Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er protestant og tror Maria er Guds mor og ikke bare Jesus mor, fordi Jesus er Gud.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg som tror at Paven er Antikrist, tror ikke på treenighetslæren som så dagens lys under noen katolske kirkemøter. Ganske paradoksalt å tro på treenigheten når Bibelen sier: For så har Gud elsket verden at han gav sin Sønn den enbårne.

Gav Gud seg selv? Eller gav han sin Sønn, som helt klart ikke er Gud selv?

1. Kor. 11:3: Kristus er enhver manns hode.. men Gud er Kristi hode.

Så nei, Maria er ikke Guds mor. Å si at Skaperen har blitt skapt av et menneske er rett og slett blasfemi!

Skrevet

Til TS: Mener du at Maria befinner seg i himmelen i dag?

Skrevet

Jeg som tror at Paven er Antikrist

Isåfall har Antikrist misledet alle sine tilhengere, fordi det ekstreme antikristne miljøet i Europa hater paven intenst.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er protestant og tror Maria er Guds mor og ikke bare Jesus mor, fordi Jesus er Gud.

Snakk om å vinne storgevinsten i verdenslotteriet! Ung jomfru frk Hvermansen får plutselig englebesøk og ender opp med å bli Guds mor og gjenstand for tilbedelse over hele verden. Fantastisk historie ;)

Skrevet

Synes det hadde vært fint om TS kunne ha argumentert litt mer for sin statement. Spennende å høre hvorfor folk tror hva dem tror.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg som tror at Paven er Antikrist, tror ikke på treenighetslæren som så dagens lys under noen katolske kirkemøter. Ganske paradoksalt å tro på treenigheten når Bibelen sier: For så har Gud elsket verden at han gav sin Sønn den enbårne.

Gav Gud seg selv? Eller gav han sin Sønn, som helt klart ikke er Gud selv?

1. Kor. 11:3: Kristus er enhver manns hode.. men Gud er Kristi hode.

Så nei, Maria er ikke Guds mor. Å si at Skaperen har blitt skapt av et menneske er rett og slett blasfemi!

Siden Jesus ER Gud og han ble født av Maria, så er Maria Guds mor! Skjønner du ikke logikken?

AnonymBruker
Skrevet

Til TS: Mener du at Maria befinner seg i himmelen i dag?

Selvfølgelig gjør hun det. Alle som tror på Jesus Kristus gjennom tro og handlinger kommer til himmelen.

Skrevet

Siden Jesus ER Gud og han ble født av Maria, så er Maria Guds mor! Skjønner du ikke logikken?

Her har du hele den logiske bristen. Bibelen lærer at Jesus er Guds sønn, det Gud skapte først, en mesterarbeider som sitter ved Guds høyre hånd - ikke at Jesus er Gud selv. Tenk over alle henvisninger til Jesu åndetilværelse FØR han tok på seg rollen som menneskesønn. Hva var han da han skapte alt sammen med sin far? Les Bibelen - ikke de mennekselagde trosbekjennelsene som kirkene serverer.

AnonymBruker
Skrevet

Her har du hele den logiske bristen. Bibelen lærer at Jesus er Guds sønn, det Gud skapte først, en mesterarbeider som sitter ved Guds høyre hånd - ikke at Jesus er Gud selv. Tenk over alle henvisninger til Jesu åndetilværelse FØR han tok på seg rollen som menneskesønn. Hva var han da han skapte alt sammen med sin far? Les Bibelen - ikke de mennekselagde trosbekjennelsene som kirkene serverer.

Jeg leser bibelen og fant ut at Jesus var Gud.

Dette sier alt:

Johannes 1,1.14. I begynnelsen var Ordet. Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud. Og Ordet ble menneske og tok bolig iblant oss, og vi så hans herlighet, den herlighet som den enbårne Sønn har fra sin Far, full av nåde og sannhet.

Skrevet

Så du ser bortifra alle andre skriftsteder om at Gud er større enn jeg, og at Jesus er Guds sønn? Etter min mening er Bibelen selvmotsigende så det holder, og de troen rundtomkring er forskjellig av nettopp denne grunn. Hadde Bibelen vært klar og tydelig å forstå så hadde det ikke vært såpass mye tvil som det er i dag. Hvis Bibelen ble skrevet til oss mennesker er det rart at den ikke ble skrevet på en forståelig måte, men på en måte som gjør mennesker usikre på rett og galt, og hva en skal tro og ikke tro.

Skrevet

Jeg leser bibelen og fant ut at Jesus var Gud.

Dette sier alt:

Johannes 1,1.14. ”I begynnelsen var Ordet. Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud…. Og Ordet ble menneske og tok bolig iblant oss, og vi så hans herlighet, den herlighet som den enbårne Sønn har fra sin Far, full av nåde og sannhet.”

Nei det sier ingenting! Det er ett enkelt skriftsted som på toppen av det hele er kryptisk og direkte vrient å oversette fra gresk. Hvis du vil kan jeg gi deg en grundig innføring som viser akkurat det - det jeg allikevel kan anbefale er å lese HELE Johannes og få med deg de klare henvisningene ellers i boken som motbeviser det mange TROR de leser i Joh 1:1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei det sier ingenting! Det er ett enkelt skriftsted som på toppen av det hele er kryptisk og direkte vrient å oversette fra gresk. Hvis du vil kan jeg gi deg en grundig innføring som viser akkurat det - det jeg allikevel kan anbefale er å lese HELE Johannes og få med deg de klare henvisningene ellers i boken som motbeviser det mange TROR de leser i Joh 1:1

Sier ingenting!?? Jeg trodde Jehovas vitne mente Bibelen er Guds ord. Så hvordan kan du mene det ikke gjelder?? Velger du hva du vil følge og ikke følge? Jesus er Gud, det står svart og hvit.

AnonymBruker
Skrevet

jeg tror at Maria var utro og fant opp hele historien om gud

• Liker 1
Gjest Elyssa
Skrevet (endret)

Som du ser Sofiemyr har skrevet, TS, så får du en litt bedre forklaring hvis du leser resten av Johannes.

Alle som tror på treenighetslæren hviler hele sin lære på dette skriftstedet, for det finnes rett og slett ikke flere steder i Bibelen som underbygger det.

Hvis du gjør noen undersøkelser, vil du se at det ordet som fra gresk oversettes med Gud her, kan ha flere betydninger.

Men uansett hvordan du velger å se på det kan du ikke bortforklare alle de andre skriftstedene som beskriver Gud som høyere enn Jesus.

Og som Sofiemyr også nevner, hvis du leser Bibelen vil du se mange passasjer hvor Gud og Jesus enten er sammen, henviser til hverandre eller kommuniserer med hverandre.

Jeg synes ikke det er relevant å kaste ut en påstand om at man velger hva i Bibelen man vil tro på, det kommer ofte helt an på hvordan man ser det. Og du skjønner sikkert at jeg tenker akkurat det samme om deg;-)

Men jeg vil veldig gjerne høre hva du mener og forklar gjerne hvorfor du tror som du gjør. Men saklig.

Endret av Elyssa
Gjest Elyssa
Skrevet

Selvfølgelig gjør hun det. Alle som tror på Jesus Kristus gjennom tro og handlinger kommer til himmelen.

Jeg vil gjerne se hvor dette står i Bibelen, TS. Kan du vise meg det?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil gjerne se hvor dette står i Bibelen, TS. Kan du vise meg det?

Der er selve grunnlaget i kristendommen.

Og til deg Sofiemyr, i bibelen står det at man skal be til Gud gjennom Jesus navn, gjør du det? Så du ber til en engel? Og dere mener at når man dør så er man død til dommens dag, men i bibelen står det at de som tror på Jesus og følger hans bud slipper dommedagen, og istedet kommer rett til himmelen. Hvordan forklarer du det?

Gjest Elyssa
Skrevet

Og til deg Sofiemyr, i bibelen står det at man skal be til Gud gjennom Jesus navn, gjør du det? Så du ber til en engel? Og dere mener at når man dør så er man død til dommens dag, men i bibelen står det at de som tror på Jesus og følger hans bud slipper dommedagen, og istedet kommer rett til himmelen. Hvordan forklarer du det?

Du svarer ikke på spørsmålet mitt.

Skrevet

Hvis du virkelig ønsker en redegjørelse på dette kan du få det, men det blir en hel del informasjon - nytter ikke med Bibelen for dummies her. Svar meg heller på om dette er noe du TROR eller om det er noe du kan BEVISE. Jesus er forøvrig ikke bare en "engel" han er Guds førsteskapte, hans Sønn og har også fungert som erkeengel før han kom til jorden.

Skrevet

Sier ingenting!?? Jeg trodde Jehovas vitne mente Bibelen er Guds ord. Så hvordan kan du mene det ikke gjelder?? Velger du hva du vil følge og ikke følge? Jesus er Gud, det står svart og hvit.

Bibelen er Guds ord - problemet her i denne diskusjonen er at ikke Bibelen lærer at Jesus er Gud :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...