Kameline Skrevet 4. juli 2011 #1 Skrevet 4. juli 2011 Vi snakker eks. flyreise, togreise over flere timer. Har du noen gode tips for å få barnet til å være rolig? Interessante leker? God mat? Noen suksesshistorier?
effy Skrevet 4. juli 2011 #2 Skrevet 4. juli 2011 Min (snart) 2-åring liker å: - Leke med iphone/ ipad (spesielt å se videosnutter av seg selv ) - Se i pekebøker - Tegne Ellers kan det være greit å ta med mat som tar lang tid å spise/ yndlingsmaten. Kanskje leskedrikk med sugerør? Da vi reiste med fly sist, kjøpte jeg et beger med opphakket frukt på Gardermoen. Det var rett og slett genialt. Lillemann var opptatt med maten i 15-20 min:)
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #3 Skrevet 4. juli 2011 Har han /hun reist med fly og tog før? Det gikk veldig greit med oss, vi lekte litt i setet (rolig) og leste bok,hadde tegnebrett med i sekken,og spiste, og resten sov hun.
Caramba Skrevet 4. juli 2011 #4 Skrevet 4. juli 2011 Jeg har tvillinger på 2 år og mitt beste tipd er reis i sovetiden. Sover de ikke, så er det snacks ala rosiner, kjeks osv, mine elsker film så en DVD-skjerm er ikke dumt, bøker er bra, tegnesaker osv osv.
Aftensol Skrevet 4. juli 2011 #6 Skrevet 4. juli 2011 Selv om det er en dyr "leke" så er ipaden hellig fra nå av! Flere timer i bilen på ferie, noen timer på ikea og ullared gikk helt supert! Vanligvis så har vi en sutrete unge så snart vi skal inn på matbutikken (nei, kommer ikke til å bruke den på så korte turer...) men i ferien nå har det vært supert! En bærbar dvd spiller gjør selvfølgelig også susen, men på en ipad kan de spille barnespill når de er lei av film... Ellers så hadde vi med: oppkuttet frukt, rosiner, drikke, tegnesaker, dukken og noen duplo-klosser. (hun er 2år)
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #7 Skrevet 4. juli 2011 Selv om det er en dyr "leke" så er ipaden hellig fra nå av! Flere timer i bilen på ferie, noen timer på ikea og ullared gikk helt supert! Vanligvis så har vi en sutrete unge så snart vi skal inn på matbutikken (nei, kommer ikke til å bruke den på så korte turer...) men i ferien nå har det vært supert! En bærbar dvd spiller gjør selvfølgelig også susen, men på en ipad kan de spille barnespill når de er lei av film... Ellers så hadde vi med: oppkuttet frukt, rosiner, drikke, tegnesaker, dukken og noen duplo-klosser. (hun er 2år) Er det bra for en toårings utvikling å måtte underholdes hele tiden, og er spill virkelig nødvendig for en som ikke ville visst hva det var hvis ikke foreldrene innførte spilling? 1
Caramba Skrevet 5. juli 2011 #9 Skrevet 5. juli 2011 Er det bra for en toårings utvikling å måtte underholdes hele tiden, og er spill virkelig nødvendig for en som ikke ville visst hva det var hvis ikke foreldrene innførte spilling? Nå snakker vi vel om underholdning noen timer på en reise, hvor barnet ikke kan utfolde seg med lek slik det pleier. Vi driver ikke å underholder våre unger hele tiden, men er man på tog/fly så må man jo underholde dem. Det er som tidligere i andre tråder ikke akseptabelt at de løper fritt rundt i midtgangen og hyler og roper, eller hur? 3
Vibi Skrevet 5. juli 2011 #10 Skrevet 5. juli 2011 Er det bra for en toårings utvikling å måtte underholdes hele tiden, og er spill virkelig nødvendig for en som ikke ville visst hva det var hvis ikke foreldrene innførte spilling? Sikkert ikke, men jeg tenker som så at lange bilturer eller flyturer ikke er tiden for å være prinsippfast. Her gjør man det som fungerer, og løser problemene det eventuelt medfører senere.
Aftensol Skrevet 5. juli 2011 #11 Skrevet 5. juli 2011 Er det bra for en toårings utvikling å måtte underholdes hele tiden, og er spill virkelig nødvendig for en som ikke ville visst hva det var hvis ikke foreldrene innførte spilling? Nå er det tross alt en 2åring det er snakk om her, det er jo ikke akkurat skytespill hun spiller på.. De spillene hun spiller på ipaden er bokstav/tall spill (hun kan telle til 10 og lese navnet sitt), dyrespill med lyder, og favoritten hennes er et spill der man skal flytte riktig figur inn i riktig "hull". Så det er faktisk lærerike spill... Og det er ikke som at hun sitter med dette hjemme eller en kort biltur/butikktur.. Vi bruker ipaden når det er nødvendig at hun sitter stille over tid.. Hun er ikke vandt til å bare sitte rett opp og ned og stirre ut i luften, hun vil aller helst løpe rundt og leke. Men det sier seg selv at det ikke går på fly eller bil. Så ja, jeg må faktisk underholde hun i sånne situasjoner. Og jeg ser ikke problemet med det. Nå snakker vi vel om underholdning noen timer på en reise, hvor barnet ikke kan utfolde seg med lek slik det pleier. Vi driver ikke å underholder våre unger hele tiden, men er man på tog/fly så må man jo underholde dem. Det er som tidligere i andre tråder ikke akseptabelt at de løper fritt rundt i midtgangen og hyler og roper, eller hur? Ikke sant... Ikke skal de få leke med stille leker som feks bildvd/ipad, ikke med noe som lager lyd, ikke skal de få løpe i midtgangen og de skal heller ikke forstyrre føreren av bilen... Så jeg skjønner ikke hva vi skal gjøre på fly/bil/tog når ingen ting er "bra nok" for noen folk... Men vi kan vel selvfølgelig bare sette igjen barna hjemme sammen med besteforeldre som det sto i en annen tråd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå