Havbris Skrevet 4. juli 2011 #2 Skrevet 4. juli 2011 (endret) Østkysten er veldig fin når du har kommet forbi turistmaskinene - sør for Malaga, nedover mot Gibraltar. Vestkysten er nydelig - masse flotte sandstrender, og mye å se i mange av byene langs kysten nordover! Cadiz ligger langs kysten og Sevilla ligger litt inn i landet. Kan anbefales, men man må ha bil tilgjengelig! Endret 4. juli 2011 av Havbris
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #3 Skrevet 4. juli 2011 Takk for svar Jeg skal på interrail i sommer, så er avhengig av tog og strandliv nær togstopp. Tenkte da å hoppe av et sted på østkysten og ligge på stranda noen dager. Vet ikke helt hvor det er bra når man tar toget?
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #4 Skrevet 4. juli 2011 Skal også ta turen innom Barcelona, så kommer til å holde meg på østkysten tror jeg, selv om vestkysten høres forlokkende ut også!
Personlig12 Skrevet 4. juli 2011 #5 Skrevet 4. juli 2011 Å så gøy, jeg sitter her å tripper og venter på at flyet skal gå om noen timer. Vi skal ned nå i 3 uker, var en uke i påsken langs hele Costa del Sol, så utrolig nydelig. Nå vet vi ikke hvor vi skal, finner oss en leilighet der nede og nyter sommeren. Gleder meg max ja. Men plasser du bør få med deg, er La Cala, Mijas. Jeg likte meg godt i Torremolinos og i Los Bolicos God tur.
Havbris Skrevet 4. juli 2011 #6 Skrevet 4. juli 2011 Skal også ta turen innom Barcelona, så kommer til å holde meg på østkysten tror jeg, selv om vestkysten høres forlokkende ut også! Kan anbefale togturen opp til klippebyen Ronda!!!
Personlig12 Skrevet 4. juli 2011 #7 Skrevet 4. juli 2011 Kan anbefale togturen opp til klippebyen Ronda!!! Du hadde vært endel i Spania du? Mener du kom med en del råd til meg her inne når jeg spurte om dette Kjenner du kanskje til noen firma som leier ut leiligheter der nede? Type et kontor, eiendomsmegler ol? Evt hvordan det fungerer?
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #8 Skrevet 4. juli 2011 Å så gøy, jeg sitter her å tripper og venter på at flyet skal gå om noen timer. Vi skal ned nå i 3 uker, var en uke i påsken langs hele Costa del Sol, så utrolig nydelig. Nå vet vi ikke hvor vi skal, finner oss en leilighet der nede og nyter sommeren. Gleder meg max ja. Men plasser du bør få med deg, er La Cala, Mijas. Jeg likte meg godt i Torremolinos og i Los Bolicos God tur. Skal du på interrail du også? Så gøy! Tror du det er vanskelig å få seg en leilighet der nede sånn på sparket? Satser på at det er steder å bo, for det er vel sånn det er med interrail
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #9 Skrevet 4. juli 2011 Kan anbefale togturen opp til klippebyen Ronda!!! Hvor ligger klippebyen Ronda i Spania?
Havbris Skrevet 4. juli 2011 #10 Skrevet 4. juli 2011 Du hadde vært endel i Spania du? Mener du kom med en del råd til meg her inne når jeg spurte om dette Kjenner du kanskje til noen firma som leier ut leiligheter der nede? Type et kontor, eiendomsmegler ol? Evt hvordan det fungerer? Kjenner ikke til noe slikt firma, vi har bodd på samme plass nær Gibraltar hver gang vi har vært der. Men tror ikke det er vanskelig å få seg et rom hvis man styrer unna de største turistmaskinene
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #11 Skrevet 4. juli 2011 Du hadde vært endel i Spania du? Mener du kom med en del råd til meg her inne når jeg spurte om dette Kjenner du kanskje til noen firma som leier ut leiligheter der nede? Type et kontor, eiendomsmegler ol? Evt hvordan det fungerer? Hei! Det er ts HER Jeg tror man kan gå på turiskinformasjonen å spørre. De vet om hotell, hostell, herberger og sikkert ferieleiligheter
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #12 Skrevet 4. juli 2011 Kjenner ikke til noe slikt firma, vi har bodd på samme plass nær Gibraltar hver gang vi har vært der. Men tror ikke det er vanskelig å få seg et rom hvis man styrer unna de største turistmaskinene Så det er mange perler nedover mot Gibraltar, som er uberørt at turister?
Gjest padawan Skrevet 4. juli 2011 #13 Skrevet 4. juli 2011 (endret) Hvor ligger klippebyen Ronda i Spania? den ligger i sørvest. jeg har vært ganske mye på reising rundt omkring i Spania og har skrevet dette hvis du skal ta en rundtur i hele Spania og denne siden som tar for seg generelt hele Spania. edit: selv likte jeg meg best i det norlige Spania. Endret 4. juli 2011 av padawan
Personlig12 Skrevet 4. juli 2011 #14 Skrevet 4. juli 2011 Hei! Det er ts HER Jeg tror man kan gå på turiskinformasjonen å spørre. De vet om hotell, hostell, herberger og sikkert ferieleiligheter Ja vi får bare sjekke litt rundt, tar på hotell nå de første nettene. Vi er der nede i 11 tiden i kveld, så ser vi hva morgendagen bringer. Spennende. Vi skal ikke på interail, vi blir å leie bil å kjøre litt rundt. Så finner vi en leilighet der vi slapper av i noen uker. Blir litt som interail da, for vi har ikke planlagt noenting
Havbris Skrevet 4. juli 2011 #16 Skrevet 4. juli 2011 Så det er mange perler nedover mot Gibraltar, som er uberørt at turister? Helt uberørt er det vel ikke - men de største turistmaskinene ligger jo lenger nord på solkysten. På vestkysten er det derimot mange perler, der du først og fremst finner spanjoler som ferierer. Playa Bolonia er en fantastisk strand på vestsiden http://www.gotarifa.com/en/beaches/playa_bolonia.html
Gjest padawan Skrevet 4. juli 2011 #17 Skrevet 4. juli 2011 SÅ Alicante er ikke å anbefale? det spørs helt hva du skal se. jeg likte meg ikke der men så er jeg på jakt etter mest mulig kultur og historiske museum når jeg er på reise. det er jo mange som drar dit for å sole seg då hvis det er sol du er på jakt etter kan det være et bra sted.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #18 Skrevet 4. juli 2011 den ligger i sørvest. jeg har vært ganske mye på reising rundt omkring i Spania og har skrevet dette hvis du skal ta en rundtur i hele Spania og denne siden som tar for seg generelt hele Spania. edit: selv likte jeg meg best i det norlige Spania. Hei! Takk for linkene! Jeg er ute etter strender og sol! Skal dra med søster og mor Målet var egentlig shopping og sightseeing i Barcelona og strandliv i Alicante, og ser du har skrevet om det. Er Alicante er stort sted? Er togstasjonen langt fra stranden? Tenkte å finne oss et sted å bo når vi kom ned dit. Hørtes litt skummelt ut om det du skrev om at de er strenge på hvem som går på togene, men det er jo trygt med sikkerhet også
Gjest padawan Skrevet 4. juli 2011 #19 Skrevet 4. juli 2011 det er litt over 300.000 personer som bor der så byen er mellom Oslo og Bergen i størrelse men jeg fikk aldri noen storbyfølelse når jeg var der. (i spansk målestokk er vel 300.000 ikke så mye egentlig). jeg tok buss (sjekk ut Alsa.es for bussruter) og den ligger ganske nærme togstasjonen. husker jeg ikek helt feil ligger de 5-7 å gå fra hovedgaten. ikke la deg skremme av det jeg skrev om togstasjonene. Spania har jo slitt med sitt når det gjelder bomber såd et er bare et sikkerhetstiltak. Politiet er veldig høflige mot turister så lenge de (turistene) oppfører seg.
Havbris Skrevet 4. juli 2011 #20 Skrevet 4. juli 2011 den ligger i sørvest. jeg har vært ganske mye på reising rundt omkring i Spania og har skrevet dette hvis du skal ta en rundtur i hele Spania og denne siden som tar for seg generelt hele Spania. edit: selv likte jeg meg best i det norlige Spania. Så flotte de sidene dine var!!! Jeg har også reist en del i bl.a Andalucia, og jeg ble veldig betatt av Ronda by! Kjørte bil opp, men vet det går tog fra Algeciras og Malaga. det skal visst være en flott togtur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå