Gå til innhold

Når jeg hoster, hoster jeg til jeg spyr

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså, hvis jeg har slimhoste,og får opp litt slim i halsen,må jeg spy nesten umiddelbart etterpå.

Det har vært sånn siden jeg var liten, hva kan det komme av? Er det andre som har det sånn?

Jeg klarer aldri å stoppe det, samme hvor mye jeg prøver.

Poster som anonym,fordi jeg syns det er flaut.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å hoste til man kaster opp slim eller ikke slim er ikke uvanlig.

Grunnen til at det kommer opp slim er fordi du har svelget slim underveis i hostingen.

AnonymBruker
Skrevet

Du misforstår - jeg kaster opp FORDI jeg har hostet opp slim. Når jeg har hostet opp slim,må jeg kaste opp etterpå.

Gjest Tirkes
Skrevet

Vil tro det er vanlig. Ikke alle tåler å ha noe liggende bak på svelget eller at noe kommer i feil retning forbi svelget uten å trigge brekninger.

...husker når en storebror skulle lære meg å "harke" for å lage skikkelige spyttklyser. Lå med hodet over dokanten en time etterpå.

Men hosting, kraftig hoste, kan vel også i seg selv trigge brekninger, ettersom man trekker sammen de samme musklene. Kroppen er et rart dyr.

Skrevet

Det der hørtes ut som kikhoste! Får du sånn iiiih, iiih- lyd? Som du gisper etter luft på en måte? Også kaster du opp?

Jeg hadde det for noen år siden, det er helt forferdelig..*grøss*

Gjest BettyBoop28
Skrevet (endret)

Altså, hvis jeg har slimhoste,og får opp litt slim i halsen,må jeg spy nesten umiddelbart etterpå.

Det har vært sånn siden jeg var liten, hva kan det komme av? Er det andre som har det sånn?

Jeg klarer aldri å stoppe det, samme hvor mye jeg prøver.

Poster som anonym,fordi jeg syns det er flaut.

Jeg tror det er normalt ved slimhoste. Jeg har det likedan.

Endret av BettyBoop28
Gjest BettyBoop28
Skrevet

Du misforstår - jeg kaster opp FORDI jeg har hostet opp slim. Når jeg har hostet opp slim,må jeg kaste opp etterpå.

Du blir vel gjerne kvalm fordi du så slimet komme opp og det var ekkelt eller noe. Det blir jeg kvalm av om jeg er sylte forkjøla og har sånn hoste

AnonymBruker
Skrevet

Nei, kommer bare sånn vanlig hostelyder,også spyr jeg hvis jeg får slim opp. Takker for svar folkens, jeg syns nemlig dette er ganske pinlig.

AnonymBruker
Skrevet

Du kaster vel opp fordi du synes det er ekkelt da.

• 1 år senere...
Gjest Anonym
Skrevet

Jeg også hoster til jeg spyr. jeg tror dette er fordi det blir så stort trykk fra magen og oppover, så man på en måte "presser" det opp. Jeg har har hatt tørrhoste og spydd også så. Noen ganger bryter jeg meg også fordi det "river" i halsen av hostinga(men det er pga følelsen av det da)

• 2 uker senere...
Skrevet

Eneste tipset jeg kan gi er å gjøre det lettere for deg å hoste opp slim, slik at du kanskje ikke anstrenger deg så mye?

Altså slimet må bli løsere: Huske å drikke nok vann. Ikke drikk brus, drikk vann. Hold deg unna sukker og melkeprodukter. Kjøp en slimløsende og kanskje hostedempende hostesaft. Bisolvin er fin.

Hvis du hoster i mer enn en måned - halvannen så er det på tide å ta med seg hosten og komme seg til lege!

God bedring!

Skrevet

Jeg sliter også med dette. Min kropp er temmelig melodramatisk anlagt. Når andre folk er forkjølt så har de litt snufsing i tre-fire dager før de er friske - jeg er syk i over to uker, hvor jeg de siste fem-seks dagene hoster så det høres ut som om jeg holder på å dø av tæring. Jeg får hostekuler for den minste anstrengelse (gå opp en trapp), trekk fra vindu eller temperaturendringer, og kan da hoste til jeg kaster opp.

Jeg har også vært slik siden jeg var liten, og det er skikkelig slitsomt når det står på.

AnonymBruker
Skrevet

HALLO - Solvipect Comp / Cosylan ??

Anonymous poster hash: f1141...071

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...