Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde forsikret bilen på en slik måte at vi skulle fått 10 dagers fri leiebil , dersom bilen måtte på verksted . Sånn er det jo mange som har .

Bilen vår ble påkjørt og motparten erkjente skyld og vi fikk dekket reperasjonen , men bilen var på verksted i over 2 uker , så vi benyttet tilbudet om gratis ( trodde vi ) leiebil .

Da vi hentet bilen , var det ingen som sa at det kom til å koste noe og pris var ikke et tema .

Nå 2 uker etter at vi leverte bilen fikk vi en regning på over 7000 kr (!) hvor størstedelen av beløpet bestod av ( ja nettopp ) forsikring av bilen .

Deler av regningen bestod av bompengeavgift , noe som forsåvidt er akseptabelt , men jeg syntes iallefall en leiebil er langt ifra gratis dersom man må betale flerfoldige tusen kroner i forsikring for å bruke bilen i noen dager . ( Regnet om til årsbasis ville forsikringen kostet 30 000 kr , og hvilke forsikringer koster egentlig det?) . Og gjett hvem som selger forsikringer ? Jo det er jo selvfølgelig det samme selskapet som liksom er pliktig å dekke leiebilen din ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som forbruker har du ganske god dekning her etter Forbrukerkjøpsloven. Her har du "kjøpt" noe du ikke samtykket i, og de har ikke overholdt opplysningsplikten sin ang. priser og vilkår. Signerte dere på noe? Da skulle du ha lest vilkårene. Selv om dere har signert kan du hevde at dere ble offer for falsk markedsføring, og dette vil Forbrukerombudet kunne slå ned på. Si til dem at dere ikke betaler - og hvis de ønsker å gå videre med det så kan du si at Forbrukerrådet vil da bli kontaktet og dere anmelder selskapet for brudd på markedsføringsloven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...