AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #1 Skrevet 4. juli 2011 Lillesøsteren min på 15 vil så gjerne til London å shoppe. Hun vil gjerne at jeg skal være med (jeg er 30), siden foreldrene mine ikke har tid i sommer. Jeg kunne godt tenke meg det, siden vi da får en søster-tur, og samtidig kan vi har det koslig sammen. Jeg vet ikke hvor vi skal bo, og hvor man kan shoppe, eller hva man kan finne på. Jeg var i London for 10 år siden, men tror nok det har skjedd store forandringer siden jeg var der... Da jeg var i London for 10 år siden, husker jeg at vi shoppet og gikk på Madam Tussauds, og gikk på musical (Le Miserables). Vi så også Westminster Abbey, London Bridge, Big Ben... jeg var der 1 uke den gang, men nå skal vi bare være en helg (fredag - søndag) Hadde blitt glad for gode tilbakemeldinger og råd og tips
Lumos Skrevet 4. juli 2011 #2 Skrevet 4. juli 2011 (endret) Mine ideer (basert på egen erfaring): Shopping: -Oxford Street her finner man jo alt mulig (Hjemmesiden til Oxford Street: http://www.oxfordstreet.co.uk/ ) -HM på Oxford Street, veldig stor butikk med godt utvalg. -Primark på Oxford Street. Mye ekstremt billige klær. -Et butikkområde som åpnet i 2010 som heter Old New Change, ligger like ved St. Paul's Cathedral. Over 60 butikker og mange restauranter. Butikker som Topshop, Banana Republic m.m. -Harrods - Er iallfall gøy å vindusshoppe I musikk/film-avdelingen er det ca norske priser, så hvis man har lyst på Harrods-posen kan man jo alltids kjøpe seg en dvd -Lekebutikken Hamleys er jo gøy å ha sett. 6 etasjer med leker, brettspill, osv. -Niketown - Sportsbutikk. -New Look-butikkene, gode på sko. -Urban Outfitters -Forever 21 -Mango -Schuh. En skobutikk jeg ble helt forelsket i! God kvalitet, og du finner alt fra Converse, ballerinasko, UGGS, pensko, pumps, etc. Er en veldig god en med to etasjer på Oxford Street. Markeder: -Covent Garden - shopping og mange søte, små kafeer. Frokost her er digg, utrolig mye god mat. Her finner dere også China Town. -Camden Markets i Camden. Her finner man alt mulig, mye sært og kjempegøy! -Portobello Road Market - Marked hele uken, men det er vel størts på lørdager om jeg ikke husker helt feil. Gater: -Carnaby Street -King's Road - en ganske smal gate, hvor det er litt mindre folk enn i andre handlegater. Der er flere koselige, små kafeer også. -I Kensington High Street finner man også en god del butikker, fks mindre avdelinger av Topshop. -Regent's Street har også noen butikker som er verdt å ta turen innom, fks. Espirit, Liberty (senter), Mango, Apple Store. Severdigheter: -Madam Tussauds -Trafalgar Square -Picadilly Circus -Vaktskifte ved Buckingham Palace (The Changing of the Guard) -Gå over Millenium Bridge (fra Tower of London-siden), fin utsikt, og der er ofte mange boder på andre siden som selger alt mellom himmel og jord. -Notting Hill og Portobello Road -Natural History Museum om hun liker Harry Potter - Der får man sett de store marmortrappene som brukes i filmene -London Eye -Tur i Hyde Park, spis lunsj, se på folk og dyr. Speakers Corner er også en slager, det er vel på fredager det. Her kan man også se prinsesse Diana sin minnesfontene. Der er det veldig fint å ta en pust i bakken I ene enden, mot Kensington kan man også se slottet hvor Diana bodde. -Ofte på sommeren er det konserter i Hyde Park, google litt å se om du finner noe spennende Vi var der i september og da var det Proms i parken. www.hotels.com er kjempefin når du leter etter hotell synes jeg. Man finner hoteller i alle prisklasser, og man kan lese anmeldelser, se hvor hotellet ligger i forhold til bydeler og severdigheter. Der er ofte tilbud, som fks hvis du sover på et gitt hotell i 5 netter, så får man den ene natta gratis eller hele oppholdet til redusert pris. Har funnet mange gode tilbud der! Kjære vene, så langt det ble Jeg digger London, en absolutt herlig by med en fantastisk atmosfære! GOD TUR Endret 4. juli 2011 av Lumos
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå