Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2011 #1 Skrevet 3. juli 2011 Hva tror dere er grunnen til dette? Jeg er selv en mann og jeg tror ikke det er fordi kvaliteten på norske damer er dårlige. Det finnes mange gode norske damer, så det er ikke der problemet ligger. Jeg tror heller ikke det er fordi asiatiske er penere og flinkere i huset. Det kan være noen som mener at disse kvinnene er utrolig vakre, men det er vel ikke der problemet er heller? Er jeg inne på noe om jeg sier at det er fordi norske kvinner ikke vil ha disse mennene? Er dere for kresne eller er disse norske mennene av utrolig dårlig kvalitet? Vil kvinner ha menn som ligger høyere på den sosiale rangstigen enn de selv gjør? Dette vil vel ende med at mange norske kvinner ender opp som enslige. 1
Xaphan Skrevet 3. juli 2011 #2 Skrevet 3. juli 2011 Mennene klarer ikke å få seg noen her i Norge av ulike grunner. Derfor drar de til Asia for å finne seg en dame som er lært opp til å gifte seg med det beste hun finner (altså ikke i personlig kvalitet, men i muligheten til å ha et godt liv), og dermed har de noen å tilbringe livet med. Norske kvinner vil ha menn som har lyst på oss, ikke som er så desperate etter kjæreste at de må dra til Thailand og nermest kjøpe seg en. 16
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2011 #3 Skrevet 3. juli 2011 Noen er sikkert for sjenerte til å finne norske damer. Ikke alle som takler opplegget med dating og da blir det lettere med noen som allerede er innstillt på et forhold. 3
Gjest mann Skrevet 3. juli 2011 #4 Skrevet 3. juli 2011 Mennene klarer ikke å få seg noen her i Norge av ulike grunner. Derfor drar de til Asia for å finne seg en dame som er lært opp til å gifte seg med det beste hun finner (altså ikke i personlig kvalitet, men i muligheten til å ha et godt liv), og dermed har de noen å tilbringe livet med. Norske kvinner vil ha menn som har lyst på oss, ikke som er så desperate etter kjæreste at de må dra til Thailand og nermest kjøpe seg en. Ja, det er jo den vanlige unnskyldningen. Har det falt deg inn at noen faktisk syntes det er spennende med kvinner fra andre deler av verden og foretrekker disse? Det er ikke akkurat noe verre enn kvinner som drar til Tyrkia og sprer beina for "kjekke og spennende menn". Merkelig nok har visst vi menn bare å godta det, for vi er jo så Norske og kjedlige her hjemme Men ikke snakk om at vi har lov til å finne kvinner fra andre deler av verden spennende. Da er vi visst både mannsgriser og slike som ikke klarer å få oss noe her hjemme Snakk om å drite i eget reir. 27
I Grosny Skrevet 3. juli 2011 #5 Skrevet 3. juli 2011 Kanskje disse Asiadamene er mer veloppdragne. I Norge finnes det damer som er så ekstremt uoppdragne at de kjefter på sin egen mann. de verste gjør det så andre hører det, og de monsterekstreme til og med slik at barna hører det. Å satse på kvinner som kjefter foran barna er barnemishandling, og undergraving av mannens autoritet. Jeg tenker at disse mennene rett og slett ikke er tøffe nok til å sette på plass uoppdragne Norske kjeftesmeller, og derfor ikke bør ta i slike. Damene vil heller ikke ha de som tar imot kjeft, og velger heller litt brunere menn. Ekteskapet handler om samspill og respekt mellom likeverdige parter. Menn som ikke er tøffe nok til å håndtere typisk Norske kjeftekjerringer drar vel ut for å finne noen som er bedre oppdratt. 12
I Grosny Skrevet 3. juli 2011 #6 Skrevet 3. juli 2011 Ja, det er jo den vanlige unnskyldningen. Har det falt deg inn at noen faktisk syntes det er spennende med kvinner fra andre deler av verden og foretrekker disse? Interessant vinkling. Jeg er svak for Russiske damer, litt fordi deres klang når de snakker norsk er vakker. Og litt pga det eksotiske og eventyret. 3
Xaphan Skrevet 3. juli 2011 #7 Skrevet 3. juli 2011 Ja, det er jo den vanlige unnskyldningen. Har det falt deg inn at noen faktisk syntes det er spennende med kvinner fra andre deler av verden og foretrekker disse? Det er ikke akkurat noe verre enn kvinner som drar til Tyrkia og sprer beina for "kjekke og spennende menn". Merkelig nok har visst vi menn bare å godta det, for vi er jo så Norske og kjedlige her hjemme Men ikke snakk om at vi har lov til å finne kvinner fra andre deler av verden spennende. Da er vi visst både mannsgriser og slike som ikke klarer å få oss noe her hjemme Snakk om å drite i eget reir. Joda, så klart er det noen som gjør det av denne grunnen. Men de av typen som er med på programmer som Et lite stykke Thailand har jo sett en kontaktannonse, snakket litt med jenta med google translate på MSN (for de kan jo ikke engelsk, mange av dem), møtt dem uten å klare å kommunisere noe særlig for så å stolt erklære at "nå er vi kjærester". Det er forskjell på å like folk fra andre verdensdeler og å vindusshoppe kjæreste. 19
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2011 #8 Skrevet 3. juli 2011 Kanskje disse Asiadamene er mer veloppdragne. I Norge finnes det damer som er så ekstremt uoppdragne at de kjefter på sin egen mann. de verste gjør det så andre hører det, og de monsterekstreme til og med slik at barna hører det. Å satse på kvinner som kjefter foran barna er barnemishandling, og undergraving av mannens autoritet. Huff ja, jeg har ei slik i familien. Det som er mest irriterende er at det skinner gjennom at hun egentlig er irritert på at hun ikke har fått så mye oppmerksomhet fra menn som hun har ønsket og fra de mennene hun selv syns hun fortjener og så tar hun det ut på den hun har endt opp med - som langtfra er perfekt men likevel en snill og god mann. 1
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2011 #9 Skrevet 3. juli 2011 Joda, så klart er det noen som gjør det av denne grunnen. Men de av typen som er med på programmer som Et lite stykke Thailand har jo sett en kontaktannonse, snakket litt med jenta med google translate på MSN (for de kan jo ikke engelsk, mange av dem), møtt dem uten å klare å kommunisere noe særlig for så å stolt erklære at "nå er vi kjærester". Det er forskjell på å like folk fra andre verdensdeler og å vindusshoppe kjæreste. Det er litt satt på spissen i de programmene. Men jeg klarer ikke å se på disse forholdene som noe mindre verd når de begge går frivillig inn i det (og mannen ikke er noen psykotisk voldsmann eller noe slikt). 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #10 Skrevet 3. juli 2011 Dette vil vel ende med at mange norske kvinner ender opp som enslige. Ja, kvinner ønsker menn som er høyere på den sosiale rangstigen enn dem selv. Norske menn liker kvinner som er hjemme, men norske kvinner vil bare "bli ledere" fordi regjeringen syns det er så bra. Når norske menn i så enormt stor grad velger seg asiatiske kvinner, er det fordi de er mer føyelige, føder barn og vil være hjemme. Da blir flere norske kvinner single.. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #11 Skrevet 3. juli 2011 Merkelig hvor vanskelig norske kvinner har for å ta selvkritikk... 8
I Grosny Skrevet 3. juli 2011 #12 Skrevet 3. juli 2011 (endret) Huff ja, jeg har ei slik i familien. Det som er mest irriterende er at det skinner gjennom at hun egentlig er irritert på at hun ikke har fått så mye oppmerksomhet fra menn som hun har ønsket og fra de mennene hun selv syns hun fortjener og så tar hun det ut på den hun har endt opp med - som langtfra er perfekt men likevel en snill og god mann. Nei, han er ikke perfekt for henne. Fordi han ikke klarer å sette henne på plass. Han har en jobb å gjøre med personlighetsutvikling. Endret 3. juli 2011 av I Grosny 1
Gjest mann 29 Skrevet 3. juli 2011 #13 Skrevet 3. juli 2011 Nylig kommet ut av forhold med ei norsk dame. Dette får bli siste gang jeg prøver. Orker ikke flere "likestilte" norske dammer som ter seg maskulint, ikke bryr seg om utseende, og på alle andre måter ikke vet hva det betyr å være kvinne. Jeg tenker å satse på ei ikke-norsk dame i neste omgang, slik flere av mine venner også har gjort. De lever alle i harmoniske samboerskap og ekteskap, lykkelige og forelskede (begge parter). Norske kvinner får ha det så godt, med pakistanere og somaliere eller hva det nå er de foretrekker. Hilsen universitetsutdannet, veltrent, kjekk mann 29. 4
Gjest BabyBlue Skrevet 3. juli 2011 #14 Skrevet 3. juli 2011 Nylig kommet ut av forhold med ei norsk dame. Dette får bli siste gang jeg prøver. Orker ikke flere "likestilte" norske dammer som ter seg maskulint, ikke bryr seg om utseende, og på alle andre måter ikke vet hva det betyr å være kvinne. Jeg tenker å satse på ei ikke-norsk dame i neste omgang, slik flere av mine venner også har gjort. De lever alle i harmoniske samboerskap og ekteskap, lykkelige og forelskede (begge parter). Norske kvinner får ha det så godt, med pakistanere og somaliere eller hva det nå er de foretrekker. Hilsen universitetsutdannet, veltrent, kjekk mann 29. Er det rart du sliter med å hale i land en norsk kvinne når du grer oss med den samme jævla kammen?
I Grosny Skrevet 3. juli 2011 #15 Skrevet 3. juli 2011 Nylig kommet ut av forhold med ei norsk dame. Dette får bli siste gang jeg prøver. Orker ikke flere "likestilte" norske dammer som ter seg maskulint, ikke bryr seg om utseende, og på alle andre måter ikke vet hva det betyr å være kvinne. Jeg tenker å satse på ei ikke-norsk dame i neste omgang, slik flere av mine venner også har gjort. De lever alle i harmoniske samboerskap og ekteskap, lykkelige og forelskede (begge parter). Norske kvinner får ha det så godt, med pakistanere og somaliere eller hva det nå er de foretrekker. Hilsen universitetsutdannet, veltrent, kjekk mann 29. Det finnes kvalitetsdamer i Norge og. Problemet med din x var jo ikke nasjonaliteten, men personligheteten. Allikevel innrømmer jeg at miljø påvirker personlighet. Det største problemet i Norske samliv er kommunikasjon, og det problemet blir neppe enklere med en fremmedspråklig fremmedkulturell. Det er også et enormt og dyrt ansvar å ta med seg utenlandsk kone hjem. Til et land der hun ikke kjenner andre enn deg. Jeg har tenkt over saken , turte ikke å satse på dame fra Kazakstan, men ei som var etablert i Norge er jo mye enklere. Det beste fra to verdener, med kunnskap om to verdener. 2
Gjest gjest Skrevet 3. juli 2011 #16 Skrevet 3. juli 2011 har noen kompiser som er sammen med damer fra russland og asia. misunner dem forholdene deres, og må flire inni meg når jeg hører veninner baksnakke dem akkurat som noen damer i denne tråden - "de får seg ikke norske damer" o.s.v. LOL. samtlige av dem har vært gjennom flere forhold med grovbygde, kommanderende mandige norske damer som alle har hatt masse sexpartnere før forholdet. sier seg selv at de er lykkligere nå. 5
Sofiemor Skrevet 4. juli 2011 #17 Skrevet 4. juli 2011 De mennene jeg kjenner/vet om som har dame fra Asia, er menn som aldri har hatt kjæreste tidligere, her i Norge. Noen av dem er ikke de skarpeste knivene i skuffen, og de sto heller ikke først i køen når utseendet ble delt ut. Broren min feks, hadde aldri vært i nærheten av ei dame, før han reiste til Manila og fant seg kone... 13
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #18 Skrevet 4. juli 2011 De har ikke hørt om likestilling i praksis der borte. 2
Gjest BabyBlue Skrevet 4. juli 2011 #19 Skrevet 4. juli 2011 har noen kompiser som er sammen med damer fra russland og asia. misunner dem forholdene deres, og må flire inni meg når jeg hører veninner baksnakke dem akkurat som noen damer i denne tråden - "de får seg ikke norske damer" o.s.v. LOL. samtlige av dem har vært gjennom flere forhold med grovbygde, kommanderende mandige norske damer som alle har hatt masse sexpartnere før forholdet. sier seg selv at de er lykkligere nå. Hva FAEN er galt i å ha sex med andre før man blir sammen med "the one"? Men nei, den regelen gjelder bare kvinner, akkurat ja... Ikke rart du sliter med å få deg normale, oppegående norske kvinner når du har helt idiotiske holdninger. Jeg har ikke noe i mot menn som får seg asiatiske/Russiske eller somaliske kvinner, men det at du snakker dritt om absolutt alle norske kvinner er ganske provoserende. Dere grinete menn på denne tråden: dere har ikke funnet dere en bra, norsk dame fordi alle de som er kvalitetssikret unngår dere som pesten selv. Der har dere svaret!
Gjest Gorgonzola Skrevet 4. juli 2011 #20 Skrevet 4. juli 2011 Mennene klarer ikke å få seg noen her i Norge av ulike grunner. Stemmer nok det. Dersom vi bare skulle basert oss på egne innbyggere, naturlige fødselsrater og ingen krigsdeltakelse vil mange menn i Norge vært single. Derfor drar de til Asia for å finne seg en dame som er lært opp til å gifte seg med det beste hun finner (altså ikke i personlig kvalitet, men i muligheten til å ha et godt liv), og dermed har de noen å tilbringe livet med. Du trenger ikke begrense den slutningen til Asia. I store deler av verden er faktisk muligheten til et godt liv den desidert viktigste årsaken til at folk gifter seg. Du finner faktisk endel i Norge som har den samme beveggrunnen. Norske kvinner vil ha menn som har lyst på oss, ikke som er så desperate etter kjæreste at de må dra til Thailand og nermest kjøpe seg en. Det er nok heller litt motsatt; norske kvinner har ikke lyst på en del norske menn, som dermed må søke andre alternativer. Hvorvidt det er å betrakte som en desperat handling kan nok diskuteres. Det samme gjelder din noe nedlatende holdning om at "slike" menn nærmest drar på handletur for å kjøpe seg en kjæreste. Jeg antar at ganske mange menn som er sammen med en asiatisk dame vil føle seg krenket av den påstanden. For ikke å snakke om de asiatiske damene de er sammen med. Selvsagt finnes det konstellasjoner som du peker på. Vi har vel alle lest/hørt om jenter, spesielt fra Thailand, som blir kjent med en norsk mann på nett, han drar ned og henter henne. De gifter seg og når ekteskapet har vart lenge nok til at hun blir norsk statsborger så er det "bye bye Johnny" og vips så er gubben single igjen. Jeg betviler dog at slike forhold er mest representative for norske menn med asiatisk kjæreste. Dessuten: Det mangler da ikke på innlegg her på KG, eller reportasjer i dags- eller kulørt presse om norske damer som foretrekker/drømmer om/leter etter menn fra andre land med det argumentet at de er så mye bedre enn norske. Hvordan skal disse dømmes, etter din mening? 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå