste mismatch jeg "tenker over", er dersom en er mye mer pyntet enn den andre, feks om mannen kommer i kjole og hvitt og kvinnen i knekort og todelt pen hvit drakt.. Eller mannen kommer i vanlig dress, skjorte og slips og kvinnen i bløtkakekjole delux.

Men bunad er jo en festdrakt, så den "går til alt" i mine øyne.

• Liker 2
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Takk samme ;)

Når brukte jeg det? Jeg sa bare meningen min om bitchye bruder som tror de kan bestemme over alle andre bare fordi de er brud, noer som det hørtes ut som i brudens første innlegg.

Gjest Ruccola
Skrevet

Tror nok jeg ville satset på alle i rødt, om ingen protesterer på dette, og så heller brudepikene i ivory med røde sløyfer :jepp:

Og siden rødt er en såpass dominerende farve, ville jeg spurt alle om det var greit med kjoler til knærne, så ikke du og din kjole kommer bort i alt det røde ;) Syns ofte det er superflott at forlovere har samme type kjole som bruden, bare litt enklere og i en annen farve, men når det er mer en en syns jeg det veldig lett blir too much ;)

Legger ved et par eksempler på hva jeg tenker. Min mening såklart, men så er det vel også det du spør etter ;)

Bruden pluss alle i lange røde kjoler:

post-37687-0-14432300-1310127291_thumb.j veldig puffy kjoler som er mer avanserte en brudens!

post-37687-0-58914600-1310127312_thumb.j Her har de like kjoler som bruden. fint, men too much i mine øyne ;)

post-37687-0-42888000-1310127333_thumb.j (brudgommen istedenfor bruden her ;) )

post-37687-0-90212000-1310127384_thumb.j Myyye rødt her, og bruden forsvinner!

Bruden pluss alle i korte røde kjoler:

post-37687-0-81645800-1310128646_thumb.j mye enklere å skille alt med en gang, ihvertfall bildemessig ;)

post-37687-0-02093800-1310128669_thumb.j Enkle kjoler, men efektfullt ;)

post-37687-0-33690000-1310128704_thumb.j Nå er her to sorte kjoler også, men enkelt og rent alikevel ;)

Bildene blir ihvertfall mye lettere og lysere om ikke alt blir fylt opp av rødt ;)

Kan jeg forresten spørre om hvordan du tenker at et glatt silkelignende stoff på kjolene passer sammen med en bunad som er i matt ullstoff...? (usikker på hvilket stoff bunaden hans er i, men de fleste er vel i ull? )

Så forskjellige kvaliteter i stoffer vil jo ofte gi inntrykk av to forskjellige farver kanskje? :sjenert:

• Liker 1
Gjest Ninab
Skrevet
Kan jeg forresten spørre om hvordan du tenker at et glatt silkelignende stoff på kjolene passer sammen med en bunad som er i matt ullstoff...? (usikker på hvilket stoff bunaden hans er i, men de fleste er vel i ull? )

Så forskjellige kvaliteter i stoffer vil jo ofte gi inntrykk av to forskjellige farver kanskje? :sjenert:

Bunaden er i ull-stoff ja, men jeg tror alikevel at det ser litt "renere" ut på bildene med rødt i ulike nyanser fremfor at forloverene hans feks hadde hatt blå kjoler.. det er bare ett eksempel.

Også er det noe med at det hadde vært morsomt om hans farger ble hentet frem litt der det kan.. samtidig som vi har rødt i pynt i tillegg.

Kan hende det blir skikkelig krasj.. men det finner jeg ut :fnise:

Og jeg syntes ikke det er stygt med bunad som antrekk for brudgommen, for meg er bunaden en festdrakt som bæres med stolthet, og som gjør en mann omtrent like stilig som en uniform av noe slag. Jeg hadde brukt min også hadde det ikke vært for drømmen fra jeg var liten om å gifte meg som hvit brud... at han vil bruke sin er for meg en selvfølge.

Forloverne mine får titte litt, og si ifra hva de vil.. også får vi se på om jeg skal betale eller ikke. Det er moren til den ene som skal sy kjolene, så jeg antar at hun får sin av sin mor.. også betaler jeg litt for den andres.

Gjest Ruccola
Skrevet

Og jeg syntes ikke det er stygt med bunad som antrekk for brudgommen, for meg er bunaden en festdrakt som bæres med stolthet, og som gjør en mann omtrent like stilig som en uniform av noe slag. Jeg hadde brukt min også hadde det ikke vært for drømmen fra jeg var liten om å gifte meg som hvit brud... at han vil bruke sin er for meg en selvfølge.

Misforstå meg rett, jeg syns bunad er kjempepent, og et skikkelig stas-antrekk som koster mye mer en en smoking gjør!! :jepp:

Bare lurte på om du hadde tenkt på det at det kan bli vanskelig å kombinere ;)

Gjest Ninab
Skrevet (endret)

Misforstå meg rett, jeg syns bunad er kjempepent, og et skikkelig stas-antrekk som koster mye mer en en smoking gjør!! :jepp:

Bare lurte på om du hadde tenkt på det at det kan bli vanskelig å kombinere ;)

Den var til Tirkes ;)

Jo det er vanskelig å kombinere, det er også derfor jeg så gjerne vil prøve å få ting til å se ryddig ut alikevel.. hadde han skulle hatt dress eller smoking..så hadde det ikke vært så nøye, da hadde i grunn alt gått.

Men, til bunad opplever jeg at det ikke bare er å blande sammen alt som er.. det blir ikke pent.

Derfor ønsker vi at fargene som brukes hentes fra nettopp bunaden, da det er denne som "spriker" med alt.

Endret av Ninab
AnonymBruker
Skrevet

Er du ikke forresten litt sent ute med dette siden det er 1 mnd 1 uke og 4 dager til bryllupet i følge tickeren din....? :klo:

Vet du sa du hadde en dame som syr, men det er nå alikevel ikke gjort på en dag å måle, klippe, sy og få ferdig en hel kjole da! Og så er det jo sommer, og kanskje denne sydamen skal på ferie også? :vetikke:

Ble litt stresset på dine vegner jeg nå, men sånn er jeg visst bare :fnise:

Tror røde kjoler til rød bunadsvest blir fint jeg! :jepp:

Jeg også ville gått for korte kjoler til forloverene :jepp:

Masse lykke til ihvertfall!

Gjest Ninab
Skrevet

Er du ikke forresten litt sent ute med dette siden det er 1 mnd 1 uke og 4 dager til bryllupet i følge tickeren din....? :klo:

Vet du sa du hadde en dame som syr, men det er nå alikevel ikke gjort på en dag å måle, klippe, sy og få ferdig en hel kjole da! Og så er det jo sommer, og kanskje denne sydamen skal på ferie også? :vetikke:

Ble litt stresset på dine vegner jeg nå, men sånn er jeg visst bare :fnise:

Tror røde kjoler til rød bunadsvest blir fint jeg! :jepp:

Jeg også ville gått for korte kjoler til forloverene :jepp:

Masse lykke til ihvertfall!

Nei, her stresser vi ikke ;) Sydamen har ferie nå, og har selv foreslått å sy kjolene.. så det er nok ikke noe stress. Hun bruker max ett par dager på å sy!

Stresse har jeg sluttet med, det går ikke noe fortere av den grunn.. og alt annet er på plass, det mangler 2 kjoler og det er ingen krise.

den ene forloveren vil ha lang, og det skal hun få :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...