AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #1 Skrevet 4. juli 2011 Det har nå i flere måneder vært fasadarbeid i blokka der jeg bor. Fasadearbeidet begynte umiddelbart etter jeg flyttet inn, uten at huseier varslet om det på visning. Har vært tålmodig og latt det fare, til tross for at det har vært sjenerende i forhold til støy og forstyrret søvnbehovet. Men så har de da satt opp tykk plastikk foran vinduene, slik at det ikke kommer inn luft i det hele tatt selv om vinduene åpnes. En ting er at det er vanvittig varmt, men det er så utrolig dårlig luft. Soverommet har ingen lufteventil i vegg, og uansett om jeg har alle dører åpne i leiligheten så er det helt utrolig dårlig luft, og det er håpløst å sove/oppholde seg inne. Har kontaktet huseier om hvor lenge dette skal pågå (allerede pågått i flere uker), men får ikke noe konkret svar. Har ikke andre steder jeg kan bo midlertidig. Vil en gulvvifte kunne hjelpe på luftsirkulasjonen? Kvalifiserer dette til reduksjon av husleie?
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #2 Skrevet 4. juli 2011 Tviler på at du får reduksjon i husleien. Eier du leilighet eller leier du? Vi driver med vedlikehold i mitt borettslag og vil holde på en lang stund, men ingen får redusert leia pga ulemper dette medfører. Vi har blant annet mye støv som kommer inn og til tider blir beboerene bedt om og holde vinduene lukket. Har også innmari mye støy pga boring. Dette er nok slike ting man må finne seg i når ting blir rehabilitert.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #3 Skrevet 4. juli 2011 Tviler på at du får reduksjon i husleien. Eier du leilighet eller leier du? Vi driver med vedlikehold i mitt borettslag og vil holde på en lang stund, men ingen får redusert leia pga ulemper dette medfører. Vi har blant annet mye støv som kommer inn og til tider blir beboerene bedt om og holde vinduene lukket. Har også innmari mye støy pga boring. Dette er nok slike ting man må finne seg i når ting blir rehabilitert. Jeg leier leilighet, syns dette er slikt som burde opplyses om av huseier når huseier allerede vet at fasadearbeid skal påbegynnes umiddelbart etter uflytting. Det har vært vanskelig nok å ha vinduene igjen om natten pga stillaser i 3 mnd´er i strekk (når man ikke har ventilasjon på soverommet så blir det veldig dårlig luft) frem til nå, men nå er det jo midt på sommeren og latterlig varmt i tillegg til dårlig luft Uansett, tror du en gulvvifte vil bidra til bedre luft i leiligheten?
KatteLatte Skrevet 4. juli 2011 #4 Skrevet 4. juli 2011 Jeg ville kanskje investert i en vifte, ja. Helst en med air-condition, noe annet tror jeg er bortkastet. Luftkvaliteten blir nok ikke spesielt bedre, men det blir i det minste kjøligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå