AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #1 Skrevet 4. juli 2011 Jeg nærmer meg min 36. fødselsdag og hører klokka tikke fortere og fortere. Vi venter på utredning etter å ha vært prøvere lenge, men vi har egentlig ingen grunn til å tro at noe er galt. Jeg har vært gravid, men fikk en SA. Jeg har stabile sykluser og mannen har friske barn fra tidligere. Så jeg ser for meg at utredningen med stor sannsynlighet vil vise at det ikke er noen klar årsak til at det ikke blir barn på oss. Hadde jeg vært 22 så skulle jeg senket skuldrene og tatt tida til hjelp. Gjort noe annet en periode, tatt pause fra babytankene og latt ting komme naturlig. Men jeg er snart 36, så jeg har ikke tid til å vente så mye lenger nå. Derfor lurer jeg litt på om noen her vet om hormoner eller andre ting man kan bruke for å øke sjansene for å bli gravid selv om man ikke har pcos eller noe sånt? Jeg skal selvsagt spørre legen om dette, men jeg vet av erfaring at legene ikke alltid vet alt de burde vite, så jeg skulle gjerne visst om det fantes noe og så kan jeg ta det opp med legen.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #2 Skrevet 4. juli 2011 Regner med at du skal ha utredning hos en gynekolog? De vet hva som kan hjelpe deg, så sant det er en gynekolog som er litt up to date. Men det er vanlig å bruke hormoner for å stimulere fra eggløsning, evnt en kraftigere eggløsning selv om man har eggløsning selv. Man kan ha eggløsning, men det er ikke alle som faktisk slipper egget like lett. Tablettene heter Pergotime. Man kan også bruke sprøyter som er sterkere. De heter Gonal-F og Puregon, samme hormon (FSH), men forskjellig leverandør. I tillegg brukes en "eggløsningsprøyte" med HCG hormoner. Du setter sprøytene selv, hjemme. Du må sjekkes med ultralyd hos en gynekolog for å se om det modnes ett eller to egg, når det er gjort settes "eggløsningssprøyten" og dere kan ha sex etter ca 24-36 timer. Da er man garantert en eggløsning om alt går etter planen. Om det ikke virker så er det inseminasjon neste og evnt IVF/ICSI.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #3 Skrevet 4. juli 2011 Heisann, Vi var prøvere i 2 år uten resulateter og fikk beskjed av legen at det var usannsynlig at vi kom til å bli gravide på egenhånd. I påvente av å starte prøverørsbehandling testet vi ut akupunktur, og sannelig var vi ikke gravide etter 3 behandlinger. Vi var mildt sagt sjokkerte, men selvfølgelig veldig fornøyde med å slippe prøverørsbehandling. Så akupunktur kan anbefales på det varmeste fra vår side!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå