AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #1 Skrevet 4. juli 2011 Hei! Jeg har innsett at dagkremen jeg bruker ikke gir nok fukt, det samme gjelder nattkremen, så jeg må se meg om etter noe annet. I prosessen tenkte jeg å spørre dere andre om deres erfaringer? Huden min er fet, men fuktfattig, og er veldig acne-prone, typ; konstante utbrudd med alt fra småkviser til store "underjordiske". Hvilken dagkrem bruker de av dere som har slik hud, eller problemhud generelt? Blir veldig takknemlig for svar!
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #2 Skrevet 4. juli 2011 Prøv å ikke bruke noe annet enn å vaske ansiktet med vann en periode. Jeg tror mange med såkalt problemhud har fått det p.g.av alt dere smører i ansiktet. Huden er et levende organ som trenger å puste. Jeg er redd dere blokkerer og renser/sminker osv bort hudens naturlige egenskaper. Prøv! Jeg har aldri hatt annet enn vann i ansiktet, vasker med vann morgen og kveld, og har aldri hatt problemhud.
Miki Skrevet 4. juli 2011 #3 Skrevet 4. juli 2011 Prøvd mye rart, men den billigste på dagligvarebutikken funker best for meg :o) Jeg bruker å la være å smøre ansiktet mitt når jeg legger meg, og bruker den mest når jeg tar på sminke. Har fått veldig myk hud av den.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #4 Skrevet 4. juli 2011 Hmmm, må si jeg er skeptisk til det å ikke bruke noen ting. Hvordan får man bort smuss og slikt så det ikke legger seg i porene da? Ser absolutt hva dere mener, men jeg vet ikke om jeg tør. Anonymbruker: det eneste jeg bruker i ansiktet er en mild rens og toner for kombinasjonshud, uten tilsetningsstoffer osv. Bruker ikke sminke heller, så tror nok ikke at jeg ødelegger for megselv på den måten. Er bare veldig tørr!
Lurifaksen Skrevet 4. juli 2011 #5 Skrevet 4. juli 2011 Såklart trenger ikke en med perfekt hud i utgangspunktet å styre mye med den for at den skal holde seg slik. Du som bare bruker vann kunne sikkert vasket ansiktet med ketchup og enda hadde du hatt like fin hud. Fuktighetskrem fra dagligvarebutikken... Vel, det er ikke noe for oss med fet problem/kombinasjonshud. 1
jawn Skrevet 4. juli 2011 #6 Skrevet 4. juli 2011 Jeg tror ikke du skal høre på de som ikke har acne-prone hud, for de vet ikke hva det vil innebære å ha slik håpløs hud. Hvis du ikke er ute etter andre tips enn hudkrem for problemhud, så har jeg prøvd Decleor sin dagkrem som ga mye fukt, men dessverre ga den meg småkviser da jeg ikke tåler noen av Decleor sine kremer særlig godt. Har hørt mye bra om Matis og MD Formulations. Har bestilt dagkremen til MD formulations, venter på at den skal komme i posten. Ellers så er forumet til Heidi Øksendal fint, mange gode forslag på hudkremer der. Syns også Hilde Christina sin blogg har mange tips til hvordan å pleie huden.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #7 Skrevet 4. juli 2011 Så godt tips, skal lese litt på de bloggene! Skriver de litt om hvordan hudtilstanden deres er også, tro? Skal finne dem og lese litt. Har hørt mye bra om Decleor, ja. Jeg har prøvd MD, men huden min likte den ikke. Ble full av smånupper og kviser, men jeg vet mange andre har fått hjelp av den, så får håpe den hjelper deg også, jawn! Takk for svar, allesammen!
Bloodless Skrevet 4. juli 2011 #8 Skrevet 4. juli 2011 Oenothera balanserende dagkrem. Selv bruker jeg den som nattkrem, for den blir litt for tung i finværet. Fjerner sminke med jojobaolje (og bruker det også som "dagkrem". Trekker inn litt sakte, så a little goes a long way. Huden min var et rent helvete for noen måneder siden, men den blir sakte, men sikkert bedre.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #9 Skrevet 5. juli 2011 Såklart trenger ikke en med perfekt hud i utgangspunktet å styre mye med den for at den skal holde seg slik. Du som bare bruker vann kunne sikkert vasket ansiktet med ketchup og enda hadde du hatt like fin hud. Mannfolk flest er ikke flinke med å "stelle" huden, men ser dere mannfolk flest med problemhud? Nei, trodde heller ikke det...
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #10 Skrevet 5. juli 2011 Mannfolk flest er ikke flinke med å "stelle" huden, men ser dere mannfolk flest med problemhud? Nei, trodde heller ikke det... Men du, har du sett deg om når du går ute? Jeg ser iallefall like mange menn som kvinner som har problemer med huden i en eller annen grad.
Redbull Skrevet 5. juli 2011 #11 Skrevet 5. juli 2011 Jeg fikk en prøve fra dodehavsprodukter.no og var SUPERFORNØYD med den! Den skal kjøpes inn med en gang lønninga kommer har akkurat samme hud som deg. Bestill en gratis vareprøve og prøv
Redbull Skrevet 5. juli 2011 #12 Skrevet 5. juli 2011 Men du, har du sett deg om når du går ute? Jeg ser iallefall like mange menn som kvinner som har problemer med huden i en eller annen grad. Jeg også!
venus_ Skrevet 5. juli 2011 #13 Skrevet 5. juli 2011 Jeg bruker Dermalogica active moist og decleor hydra floral moisturising cream. Den siste er sikkert fin for deg, da den gir veldig mye fukt. Jeg bruker de to om hverandre nå om sommeren da active moist gir litt for lite fukt, mens jeg blir så blank av å bare bruke decleors. Anbefaler deg også å bruke Hydra floral fuktmasken, denne kan også brukes over natten.
hurdugurdu Skrevet 6. juli 2011 #14 Skrevet 6. juli 2011 Jeg har litt fuktfattighud, og byttet dagkrem fra Decleors Aroma Purete Matt Finish Skin Fluid (puh, langt navn) til Matis' Reponse Purete Shine Control Purifying Care som skal ha litt mer fukt. Dette funket veldig bra for meg! Men mulig om du er veldig fuktfattig at en krem med mer fukt ville vært bedre. Har hørt mye bra om Decleors Hydra Floral krem. Som nattkrem vil jeg absolutt anbefale Decleors Neroli Essential Night Balm!! Ser utrolig stor forskjell på huden min når jeg våkner om morgenen. Var litt uvant å bruke i starten for den har en litt vaselinaktig konsistens, men den funker som fjell! Og til dere som sier dere aldri har sett en mann med uren hud: Say what?! Synes jeg ser langt flere menn med grov, fet og kvisete hud enn damer. Har lite tro på at fet acne prone hud bare trenger en klask med kaldt vann om morgenen. Funket iallefall ikke til meg
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2011 #15 Skrevet 6. juli 2011 Jeg har litt fuktfattighud, og byttet dagkrem fra Decleors Aroma Purete Matt Finish Skin Fluid (puh, langt navn) til Matis' Reponse Purete Shine Control Purifying Care som skal ha litt mer fukt. Dette funket veldig bra for meg! Men mulig om du er veldig fuktfattig at en krem med mer fukt ville vært bedre. Har hørt mye bra om Decleors Hydra Floral krem. Som nattkrem vil jeg absolutt anbefale Decleors Neroli Essential Night Balm!! Ser utrolig stor forskjell på huden min når jeg våkner om morgenen. Var litt uvant å bruke i starten for den har en litt vaselinaktig konsistens, men den funker som fjell! Og til dere som sier dere aldri har sett en mann med uren hud: Say what?! Synes jeg ser langt flere menn med grov, fet og kvisete hud enn damer. Har lite tro på at fet acne prone hud bare trenger en klask med kaldt vann om morgenen. Funket iallefall ikke til meg Hei hurdugurdu! Vaselinaktig konsistens, nå blir jeg skeptisk med en gang! *hehe* Men omtaler jeg har lest sier ingenting om at den tetter porer da, så tror absolutt den kan være verdt et forsøk. Tenker litt sånn at det å glinse litt, men ha noen kviser, er bedre enn å være så tørr at man flasser, pluss ha kviser.... Takk for forslag allesammen!
ViC* Skrevet 6. juli 2011 #16 Skrevet 6. juli 2011 Jeg bruker den man får på dagligvarebutikken med 78% aloe vera, husker ikke merket.. Men den koster sånn 55-60 kr og er ganske drøy. Ellers; kjøp en aloe vera plante og ha det direkte på huden. Funker fjell
hurdugurdu Skrevet 7. juli 2011 #17 Skrevet 7. juli 2011 Hei hurdugurdu! Vaselinaktig konsistens, nå blir jeg skeptisk med en gang! *hehe* Men omtaler jeg har lest sier ingenting om at den tetter porer da, så tror absolutt den kan være verdt et forsøk. Tenker litt sånn at det å glinse litt, men ha noen kviser, er bedre enn å være så tørr at man flasser, pluss ha kviser.... Takk for forslag allesammen! Hehe, forstår at vaselinaktig konsistens ikke høres lovende ut :D Men du må varme om kremen i hendene, og når du tar den i ansiktet kan det se litt ut som du har pensla deg inn i vaselin. Med andre ord, ikke en krem du bruker på dagtid... Men den trekker veldig godt inn i huden om natten, og jeg synes jeg har fått en helt annen glød i huden om morgenen. Har egentlig fet hud, og trodde ikke den var fuktfattig før hudpleieren min sa det. Så huden min kompenserte fukttapet med å produsere mer fett... Men da jeg fikk ny hudpleierutine (bl.a. med den kremen) ble huden min veldig bra og glad igjen :D
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #18 Skrevet 7. juli 2011 Avsporing men må bare få det ut...ang menn og akne; Jeg vil faktisk være så drøy å påstå at jeg oftere ser menn som er skikkelig ille plaget enn kvinnfolk.. Men igjen, vi har en tendens til å sminke oss mer :gjeiper: 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #19 Skrevet 7. juli 2011 Mannfolk flest er ikke flinke med å "stelle" huden, men ser dere mannfolk flest med problemhud? Nei, trodde heller ikke det... 1. Jo jeg ser flest menn. 2. Det er somregel på grunn av hormonene.
Nath11 Skrevet 7. juli 2011 #20 Skrevet 7. juli 2011 Dermologica har en god serie for slik type hud Også dagskrem med farge, så slipper du disse concealer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå