Gå til innhold

Forlovere

Anbefalte innlegg

Gjest Ninab
Skrevet

Jeg skal ha ivory-farget brudekjole med sølv-perler, min kjære skal ha gudbrandsdalens mannsbunad (sort bukse, vest med rødt, grønt, litt beige og sort).

Spørsmålet er hva forloverene skal ha.. hans forlovere er søstrene hans og vi ser på kjoler, jeg vurderer lange kjoler i fargen hunter (grønn).

Jeg er helt på bærtur jeg, og aner ikke hva vi skal velge til mine.. til hans, til brudepiker.

Det hadde jo vært morro å valgt noe som dro frem fargene i bunaden litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken farger skal dere ha i bryllupet, servietter, blomster og annen pynt?

I bryllup så velger man som regel et fargetema som går igjen i alle detaljer og da kan man velge klær i samme farger.

• Liker 2
Gjest Ninab
Skrevet (endret)

Hvilken farger skal dere ha i bryllupet, servietter, blomster og annen pynt?

I bryllup så velger man som regel et fargetema som går igjen i alle detaljer og da kan man velge klær i samme farger.

Som utgangspunkt i Bunaden så har vi selvsagt valgt rødt.. men også brunt, fordi lokalet er ett røft sted med store, kraftige trebord, og hvite vegger..

Bordene blir dekket med hvite duker, og brunt englevev liggende over duk, med små skåler med røde blomster i.. siden det er sølv i min kjole skal vi strø noen få sølvhjerter over den brune engleveven.. det er iallefall tanken :)

Jeg bestilte forøvrig forlover-kjoler til hans forlovere i går, i rødt.. :)

Da gjenstår mine, de burde sikkert hatt brunt da

Endret av Ninab
Skrevet

Siden hans skal ha rødt så vil dine forsvinne litt i mengden og på bildene om de har brunt. Så da tror jeg at jeg ville ha valgt rødt til dine forlovere også slik at alle forloverne blir like.

Det hadde blitt veldig stilig på bildene.

• Liker 2
Gjest Tirkes
Skrevet

Jeg ville latt brudepikene matche min kjole. I ditt tilfelle, kanskje ivory skjørt med sølv/grått liv? Spørs jo hvor gamle de er, er de voksne kan de "overstråle" deg, er de små er det bare søtt, i grunn. Har brudekjole som er rød og hvit, med rødt som hovedfarge. Brudepikene mine har hvite kjoler med røde sløyfer i livet. Men de er 3,5 og 7 år gamle, så det er søtt nok. ;)

• Liker 1
Gjest Spinell
Skrevet

Synes det hørtes litt fint ut med grønne kjoler til dine forlovere, jeg. Samt brudepiker i ivory, som din kjole.

Eventuelt røde kjoler til alle forlovere og brudepikene.

• Liker 2
Skrevet

På brudepikene ville jeg valgt hvit/ivory kjole med rødt bånd og sløyfe rundt livet hvis de er små jenter.

Slik som denne, denne, denne eller denne

Skrevet

hva med bunader på alle brudepikene også? eller hørtes grønnfargen du har sett på fin ut :)

Gjest BettyBoop28
Skrevet (endret)

Jeg skal ha ivory-farget brudekjole med sølv-perler, min kjære skal ha gudbrandsdalens mannsbunad (sort bukse, vest med rødt, grønt, litt beige og sort).

Spørsmålet er hva forloverene skal ha.. hans forlovere er søstrene hans og vi ser på kjoler, jeg vurderer lange kjoler i fargen hunter (grønn).

Jeg er helt på bærtur jeg, og aner ikke hva vi skal velge til mine.. til hans, til brudepiker.

Det hadde jo vært morro å valgt noe som dro frem fargene i bunaden litt?

Hvorfor kan ikke forloverne velge den kjolen DE føler seg mest komfortable i? Trodde eneste kravet til forloverkjole var at den skulle være lang, ikke at bruden bestemte nøyaktig kjole. Hva om en av forloverne ikke liker fargen du har plukket ut?

Endret av BettyBoop28
  • Liker 1
Skrevet

Hvorfor kan ikke forloverne velge den kjolen DE føler seg mest komfortable i? Trodde eneste kravet til forloverkjole var at den skulle være lang, ikke at bruden bestemte nøyaktig kjole. Hva om en av forloverne ikke liker fargen du har plukket ut?

Det er ikke ofte man gifter seg (forhåpentligvis èn gang) og det er ikke ofte man er forlover. Er man folover så går man med på å gjøre det man kan for å gjøre bryllupet best mulig for brudeparet. Ikke juridiske krav men slik bryllupstradisjonene har blitt nå til dags, så er det slik. Om det innebærer å ha en spesiell farge på kjolen så tåler man det. Å snakke med forloverne og la dem være med å velge form og snitt på kjolen er selvfølgelig best (en selvfølge i mine øyne da).

Det eneste med slike "krav" jeg ikke liker er å fovente at forloverne skal betale for det i tillegg.

Gjest BettyBoop28
Skrevet (endret)

Det er ikke ofte man gifter seg (forhåpentligvis èn gang) og det er ikke ofte man er forlover. Er man folover så går man med på å gjøre det man kan for å gjøre bryllupet best mulig for brudeparet. Ikke juridiske krav men slik bryllupstradisjonene har blitt nå til dags, så er det slik. Om det innebærer å ha en spesiell farge på kjolen så tåler man det. Å snakke med forloverne og la dem være med å velge form og snitt på kjolen er selvfølgelig best (en selvfølge i mine øyne da).

Det eneste med slike "krav" jeg ikke liker er å fovente at forloverne skal betale for det i tillegg.

Nei vet du hva. Såklart skal forloveren gjøre det hun kan for å gjøre dagen best mulig for brudeparet, men at hun skal føle seg fæl i en kjole hun hater bare for å glede bruden er ikke riktig. Selv om forloveren ikke har en kjole med akkurat den fargen, så er ikke det nok til å ødelegge et helt bryllup. Om det ødelegger for bruden er hun en skikkelig bridezilla.

Det er bare i brudeparets interesse at gjestene, inkludert forloveren koser seg i bryllupet. Jeg har ikke vært borti et eneste bryllup der bruden vil at noen skal ha det kjipt for å glede henne.

Jeg har aldri hørt at det er tradisjon at bruden bestemmer nøyaktig hva slags kjole forloveren skal ha.

Endret av BettyBoop28
Gjest Tirkes
Skrevet

TS har vel ikke nevnt at kjolen skal være fæl, hun har heller ikke sagt et pip om hvorvidt hun bestemmer dette alene eller tar forloverene med på debatten.

Her lages det litt luftproblemer, tror Ninab bare spinner tanker i alle retninger, som enhver brud som så smått begynner å se for seg bryllupet sitt.

Det er ikke tradisjon at bruden bestemmer hva forloveren skal ha, men om hun ønsker en spesiell farge og at folk skal matche og forloverene har sagt ja til dette, så er det strengt tatt ikke vårt problem å dømme utførselen, men heller svare på det hun spør om, som er råd til fargetema.

• Liker 4
Gjest BettyBoop28
Skrevet

TS har vel ikke nevnt at kjolen skal være fæl, hun har heller ikke sagt et pip om hvorvidt hun bestemmer dette alene eller tar forloverene med på debatten.

Her lages det litt luftproblemer, tror Ninab bare spinner tanker i alle retninger, som enhver brud som så smått begynner å se for seg bryllupet sitt.

Det er ikke tradisjon at bruden bestemmer hva forloveren skal ha, men om hun ønsker en spesiell farge og at folk skal matche og forloverene har sagt ja til dette, så er det strengt tatt ikke vårt problem å dømme utførselen, men heller svare på det hun spør om, som er råd til fargetema.

Ja det er jo greit om alle er enige i brudens planer da

Gjest Tirkes
Skrevet

De trenger ikke være enige i alle brudens planer, men antar at TS har luftet ideen for dem, og det er ikke sikkert hun er en gal amerikansk wannabebrud som setter forlovere og voksne brudepiker i skrekkelige kjoler for å se bedre ut selv. :)

Men om TS spurte meg "Tirkes! Vil du og Betty være forloverene mine?" "Klart det!" "Åh, forresten. Jeg har litt lyst til at dere skal ha like kjoler..." "Javel? Åssen farge da? Lang eller kort? Ph gud Ninab, du vet jeg hater knærne mine! Betty har lekre bein hun!" "Ja men Tirkes, de trenger ikke være like, men jeg vil at de skal matche! Form skal dere selvsagt velge selv og pappa betaler ALT."

Hva vet vi om hvordan ting foregår. Bare forloverene vet hva de har sagt ja til, så er det ikke vår sak om forloverene betaler for det selv eller ikke. Det er alt etter hva de blir enige i - og de fleste bruder velger forlovere som kjenner henne godt nok til å kunne si "Døh, TYLL? Nå har du gått av skaftet."

...mulig jeg tenker for godt om folk flest. Men å anta verst mulig scenario ser nesten ut til å være i forsøk på å hekse opp fiendtlighet, som er rimelig tåpelig til en person som spurte om noe så uskyldig som fargetips.

• Liker 4
Gjest Tirkes
Skrevet

Og tilbake til emnet: Tror hunterfargen blir nydelig. Det er mørk skogsgrønn/flaskegrønn? Det er jo en skikkelig fin farge til alle årstider, mørk nok til å være fin om vinteren og grønt er jo sommerlig i seg selv. Kan jo ha kremfargete/ivory med grønne detaljer om det blir for mye med helt flaskegrønn, evt hvitt på brudepikene med grønne belter.

Min kjole er rød + elfenben, men for å slippe å sy brudepikekjoler spesielt (fant ikke så mange i elfenben og vrient å finne rett fargenyanse før min egen ble ferdig), så har jeg kjøpt helt vanlige hvite, og pyntet med rød sløyfe. Er mye man kan gjøre for å matche.

Ta med forloverene dine på krigsråd, du! :)

• Liker 1
Gjest BettyBoop28
Skrevet

De trenger ikke være enige i alle brudens planer, men antar at TS har luftet ideen for dem, og det er ikke sikkert hun er en gal amerikansk wannabebrud som setter forlovere og voksne brudepiker i skrekkelige kjoler for å se bedre ut selv. :)

Men om TS spurte meg "Tirkes! Vil du og Betty være forloverene mine?" "Klart det!" "Åh, forresten. Jeg har litt lyst til at dere skal ha like kjoler..." "Javel? Åssen farge da? Lang eller kort? Ph gud Ninab, du vet jeg hater knærne mine! Betty har lekre bein hun!" "Ja men Tirkes, de trenger ikke være like, men jeg vil at de skal matche! Form skal dere selvsagt velge selv og pappa betaler ALT."

Hva vet vi om hvordan ting foregår. Bare forloverene vet hva de har sagt ja til, så er det ikke vår sak om forloverene betaler for det selv eller ikke. Det er alt etter hva de blir enige i - og de fleste bruder velger forlovere som kjenner henne godt nok til å kunne si "Døh, TYLL? Nå har du gått av skaftet."

...mulig jeg tenker for godt om folk flest. Men å anta verst mulig scenario ser nesten ut til å være i forsøk på å hekse opp fiendtlighet, som er rimelig tåpelig til en person som spurte om noe så uskyldig som fargetips.

Jeg så en dokumentargreie om bryllup. tror det het bridezillas faktisk der bruden ville at brudepikene (amerikanske bryllup, der har de jo voksne brudepiker) at de skulle ha styggest mulig kjoler bare for at de ikke skulle bli penere enn bruden. Ikke at jeg tror ts vil det, men tenk så synd om en av forloverne ikke kler fargen hun velger da? Hun må jo tenke litt på hva folk kler.

Gjest Tirkes
Skrevet

Nå er du i gang igjen.

Ikke at jeg tror ts vil det, men tenk så synd om en av forloverne ikke kler fargen hun velger da? Hun må jo tenke litt på hva folk kler.

Jeg vet ikke om du gjør det bevisst, men det virker veldig.. krigshissende. Ikke akkurat provokativt, men som om du ønsker at folk skal debattere om TS gjør noe feil eller ikke når hun kun spurte om farger. Vi vet ingenting om bakgrunnen her. Kanskje forloverene foreslo dette. Assumption is the mother of all fuckups.

..men jeg tror jeg så samme serie. :fnise:

• Liker 4
Gjest Ninab
Skrevet (endret)

Jeg så en dokumentargreie om bryllup. tror det het bridezillas faktisk der bruden ville at brudepikene (amerikanske bryllup, der har de jo voksne brudepiker) at de skulle ha styggest mulig kjoler bare for at de ikke skulle bli penere enn bruden. Ikke at jeg tror ts vil det, men tenk så synd om en av forloverne ikke kler fargen hun velger da? Hun må jo tenke litt på hva folk kler.

Vettu hva, så mye teit ett menneske kan få ut av seg på kort tid???

Mine forlovere får lov til å velge AKKURAT den kjolen de vil, men de skal MATCHE resten!

Vi skal ikke ha bruden i ivory, brudgommen i bunad, 2 forlovere i rødt, brudepikene i lilla og 2 forlovere i blått...

De skal MATCHE, og jeg er usikker på hvordan, derav ett spørsmål her inne.

Om de vil gå i fikenblad, så er det samme f*** for meg.. men jeg tviler på om presten syntes det er ok!

Den ene vil ha kort, og den andre lang, den ene vil ha "ballong-kjole" og den andre vil ha helt klassisk.. og vet du hva, det FÅR de.. men de må velge farger som er fine med bunaden. Til min kjole går alt... men ikke til min kommende mann.

Og vet du Betty, om planen min for dagen ikke passer med ønskene deres...ja så synd for dem :filer: dette er vår bryllup ;)

å nei... jeg tvinger de ikke inn i farger de ikke vil ha, da får vi finne en annen løsning.

Skal foreslå både Hunter-grønt, og rødt for dem... i grunn enig hva angår brunt.

Takk for konstruktive svar damer ;)

Endret av Ninab
  • Liker 2
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Vettu hva, så mye teit ett menneske kan få ut av seg på kort tid???

Mine forlovere får lov til å velge AKKURAT den kjolen de vil, men de skal MATCHE resten!

Vi skal ikke ha bruden i ivory, brudgommen i bunad, 2 forlovere i rødt, brudepikene i lilla og 2 forlovere i blått...

De skal MATCHE, og jeg er usikker på hvordan, derav ett spørsmål her inne.

Om de vil gå i fikenblad, så er det samme f*** for meg.. men jeg tviler på om presten syntes det er ok!

Den ene vil ha kort, og den andre lang, den ene vil ha "ballong-kjole" og den andre vil ha helt klassisk.. og vet du hva, det FÅR de.. men de må velge farger som er fine med bunaden. Til min kjole går alt... men ikke til min kommende mann.

Og vet du Betty, om planen min for dagen ikke passer med ønskene deres...ja så synd for dem :filer: dette er vår bryllup ;)

å nei... jeg tvinger de ikke inn i farger de ikke vil ha, da får vi finne en annen løsning.

Skal foreslå både Hunter-grønt, og rødt for dem... i grunn enig hva angår brunt.

Takk for konstruktive svar damer ;)

Er det nødvendig å bruke hersketeknikker når du diskuterer?

Gjest Ninab
Skrevet

Er det nødvendig å bruke hersketeknikker når du diskuterer?

Takk samme ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...