Gå til innhold

Maria Guds mor.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Elyssa

Det er svakt å kun sitere andre kilder, som sofiemyr og anonym bruker har gjort her. I kopien som ligner på en bokstavlig kopi fra Vakttårnet, og ikke egne ord, kommer det fram at "Det er derfor rimelig at overengelen Mikael er Jesus Kristus." Det er derfor rimelig, hva vil det egentlig si? Hadde du klart å forklare dette med egne ord, sofemyr, uten hjelpemidler ved siden av som forklarer hva du skal tro på?

Ingenting er sikkert, med andre ord. Organisasjonen påstår ikke selv at Jesus er Mikael engang, likevel påstår sofiemyr her at Jesus ER det. Det eneste argumentet er at Mikael har mye makt, kan ikke flere engler i himmelen ha mye makt, uten at det trenger å være Jesus?

I argumentasjonen for "Ordet" så viser du til en enkelt professor som er blitt plukket ut, fordi han subjektivt er uenig. Ikke holdbart.

Les det jeg skrev lenger opp. DET er argumentet;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis en skal prøve å forstå Bibelen som Guds sanne bok, så tror jeg man får problemer når man oppdager passasjene som er selvmotsigende. "I begynnelsen var Ordet, og Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud." Jeg prøvde virkelig å forstå dette, da jeg hadde studie med et av Jehovas vitner. Jeg fikk den samme forklaringen som du skriver her sofiemyr, og jeg lot det ligge, tok meg til takke med de svarene jeg fikk. Men innerst inne var jeg ikke tilfredsstilt hva svarene angikk. At gud skriver med liten g, er ikke nok for meg. Ei heller at Jesus blir betraktet som en guddom. Joh 1:1 ER og blir forvirrende, da jeg vet utmerket godt at det også andre steder står at Faderen er større enn Sønnen. Dette kan ikke bortforklares på annet vis, enn at det er selvmotsigende. Man må velge hvem av skriftstedene man skal bygge sin tro på.

At det står i Bibelen at disse ugudelige menneskelige dommerne var guder, det ser jeg heller ikke på som særlig troverdig. Jeg vet ikke med dere, men er mennesker også guder nå? Skal Jesus bli sammenlgnet med mennesker nede på jorden?

Det er mye i Bibelen som må forstås som "trosspørsmål", har du nok tro, så godtar du dette. Men om Bibelen vra fra Gud, ville ikke den bli skrevet på en måte uten rom for selvmotsigelser? Det står ikke i Bibelen at den er fra Gud. Den er inspirert av Gud. Jeg er inspirert av naturen når jeg maler et bilde. Bildet er likevel ikke AV naturen.

Jeg finner heller ikke budskapet om at Gud er kjærlig, når han dreper mennesker i hytt og pine i det gamle testamente. En hissig Gud uten selvkontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg også, og det er ganske imponerende hvis man tenker seg om. Gud er alle tings opphav, så han er på sett og vis far til sin egen mor. Tenk å være det! Fytterakkern så rart! I tillegg er han jo far til Jesus, samtidig som Jesus er Gud. Så da er han jo både sin egen far og sin egen sønn. Og ettersom de begge har samme mor, er de også brødre. Hvem andre kan si at "min mor har blitt befruktet av meg, min far, min sønn og min bror"? Trolig ingen. Gud ruler!

Ja, og i tillegg har han skapt hele universet før han ble født....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...