AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #1 Skrevet 4. juli 2011 Jeg tror jeg må være ytterst økonomisk/gjerrig/lite kravstor når det kommer til mat. Jeg bruker enormt lite penger på mat. I tillegg så handler jeg mye frukt og grønt, økologisk kyllingkjøtt og egg, fisk, biff i blant.. Likevel så kommer jeg veldig godt ut av det. Jeg bor alene og bruker ca 1000-1500 i mnd på mat. Jeg er 24 og spiser sunt. Venninnen min er også alene, hun spiser ofte hurtigmat ute som mcdonalds, burgerking osv, og har et matbudsjett på ca 4000. Hun er ikke spesielt sunn. Hva gjør du?
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #3 Skrevet 4. juli 2011 Det tør jeg ikke tenke på en gang.. Vi er to i husholdningen, og tror vi bruker en del, selv om vi ikke spiser særlig luksuriøst. Ja, de peeeenga....
Gjest Gladjenten30 Skrevet 4. juli 2011 #4 Skrevet 4. juli 2011 Bruker 1500, kjøper basisvarer og lager mat selv. Baker også brød selv, og lager hjemmelaget musli.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #5 Skrevet 4. juli 2011 Selv bruker jeg enormt mye penger på mat, synes du ts bruker veldig lite. 4-5000 singel.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #6 Skrevet 4. juli 2011 Selv bruker jeg enormt mye penger på mat, synes du ts bruker veldig lite. 4-5000 singel. Og vekten står vel i stil med matforbruket, tenker jeg... 1
catwar Skrevet 4. juli 2011 #7 Skrevet 4. juli 2011 Og vekten står vel i stil med matforbruket, tenker jeg... Det var vell en unødvendig kommentar! Trenger ikke å vise på vekta om en bruker mye penger på mat. Noen har dyrere matvaner. 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #8 Skrevet 4. juli 2011 Og vekten står vel i stil med matforbruket, tenker jeg... Hehehe, ja jeg er smellfeit og tyter i meg godteri hver dag! Nei, "desverre" så gjør den ikke det. Jeg liker god mat. Spiser rent fersk kjøtt, fisk og ferske grønnsaker. Både til frokost, lunch og middag. Spiser jeg godterier så er det gjerne dyr konfekt eller noe slikt. Er billigere for køttdeig, pizza potetgull og sjokkis 1
Vofsitofsi Skrevet 4. juli 2011 #9 Skrevet 4. juli 2011 TS, jeg vil gjerne vite hva du kjøper og hvor mye du spiser! Jeg bor alene og er ute etter å spare der det spares kan, så om du har noen gode tips til hvordan jeg kan spare inn på matutgiftene, er jeg lutter øre. Du spiser kanskje ikke så mye? Hva spiser du egentlig? Jeg bruker vel 2000-2500 i måneden nå, og skulle gjerne brukt mindre, men er ikke interessert å spise dårlig hurtigmat. Kjøper fullkornspasta og fullkornsris blant annet, velger sunne produkter foran de usunne.
Surriball Skrevet 4. juli 2011 #10 Skrevet 4. juli 2011 Jeg vet ikke helt nøyaktig, men tror jeg bruker mellom 1500 og 2000 på mat i måneden. Kanskje nærmere 2000 enn 1500, men... Etter husleie ol. blir det jo ikke sååå mye igjen av mine tilgjengelige midler, så mesteparten går med på mat, tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #11 Skrevet 4. juli 2011 Vi er to i husholdningen og setter av 4500kr i måneden. Men vi bruker nok ikke mer enn 3500-4000kr.
ludo Skrevet 4. juli 2011 #12 Skrevet 4. juli 2011 Er singel og bruker ca 2500,- i mnd på mat. Da går det mye i frukt og grønnsaker,lager meg ikke store middager.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #14 Skrevet 5. juli 2011 2 voksne og 2 barn, bruker ca 6000 i måneden på mat. Handler en gang i uka, etter handleliste. Spiser variert og "sunt nok" syns jeg. Mye av pengene går til frukt og grønt.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #15 Skrevet 5. juli 2011 Jeg bruker 4-5000 i måneden på mat. Spiser frokost ute i helgene og middag ute ett par dager i uken. Samt lunsj på arbeidsdager. Resten går med til matvarer her hjemme.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #16 Skrevet 5. juli 2011 Hei, ts her Jeg spiser veldig mye frossengrønnsaker, kan handle inn flere kg om gangen. Synes det er veldig godt i smak, og de ser så friske og fine ut også. Kjøper en del av butikkens egne merker, det er billigere enn de større kjedene. Spiser mye fiskefileter, kjøper også butikkens egne merker. Jeg spiser ikke mye brød eller bakevarer, til frokost lager jeg meg gjerne egg med litt salat. Jeg passer veldig på å handle på salg, men unner meg alltid det som er godt. Likevel er jeg veldig sparsommelig. En dag fant jeg 2 kg biff til halvpris fordi den ville gått ut på dato dagen etter. Kjøpte alt sammen, og hadde biffmiddager ekstremt lenge. Frøs bare ned i porsjoner.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #17 Skrevet 5. juli 2011 Hei, ts her Jeg spiser veldig mye frossengrønnsaker, kan handle inn flere kg om gangen. Synes det er veldig godt i smak, og de ser så friske og fine ut også. Kjøper en del av butikkens egne merker, det er billigere enn de større kjedene. Spiser mye fiskefileter, kjøper også butikkens egne merker. Jeg spiser ikke mye brød eller bakevarer, til frokost lager jeg meg gjerne egg med litt salat. Jeg passer veldig på å handle på salg, men unner meg alltid det som er godt. Likevel er jeg veldig sparsommelig. En dag fant jeg 2 kg biff til halvpris fordi den ville gått ut på dato dagen etter. Kjøpte alt sammen, og hadde biffmiddager ekstremt lenge. Frøs bare ned i porsjoner. Da skjønner jeg at du klarer å ha et så lavt forbruk. Jeg kjøper helst ferske grønnsaker, som gullrøtter og brokkoli, blomkål. Synest det smaker best. Men, du har ikke vurdert å handle på innvandrersjapper da? Der kan du spare enda mer tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2011 #18 Skrevet 5. juli 2011 Jeg bruker knapt 1300 selv jeg, og jeg er mann som bor alene i egen leilighet. Folk skjønner ikke det at man kan spise mye, og billig, uten at det må være snakk om first price produkter. Jeg bruker kjøttdeig, pasta kjøper jeg billig i sverige. Koser meg med boller fra Goman på coop, stratos, is og hva det måtte være i helgene. Det, i tillegg til at jeg spiser ute 3-4 ganger i måneden. Jeg får i meg ca 20.000 kcal i uken, så jeg tror ikke at jeg spiser for lite heller.
effy Skrevet 5. juli 2011 #19 Skrevet 5. juli 2011 Vi er 2 voksne og en 2-åring. Jeg tipper vi bruker 5-6000,- i mnd. på mat. Vi kjøper mye ferskvarer og de dyreste grønnsakene etc. Men vi spiser nesten aldri ute. Kunne sikkert spart en tusenlapp eller 2 om vi var litt mer bevisste når vi handler i butikken...
Sweetpea25 Skrevet 5. juli 2011 #20 Skrevet 5. juli 2011 Samboeren min og jeg bruker 6- 7000 kr på mat i måneden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå