AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #1 Skrevet 3. juli 2011 Hvordan fungerer Jehovas Vitner? Noen som kan fortelle meg litt detaljert om det? Synes det virker så sært...
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #2 Skrevet 3. juli 2011 Du kan ta kontakt med din nærmeste JV-menighet. Du er velkommen dit en gudstjeneste og se hva de gjør, høre hva de tror på, osv.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #3 Skrevet 3. juli 2011 Det blir nok ikke aktuelt for min del. Jeg er bare litt nysgjerrig på hvordan det hele fungerer, med tanke på regler osv? Er det veldig strengt?
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #4 Skrevet 3. juli 2011 Du må nesten prate med JV selv, ser du. Det er ikke farlig. Ingen der biter deg. Du våkner ikke opp dagen etter, med bibelen i hånd, som et nytt JV-medlem. Du kan slappe helt av. Grunnen til at jeg anbefaler deg det heller enn å prate og baksnakke med folk som har hørt gjennom andre som kjenner noen som er sammen med en som har hørt av en som vet om en som har foreldre som har arbeidskolleger som er JV, at JV, jo de er sånn og sånn. Det nytter ikke. Du må nesten prate med de selv. Eventuelt kan du sikkert skrive og maile de. Eller skrive brev og sende med posten. De forteller sikkert gjerne for deg hva de tror på og hvordan det fungerer.
Gentle Skrevet 4. juli 2011 #5 Skrevet 4. juli 2011 Hvordan fungerer Jehovas Vitner? Noen som kan fortelle meg litt detaljert om det? Synes det virker så sært... Jeg er et Jehovas vitne. Hva lurer du på helt konkret? 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2011 #6 Skrevet 7. juli 2011 Alt du trenger vite, er at du må låse døra når de kommer.. Få de jaga vekk av en hund eller noe.
Gentle Skrevet 8. juli 2011 #7 Skrevet 8. juli 2011 Alt du trenger vite, er at du må låse døra når de kommer.. Få de jaga vekk av en hund eller noe. Tull og tøys, vanlig høflighet er noe moren din burde ha lært deg!! Hvis du ikke vil snakke med vitnene som kommer på døren din, avviser du dem høflig som den voksne person du er og sier du ikke er interessert. Har du tid og er i snittet opplyst i allmennkunnskap kan det være fruktbart å ta en diskusjon.
Coffee1234 Skrevet 8. juli 2011 #8 Skrevet 8. juli 2011 - Jehovas vitner tror Jesus ble innsatt som konge i himmelen i 1914, og at vi har levd i de siste dager siden dette. - Jesus skal snart gripe inn i harmageddon og fjerne onde og ugudelige mennesker, og skape jorden til et paradis. Jehovas vitner tror at hvis de følger reglene godt nok, så vil de bli spart for å leve evig på jorden. - De tror det er kjempe viktig å forkynne fra dør til dør, og at Jesus gav de sanne kristne befaling om dette. - De tror deres egen religion er den eneste sanne på jorden i dag. - Kritikkmessig så utstøter de blant annet familiemedlemmer som ikke tror det samme som dem, og de nekter barna sine å feire jul og å gå i 17. mai tog. Samtidig er det et litt for stort press på barna om å gå fra dør til dør, selv om barna kanskje ikke vil.
Helge1 Skrevet 23. februar 2012 #9 Skrevet 23. februar 2012 Jeg er utstøtt men tar likevel JV i forsvar. De mener det godt. De er 100% overbevist om at dette er menneskenes eneste redning for ikke å bli henrettet i harmageddon når gud griper inn. En annen ting som skiller dem ut er at de bruker Guds navn i tilbedelsen, mens kirken og andre bruker titler som feks herren, noe som ikke er et egennavn. De tror at dette er livreddende budskap fra Jehova Gud, den allmektige. De fleste utstøtte lyver men jeg sier sannheten ellers holder jeg kjeft. Bakvaskelse og løgn er ikke noe for meg.(jeg tror ikke lenger på harmageddonkrigen)Jehovas vitner er harmløse mennesker med god oppførsel, moral og ærlighet. De søker å hjelpe deg så spør dem. Jeg ønsker ikke å sette dem i noe dårlig lys da jeg uansett bare har sagt takk for meg. Du er hjertlig velkommen der men forlater du dem så "rir du ikke ut av JV på flott hvit hest". Du blir kastet ut, men jeg valgte det likevel. Jeg har nye venner nå. Uannsett - du har ikke noe å tape på å oppsøke dem for info. Det finnes også en international webside for JV - www.watchtower.org der kan du lese mye om det uten å gå på møtet. Jeg vet ikke hvilke valg du tar men jeg er en person som er utelukket og aldri skal tilbake, men jeg viser ærlighet når jeg forteller. Det er meget uvanlig bland utstødte. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå