Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min Samsung Galaxy Spica tar snart kvelden, og det er vel på tide med en ny mobil. Jeg har veldig lyst på iPhone, men det er dessverre litt utenfor min prisklasse. Jeg har sett litt på Samsung Galaxy SII, men tviler litt. Har nemlig ikke vært helt fornøyd med Galaxy Spica - den slår seg av når den selv vil, det er vanskelig å skrive på tastaturet (det er alt for lite, selv for mine små fingre), den er til tider veldig treig, fungerer dårlig til musikk, osv. (Alt dette til tross for at jeg har behandlet den veldig fint!) Hvordan er Galaxy SII i forhold til Galaxy Spica, og i forhold til iPhone? Er det et godt alternativ? :) Evt. noen som har tips om andre smarttelefoner? Skal forresten hovedsakelig brukes til å ringe, sende mld, høre på musikk og surfe litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du ikke er fornøyd med Spica'en er egentlig ikke noen grunn til å ikke kjøpe S II, som uansett er den beste telefonen.

iPhone 4 er en utdatert og primitiv telefon i forhold til S II, eller f.eks. HTC Sensation, men den dekker ditt behov.

Samsung Galaxy S II og HTC Sensation er de to beste telefonene du får tak i nå. LG 2X har gode specs, men hatt litt trøbbel.

Skrevet

Takk for svar! Var usikker fordi det var samme merke. Det har altså ikke så mye å si? Skal se på begge telefonene du anbefaler. :)

Skrevet (endret)

Nei, så de som sier at de aldri mer skal ha Samsung, fordi de har hatt en dritt-telefon derifra en eller annen gang, de snakker bare tull.

Samsung lå helt i toppsjiktet (sammen med HTC Desire og iPhone 4) med første generasjons Galaxy S, og har nå den beste telefonen på markedet i Galaxy S II. Nesten alle tester viser dette. Du kan jo google litt.

Sammenlignet med iPhone 4 er den raskere, har bedre batteri og har bedre kamera. Jeg kan ikke se hva iPhone er bedre på. Hårfin ledelse på apps, men ikke noen særlig merkbar forskjell og Android kan fort ta igjen dette.

Skjermen er det delte meninger om. iPhone har høyere pixel-tetthet, men:

the new display of the Galaxy S2 offers a better contrast, better outdoor visibility and lower power consumption than iPhone 4.

Kilde.

Dette er hva jeg har lest/hørt om iPhone: støtter ikke flash, støtter ikke widgets, støtter ikke microSD, må overføre filer via iTunes. Hvor mye av dette som gjelder med ny OS-oppdatering vet jeg ikke.

Jeg antar at man må jailbreake en iPhone for å velge hvordan ikonene skal se ut, men det er vel neppe en dealbreaker.

Endret av DBM
Gjest Heloise
Skrevet

Du vil IKKE HA iPhone om du har hatt Android! Jeg har hatt iPhone og har nå SGS2, og jeg er MEGET fornøyd. Andriod er best, for de som ikke vil betale kun for en eple-logo, da.

Har ikke hatt noen problemer med min SGS2 enda, den bruker endel batteri men det gjør iPhone også. Enklere å skrive på SGS2 enn iPhone etter min mening.

Jeg tror du ser hva jeg anbefaler... :)

Men du MÅ jo ikke ha SGS2, HTC har fine mindre og billigere modeller ute også. Samme har Samsung forsåvidt.

• Liker 2
Gjest Heloise
Skrevet

Sammenlikner man iPhone 4 og SGS2 ved siden av hverandre når det gjelder display (grafikk), ser SGS2 mye bedre ut...

Du kan jo alltids sjekke div. tester og priser på amobil.no.

Skrevet

Takk for gode svar! Ser ut som jeg går for Galaxy SII. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode svar! Ser ut som jeg går for Galaxy SII. :)

Skrevet

Du sier iPhone er utenfor din prisklasse, men er det virkelig noen stor prisforskjell mellom iPhone4 og SGS2? Har inntrykk av at de er veldig jevne i pris.

Skrevet

De stedene jeg har sett er det i hvert fall en tusenlapp i forskjell. I tillegg får man en del billigere abonnementer til Galaxy SII enn iPhone 4, og det er det som er det viktigste for meg.

Skrevet

Har du vurdert HUAWEI U8800?

Den har jeg hørt mye positivt om, både fra bekjente, en nær venninne og nettet ellers. Den er android-basert som htc og samsung, og virker som et godt alternativ dersom man ikke bruker mange "fancy" funksjoner. :)

Skrevet

De stedene jeg har sett er det i hvert fall en tusenlapp i forskjell. I tillegg får man en del billigere abonnementer til Galaxy SII enn iPhone 4, og det er det som er det viktigste for meg.

Så det er snakk om kjøp med abonnement, da er jeg med. Jeg kjøper helst telefoner uten abonnement, fordi de som regel er grisedyre å bruke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...