Gå til innhold

Vannkopper hos voksne


catwar

Anbefalte innlegg

Jeg har fått vannkoppene og lurer på hvor lenge jeg kan forvente å ha de?

Las et sted på internett at det var en som hadde det i 4 uker!

Nå har eldstemann på 4 fått det også, så da får vell minsta det snart òg.. Litt greitt å vere frisk til den tid kommer.. Er jo helt utmattet av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk det da jeg var 20 år og hadde det lenge. Var vel en 3-4 uker tror jeg ja. Ble skikkelig angrepet og det klødde noe så innmari.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, 3-4 uker. Jeg har aldri hatt vannkopper, håper jeg aldri får :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til eldre du er når du får vannkopper til farligere er det å få det. Så sånn sett er det greit å ha hatt det når man er liten. Selv hadde jeg én hel vannkopp på ryggen som jeg ikke klarte å klø på engang når jeg var 12 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vannkopper da jeg var 19 år, var dekket fra topp til tå av tett i tett med byller og sår i flere uker. Har fortsatt arr så jeg sier det alle sa til meg; IKKE klø på de, selv om det føles helt himmelsk å gå løs med den verste hårbørsten man har :P Smør deg inn med hvitvask (fåes på apotek), drikk masse væske og hold deg innendørs! Lykke til!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde vannkopper i voksen alder. Merket kløing svakt ellers i knallform

Det varierer tydligvis fra person til person

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det klør og klør og klør.... og har gitt meg selv lov å klø på noen få, men ikke i ansiktet! Ser helt grusom ut! Og blir vell enda verre når det kommer skorver på..

Litt av en ferie gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannkopper i voksen alder var grusomt. Først feber og smerter i dagevis, og så kom selve utslettene. Hadde dem over hele kroppen. Hvitvask hjelper ganske raskt, heldigvis. Men tar ganske lang tid før utslettene forsvinner helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg fikk vannkopper for noen dager siden i en alder av 42. 24 t med en helvetes kløe,fikk hvitvask og har bare skorpene igjen. Almentilstanden har vært helt bra hele tiden........så j slapp vell biligt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vannkopper for noen dager siden i en alder av 42. 24 t med en helvetes kløe,fikk hvitvask og har bare skorpene igjen. Almentilstanden har vært helt bra hele tiden........så j slapp vell biligt unna.

Det gjore du so absolutt! :) Heldiggris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vannkopper som 40-åring og har aldri vært så dårlig verken før eller etter. Fikk over 40 i feber, lungebetennelse og infeksjon i "koppene". Hadde blemmer absolutt over alt, inni munnen også og som sprakk og smake død og pine. Så ut som om jeg var truffet av 20 haggelskurer, og gikk nok sånn i 3-4 uker før jeg så bortimot normal ut.

Uff, det var helt fryktelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...