14062003 Skrevet 17. november 2003 #1 Skrevet 17. november 2003 Til dere som planlegger å bli gravid rett før bryllupet, vær klar over at det er: 1) vanlig å bli dårlig, spesielt de 3 første månedene 2) enhver kvinne normalt spontanaborterer 2 ganger før hun får "alle sine barn" 3) noens mage begynner å vokse veldig tidlig Jeg var ikke dårlig da jeg var gravid, bare litt småkvalm og småtrøtt innimellom. Alt gikk så fint atte! Men 3 uker før bryllupet måtte jeg tilbringe 3 dager med blødninger før legevakt og sykehus. 3 dager på sykehus, ytterligere 2 dager med pendling til sykehus for blodprøver. Totalt 3/4 uke med venting på blodprøveresultater/ultralyd og utskrapning. Vi mistet - i 13. uke - 3 uker før bryllupet. Jeg måtte opereres Jeg fikk "bare" ødelagt utdrikningslaget mitt - og kunne ha ødelagt min kjæres utdrikningslag (om jeg ikke hadde valgt å sitte hjemme alene, blødende og hulkende). Ikke for å skremme noe fra en graviditet og nusselige små barn, altså! Det får bli deres valg hva dere ønsker og hvilke risker dere ønsker å ta!
Gjest India Gyllenhaal Skrevet 17. november 2003 #2 Skrevet 17. november 2003 Veldig enig i dette. Synes det nesten er på grensen til dumhet og bevisst planlegge å bli gravid rett før bryllupet. Særlig når man vet hvor harde de første mnd. kan være med kronisk kvalme, oppblåsthet mm. Selvfølgelig kan det gå bra men hvorfor ta sjanser?
Holly Hobbie Skrevet 17. november 2003 #3 Skrevet 17. november 2003 Stakkars deg, kan ikke være noe gøy å miste et ufødt barn. Jeg er helt enig i at det virker litt rart å planlegge å bli gravid før bryllupet, er det ikke nok å styre med og så skal man måtte forholde seg til å bli mor også? En ting om gangen, er mitt motto. Men hadde jeg blitt gravid før bryllupet så ville jeg selvsagt beholdt det, tror bare timingen kunne vært bedre. Særlig hvis man ikke har vært gravid før, da vet man jo ikke hvordan man vil reagere fysisk eller psykisk.
smile Skrevet 17. november 2003 #4 Skrevet 17. november 2003 Helt enig!!! Bryllup er en så stor dag som det er godt å bare nyte og ikke ta " unødvendige sjanser" før det når det gjelder helse. En får ta en ting av gangen og kose seg enda mer med hver ting....(eh...-kose seg med kvalme??)
Gjest MrsL Skrevet 17. november 2003 #5 Skrevet 17. november 2003 Nei, det er dumt å ta sjansen sånn like før bryllupet. Ikke fordi ikke et barn er det mest veridfulle du noen gang kan tenke deg, ikke fordi det ikke er viktigere enn et bryllup, men når bryllupet først er planlagt er det dumt å ta sjansen på å få det "ødelagt." Men har man blitt gravid like før bryllupet, planlagt eller ei, så er det bare å planlegge ut i fra det Kan nok bli mye da som kanskje ikke blir som man har drømt om i sitt eget bryllup.
Gjest Poirot Skrevet 17. november 2003 #6 Skrevet 17. november 2003 Kjenner flere "usynlig gravide" som har stupt i seng pga utmattelse, vært kvalme osv. Selv ville jeg aldri tatt sjansen på å med vilje bli gravid før bryllupet (med mindre det er derfor man gifter seg, eller man har en annen god grunn enn at man ikke kan vente 3 mnd).
jea Skrevet 17. november 2003 #7 Skrevet 17. november 2003 Dette er jeg ganske så enig i ..har jo en datter på 13 mnd så en graviditet er jo ikke bare bare...Så mitt råd også vent heller til etter man evnt planlegger å gifte seg ... Men man gjør jo som man vil også da..Kjenner en del som har giftet seg med store mager og det har jo gått helt fint det da :D
Gjest Anonymous Skrevet 17. november 2003 #8 Skrevet 17. november 2003 Er det noen som "med vilje" blir gravide før et bryllup da? Synes det virka litt rart jeg, men...
Gjest Poirot Skrevet 17. november 2003 #9 Skrevet 17. november 2003 Er det noen som "med vilje" blir gravide før et bryllup da? Synes det virka litt rart jeg' date=' men... [/quote'] Jeg kjenner ihvertfall mange som har vært så ivrige på å bli gravide, at de har kastet pillene4-5 mnd i forveien av bryllupet.
Gjest Anonymous Skrevet 17. november 2003 #10 Skrevet 17. november 2003 Skjønner ikke tankegangen. Hvorfor det egentlig? For å vise fram magen på den store dagen? Blir for meg helt tåpelig. (men det er jo meg da...)
momo Skrevet 17. november 2003 #11 Skrevet 17. november 2003 Jeg ville aldri planlagt å bli gravid før et bryllup. De 3 første månedene jeg gikk gravid med datteren min, kastet jeg opp konstant. Var heldig hvis det gikk 5 min mellom hver gang. Ble også lagt inn på sykehuset fordi jeg måtte ha intravanøst og ble liggende en stund. Så hvis vi hadde planlagt og gifte oss da så hadde alt blitt avlyst. :D
Gjest Poirot Skrevet 17. november 2003 #12 Skrevet 17. november 2003 Jeg vet ikke jeg heller. En trodde det ville ta lang tid å bli gravid, så de trengte litt tid (det trengte de ikke...) En ville ha all verdens lykke samtidig, evner ikke å spre litt lykke ut over, men må ha alt NÅ-STRAKS-MED EN GANG. Så når hun da skulle gifte seg var det helt naturlig å få barn fortere enn svint!
14062003 Skrevet 17. november 2003 Forfatter #13 Skrevet 17. november 2003 PS: vi planla det ikke før bryllupet, men jeg kastet p-pillene i god tid. Og svusj så ble jeg gravid i god tid til bryllupet, gitt. Jeg har alltid villet ha et barnefritt bryllup - og nyte dagen til ende. Det fikk jeg, men med et skår i gleden. Og til de som synes at jeg hetser dem offentlig: les min opprinnelige melding. Jeg henviser ikke til noen. Jeg sier ikke min egen mening. Jeg var gravid før bryllupet, jeg er gift og dermed så er ikke dette lenger en problemstilling for meg hvor mine meninger teller lengre. Andres meninger, følelser og avgjørelser får andre gjøre. Siden det har vært spørsmål typ "når vokser magen" i det siste, så ville jeg informere om at en graviditet er mer enn en voksende mage. Jeg gir gjerne min mening, men da på pm - en lang pm.
nessi Skrevet 18. november 2003 #14 Skrevet 18. november 2003 Dersom man har prøvd å bli gravid i lang tid uten å lykkes, begynner man ikke akkurat på pillen igjen pga et bryllup. Ikke jeg iallefall. Hvis jeg skulle bli gravid nå, blir jeg kjempe lykkelig for det, og vi utsetter bryllupet til etter at barnet har kommet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå