Gå til innhold

Vaksinerer du katten din?

Sirius

2 stemmer

1. 1. Vaksinerer du katten din?

• JA
      21
    • NEI
      5

Anbefalte innlegg

Hvorfor, eller hvorfor ikke?

Hvor mange katter har du?

Har du rasekatt el. huskatt/blanding?

Bor du i by/tettbygd strøk el. på landet?

Jeg lurer på hvilke katter som helst blir vaksinert og hvor disse kattene bor? Vi skal skaffe oss katt og lurer i grunn på om det er nødvendig for en katt på landet å bli vksinert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg vaksinerer katten min, og dette innlegget minner meg på at jeg skulle ha vært hos veterinæren for noen måneder siden...

Vi har en katt, det er en blanding mellom huskatt og perser. Vi bor i byggefelt utenfor sentrum av byen, ganske landlig. Jeg tror nok alle katter i prinsippet bør vaksineres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vaksinerer katten min! Vi bor i tettbygd strøk, har en vanlig huskatt og tar med oss katten når vi reiser på hytten om sommeren.

Det er mye katter her hvor vi bor, og noen vi kjenner hadde en katt som døde av kattepest.

Det er på tide med påfyll av vaksine for pus nå i disse dager, - pus hater det - hun blir helt rebelsk hos dyrlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig vaksinerer jeg pusen min! :)

Fordi det er en billig livsforsikring.. Jeg vil ikke at min pus skal bli syk og dø, når jeg kan forhindre det. (samt unngå å smitte andre)

En

Det er en ekte bastard! :ler:

Boligfelt på "landet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vaksinerer katten min som er en vanlig huskatt. Vi bor i boligfelt ganske landlig til. Det er bare snakk om en hundrings en gang i året, så det er en billig investering i pus' helse. Husk også ormekur et par ganger i året. Og vær så snill kastrer eller steriliser katten din. Det er også en god investering for å unngå fæle katteskjebner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vaksinerer katten min som er en vanlig huskatt. Vi bor i boligfelt ganske landlig til. Det er bare snakk om en hundrings en gang i året' date=' så det er en billig investering i pus' helse. Husk også ormekur et par ganger i året. Og vær så snill kastrer eller steriliser katten din. Det er også en god investering for å unngå fæle katteskjebner.[/quote'] :o

Så billig vetrinær du har da?

Jeg betaler 475kr pr vaksine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg bommer på prisen, men ikke mye. Har bare gjort det en gang og da kastrerte jeg min katt og foreldrene mine sin katt samtidig som begge kattene fikk vaksine. Det kostet meg ca. en tusenlapp.

Men uansett, 475 er vel pus også verdt. Det er jo bare 40 kr mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, vi vaksinerer katten vår. Hun er innekatt, men vi vaksinerer henne for det. Hun er blanding av abyssiner og huskatt og skikkelig pen og helt vill i nikkersen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, jeg vaksinerer pusen.. to vaksiner under to måneder er det nå visst, 380,- pr. gang. Katten jeg har er en som jeg fant i sommer, alene og forlatt, men har jeg tatt ansvaret og beholder henne, så skal hun også få skikkelig stell. Så både vovsen og pusen går samment til Dr. Dyregod og får hver sin sprøyte :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har aldri vaksinert kattene mine. Vi har bare to igjen nå, etter at vi slo i hel en i sommer. Det er ekte bastarder som bor på en gård langt ute på landet. Jeg kjenner heller ingen andre der hjemme som vaksinerer kattene sine. Blir de syke over lengre tid slår vi de i hel og skaffer oss en ny. Er ikke vanskelig å få fatt i kattunger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei' date=' jeg har aldri vaksinert kattene mine. Vi har bare to igjen nå, etter at vi slo i hel en i sommer. Det er ekte bastarder som bor på en gård langt ute på landet. Jeg kjenner heller ingen andre der hjemme som vaksinerer kattene sine. Blir de syke over lengre tid slår vi de i hel og skaffer oss en ny. Er ikke vanskelig å få fatt i kattunger.[/quote']

:o :o Slår de bare i hjel hvis de blir syke?

Da er jeg glad jeg ikke er katten din!

Min mann og jeg knytter bånd til dyra våres vi, og er glad i dem!

Hvis de skulle bli dårlige tar vi de selvfølgelig med til veterinæren.

Vi dreper dem ikke av den grunn! :-?

Hjelpe meg! :roll:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les hva som står: "Blir de syke over lengre tid". Dvs. hvis vi ser at de har det vondt og lider. Jeg er også glad i kattene mine og blir kjempe lei meg hvis vi må avlive de, men vi går ikke til veterinær med en katt som i utgangspunktet var gratis. Mine kjøpte dyr (hamster og kanin) tar jeg til veterinær siden jeg har brukt penger på å skaffe meg dem. Det at vi slår de i hjel hjemme istedenfor å få en veterinær til å gjøre det betyr bare at vi har et annet syn på ting, ikke at vi ikke er glad i dyrene våre.

Men på en bondegård får en et litt annet syn på dyr, i og med at vi faktisk sender til slakting hver høst slik at folk skal få mat på bordet og vi få penger på konto. Jeg er kjempe glad i alle dyrene mine, og kan fremdeles sørge over katten som vi tok livet av for 12-13 år siden. Det var den første katten min og jeg hadde den i 6 år. Mine to pusejenter har jeg (mamma) hatt i henholdsvis 10 og 11 år, og jeg blir kjempelei meg den dagen de dør, enten det er naturlig eller at vi avliver dem pga langvarig sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vaksinerer ikke kattene våre. Grunnen er fordi vi synes det er dyrt, og fordi vi aldri har trengt det på andre katter. Jeg har hatt katter hele mitt 27 årige liv og har aldri hatt en syk katt. (som følge av ikke vaksinasjon vel og merke)

Vi har tre katter. To katter som er både ute og inne, og ei som bare er inne.

Her har vi ekte gatemix

Vet ikke hva man kaller det. Lite boligfelt på "landet" ved vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi vaksinerer katten vår. Har investert i rasekatt med stamtavle, så vi vil vaksinere den, ja.

Vi har én katt.

Det er en norsk skogkatt.

Vi bor litt utenfor sentrum av byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også glad i kattene mine og blir kjempe lei meg hvis vi må avlive de, men vi går ikke til veterinær med en katt som i utgangspunktet var gratis. Mine kjøpte dyr (hamster og kanin) tar jeg til veterinær siden jeg har brukt penger på å skaffe meg dem. .

Betviler overhodet ikke at du er glad i kattene dine, men undres likevell over dette.

For meg er katten min like verdifull enten jeg har fått den gratis eller betalt for den. Et levende vesen som jeg tar ansvar for og sørger for på best mulig måte hvis den blir syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vaksinerer kattene mine... :)

Vaksinerte de først når de var små- og siden så har jeg gjort det for å forhindre evt sykdommer ol.

Jeg har to katter- mor og sønn

Den ene er vel god blanding tenker jeg.. Men gutte-katten min er halvt skogskatt.

Vi bor i byen, men området vi bor i er rolig og lite trafikert.

Kattene er mye ute her, og derfor syntes jeg det er viktig at de vaksineres regelmessig. De får også regelmessige ormekurer, og begge er sterilisert/kastrert.

Jeg betalte ingenting for kattene mine, men hadde aldri klart å slå de i hjel om de ble syke. Mange har forskjellig syn på dette, det vet jeg, men om en av de ble virkelig syke og led, så hadde jeg betalt det lille det koster for å få den avlivet på den mest humane og, for meg, riktigste måten; hos vetrinær-

Jeg mener at om man først anskaffer seg katt, uansett om man betaler for de eller ikke, så bør man vaksinere de. Det koster ikke så utrolig mye, og det forhindrer at kattene får sykdommer og får smerte. Man har ett ansvar som katteeier, og dette er det minste man kan gjøre for de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...