Gå til innhold

Utleier mener jeg skal skrubbe gulv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har akkurat flyttet og dermed gått gjennom leiligheten med utleier. Vi har vasket oss ut, bedre enn vanlig i følge enkelte som var med å vaske. Men utleier klagde over at vi ikke har skrubbet gulvene!?? han mente dette var noe vi skulle bruke 6 timer på, ellers måtte vi betale han 7.000 sa han. Han mente tregulvet var mørkere enn da vi flyttet ut, men selv synes jeg å huske det ikke har vært mørkere. Det samme sier 4 andre som var med å flytte oss inn. Har lest gjennom kontrakten og der står det at vi skal sette leiligheten tilbake i den stand den var i da vi flyttet inn. Men husker veldig godt at den var mye mer skitten da, enn nå, siden jeg startet med å vaske innvendig i skap ol. da vi flyttet inn. Det skal sies at han har vært meget sær med andre ting under leieperioden også og det kan virke som han tror vi er veldig dumme og prøver å utnytte dette... Vi har ikke noe depositum.

Hva kan jeg gjøre? Kan han kreve dette? I følge flere jeg har pratet med så går det ikke å få det renere, at det er normal utvasking de bare kan kreve og at det han vil ha oss til å gjøre går under oppussing. Om jeg nekter å skrubbe og betale, hva kan han gjøre da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal vaske så det er veldig rent, men det kan også være normal slitasje..Hvor lenge har dere bodd der?

Han kan ikke kreve penger uten noen slags "bevis", tok dere bilder når dere gikk over leiligheten før innflytting?

Skrevet

Har bodd der 1 år. Der møblene har stått var det ikke noe lysere enn andre steder. Tror jeg tok bilde dagen vi flyttet inn faktisk. Men tror ikke det er noe særlig god oppløsning desverre siden det ble tatt med mobil.

Skrevet

Men det er ganske rent der nå. Vasket godt over gulvene. Men han vil ha oss til å skrubbe dem, i minst 6 timer som han sa...

Skrevet

Det blir jo ikke veldig mye renere av det da, ta en vask til da og si dere har gjort det..:P hehe Kan ikkenoe om reglene, men vet iallefall i kontrakten jeg hadde at hvis man bare har bodd der et år så er det vanlig utvask og ikke noe mere enn det! :) Kan hende noen andre her kan noen konkrete regler?

Hva står det i leiekontrakten deres da? :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg HATER hushaier!!! Dere skal vaske skikkelig og godt ned, men at treverket mørkner er ikke noe dere kan gjøre noe med. Hvordan har dere ordnet med depositum?

Skrevet

Vi har heldigvis ikke depositum:) fikk beskjed av noen som var med å flytte oss inn i leiligheten at jeg var skulle gi blaffen, levere nøkkelen og si at vi ikke vil pusse opp leiligheten hans:p Men hva kan skje om jeg nekter? (7000, som han ville ha, er 1 mnd leie. Enkelte har ment han bare prøver å karre til seg 1 mnd leie til siden han maste om at vi heller skulle betale enn å gjøre det selv)

AnonymBruker
Skrevet

IKKE LA DEG LURE. Han kan velge å gå videre med saken til forliksrådet osv. men da skal han ha en god sak, og sannsynligheten for at han gjør dette er lik null.

Ta gode bilder og film gjerne i tillegg slik at dere kan bevise at dere har gjort en skikkelig jobb. Ikke bare på gulvene, men også andre steder. Skaper, toalett, dusj osv. Men vær selvfølgelig nøye med å dokumentere gulvene.

Lever nøkkelen og si at dere har gjort deres jobb. Han må ta neste steg (noe han over all sannsynlighet ikke kommer til å gjøre)

Dere må for all del ikke gi han noe penger!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har heldigvis ikke depositum:) fikk beskjed av noen som var med å flytte oss inn i leiligheten at jeg var skulle gi blaffen, levere nøkkelen og si at vi ikke vil pusse opp leiligheten hans:p Men hva kan skje om jeg nekter? (7000, som han ville ha, er 1 mnd leie. Enkelte har ment han bare prøver å karre til seg 1 mnd leie til siden han maste om at vi heller skulle betale enn å gjøre det selv)

Definitivt. For en slu jævel.

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for svar! Skal dra bort å ta noen bilder av leiligheten i morgen!

AnonymBruker
Skrevet

Skrubbe gulvene i seks timer? Hvem pokker gjør det?

Han høres ut som en manipulerende drittsekk som prøver å lure penger fra dere. IKKE gi han ei krone ekstra. Vask gjerne en ekstra gang over gulvene på vanlig måte, og si så at dere ikke kan gjøre det noe bedre. Dere har ren samvittighet. Han måtte eventuelt gått til sak mot dere, men det ville han ikke oppnådd noe med. Dra derfor fra leiligheta med beste samvittighet. Og dokumenter godt med masse bilder i godt lys. Film gjerne med mobilen mens dere vasker gulvene på nytt.

AnonymBruker
Skrevet

Skrubbe gulvene i seks timer? Hvem pokker gjør det?

Han høres ut som en manipulerende drittsekk som prøver å lure penger fra dere. IKKE gi han ei krone ekstra. Vask gjerne en ekstra gang over gulvene på vanlig måte, og si så at dere ikke kan gjøre det noe bedre. Dere har ren samvittighet. Han måtte eventuelt gått til sak mot dere, men det ville han ikke oppnådd noe med. Dra derfor fra leiligheta med beste samvittighet. Og dokumenter godt med masse bilder i godt lys. Film gjerne med mobilen mens dere vasker gulvene på nytt.

Gjest Tirkes
Skrevet

Hva slags type gulv er det? Noen mulighet for å klistre på noe boningsmiddel? Ikke gjør det om det er feil gulvtype. Dersom der er flis i entré eller lignende, kanskje littegrann flisolje for å få dem skinnende blanke, små triks som får ham til å tro at dere har ligget med tannbørsten og skrubbet.

Men som siste AB sier, film gjerne at dere vasker, mer viktig, ta et godt belyst bilde av hvordan leiligheten ser ut når dere drar derfra. Han kan ikke ta depositumet deres uten at dere er enige, eller uten at han har rett på det og går gjennom de rette kanalene.

Det han kan gjøre er å holde helvete og nekte å gi dere pengene tilbake så dere må kjempe for dem.

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags type gulv er det? Noen mulighet for å klistre på noe boningsmiddel? Ikke gjør det om det er feil gulvtype. Dersom der er flis i entré eller lignende, kanskje littegrann flisolje for å få dem skinnende blanke, små triks som får ham til å tro at dere har ligget med tannbørsten og skrubbet.

Men som siste AB sier, film gjerne at dere vasker, mer viktig, ta et godt belyst bilde av hvordan leiligheten ser ut når dere drar derfra. Han kan ikke ta depositumet deres uten at dere er enige, eller uten at han har rett på det og går gjennom de rette kanalene.

Det han kan gjøre er å holde helvete og nekte å gi dere pengene tilbake så dere må kjempe for dem.

Lykke til!

De har ikke betalt depositum. Heldigvis vil jeg si, med en sånn slu utleier.

Gjest Nanette
Skrevet

Han prøver bare å lure og utnytte dere. Ikke gi etter.

Skrevet

Vi har bestemt oss for å vaske over en gang til, ta gode bilder, levere nøkkelen og fortelle han at bedre blir det ikke. Så får han bare gjøre hva han vil videre:)

• Liker 2
Skrevet

At gulvet mørkner er normal slitasje, noe navn i følge husleieloven i ikke skal betale for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...