AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #1 Skrevet 3. juli 2011 Jeg kjøpte meg et par sandaler med kilehæl på økonomisko for en liten mnd siden. Jeg har brukt de èn gang, men det var også siste gangen. I butikken var de helt greie å ha på, men når jeg gikk en tur ute med dem så var de altså IKKE særlig behagelige. Jeg har vasket de godt under, men de er faktisk litt slitte enkelte plasser pga at det var siste paret de hadde (altså det paret ALLE har prøvd). Har jo også tatt vekk klistrelappene og det. Er det noe poeng i å prøve å bytte dem? :/ Jeg vet om et annet par jeg heller vil ha også, og som er uten hæl og helt sikkert er bedre på foten. Står på kvitteringen at det er 30 dagers deponering...
Frysepulver Skrevet 3. juli 2011 #2 Skrevet 3. juli 2011 For å spørre sånn: ville du betalt fullpris for et par sko en annen hadde brukt før deg? Nei, jeg synes ikke det er ok å levere tilbake sko man har brukt. Da må man ta lærdom av det og tenke som så at "det var de pengene". Jeg har da flere par sko som ikke funket å bruke sånn i det virkelige liv, men det har aldri falt meg inn å skulle levere de tilbake og la butikken ta regningen for min dumhet. 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #3 Skrevet 3. juli 2011 For å spørre sånn: ville du betalt fullpris for et par sko en annen hadde brukt før deg? Nei, jeg synes ikke det er ok å levere tilbake sko man har brukt. Da må man ta lærdom av det og tenke som så at "det var de pengene". Jeg har da flere par sko som ikke funket å bruke sånn i det virkelige liv, men det har aldri falt meg inn å skulle levere de tilbake og la butikken ta regningen for min dumhet. Det handler vel ikke om at jeg er dum? Skoene holdt ikke den standarden jeg forventet, og da vil jeg ikke ha dem.
Amable Skrevet 3. juli 2011 #4 Skrevet 3. juli 2011 Det handler vel ikke om at jeg er dum? Skoene holdt ikke den standarden jeg forventet, og da vil jeg ikke ha dem. Du skal kunne finne ut om skoene passer deg i butikken. Når du har tatt skoen i bruk har de null verdi for butikken. 30-dagers deponering gjelder ubrukte sko. Det er kun dersom butikken oppgir at du har full retur-rett, selv brukt var, du kan forvente å deponere et brukt produkt. Det er ikke slik at kunder kan kjøpe det de måtte ønske, bruke det, for deretter å levere tilbake dersom produktet ikke holder den standarden du forventer. Selv om kjøpsloven sier noe sånt som dette, så gjelder ikke den delen når du selv har fått den tiden du ønsker i butikken til å prøve skoen. Det er dessverre din fot som ikke passer skoen og det burde du funnet ut i butikken.
Grace Skrevet 3. juli 2011 #5 Skrevet 3. juli 2011 Det handler vel ikke om at jeg er dum? Skoene holdt ikke den standarden jeg forventet, og da vil jeg ikke ha dem. Eh jo,hvis du faktisk tenker å levere de etter å ha brukt de så handler det om det!
Amable Skrevet 3. juli 2011 #6 Skrevet 3. juli 2011 Det er vel ikke å være dum, men korttenkt er nok ordet her
Olive Skrevet 3. juli 2011 #7 Skrevet 3. juli 2011 Det er pga mennesker som deg at jeg sluttet å jobbe i klesbransjen i sin tid. I følge alt av lover så har du ikke krav på å levere tilbake noen ting som helst - NOEN GANG. Dette er en ekstraservice butikken gir deg, og det er ikke ment at det skal utnyttes ved at man leverer tilbake ting man allerede har brukt. Butikken kan ikke da lenger selger varen videre og det hele ville blitt et rent tapsprosjekt. Du kan vel heller ikke være sjokkert over mangelen på komfort når du kjøper sko på økonomisko... 3
babord Skrevet 3. juli 2011 #8 Skrevet 3. juli 2011 I utgangspunktet ville jeg tenkt nei, men jeg har faktisk fått levert tilbake et par sko jeg hadde brukt en gang. Riktignok gikk jeg bare i skoene fra min leilighet til bilen, så fra bilen til dit vi skulle, men jeg hadde tatt av lappene. Det var semsket skinn og skoene hadde fått en flekk på siden, men den var der da jeg fikk de(gave). Trodde egentlig ikke jeg kom til å få bytte de, men tok de med fordi jeg skulle til butikken likevel, og det var visst ingen problem....dette var hos Bianco, kjempeservice:)
Olive Skrevet 3. juli 2011 #9 Skrevet 3. juli 2011 I utgangspunktet ville jeg tenkt nei, men jeg har faktisk fått levert tilbake et par sko jeg hadde brukt en gang. Riktignok gikk jeg bare i skoene fra min leilighet til bilen, så fra bilen til dit vi skulle, men jeg hadde tatt av lappene. Det var semsket skinn og skoene hadde fått en flekk på siden, men den var der da jeg fikk de(gave). Trodde egentlig ikke jeg kom til å få bytte de, men tok de med fordi jeg skulle til butikken likevel, og det var visst ingen problem....dette var hos Bianco, kjempeservice:) Dette blir annerledes da den type feil går under reklamasjon, ikke deponering. Men er enig i at det var god service ettersom flekker i skinn gjerne regnes som en feil som kan slites bort.
DysterPytten Skrevet 3. juli 2011 #10 Skrevet 3. juli 2011 Altså, jeg ville prøvd meg. Du får jo ikke noe annet enn nei liksom.
Dularfullar Skrevet 4. juli 2011 #11 Skrevet 4. juli 2011 Det er pga mennesker som deg at jeg sluttet å jobbe i klesbransjen i sin tid. I følge alt av lover så har du ikke krav på å levere tilbake noen ting som helst - NOEN GANG. Dette er en ekstraservice butikken gir deg, og det er ikke ment at det skal utnyttes ved at man leverer tilbake ting man allerede har brukt. Butikken kan ikke da lenger selger varen videre og det hele ville blitt et rent tapsprosjekt. Du kan vel heller ikke være sjokkert over mangelen på komfort når du kjøper sko på økonomisko... Dette er HELT korrekt, jeg har jobbet i klesbutikk såpass lenge nå.. OG jeg har støtt på mange kunder som blir fly forbanna når de ikke får byttet det de har kjøpt/brukt. Jeg husker at hver eneste jul, så printet vi ut diverse lover, slik at vi hadde noe å vise til de vrangeste kundene våre. Du har ikke automatisk 14 dagers bytterett på ting du kjøper i butikk, det gjelder kun på varer du kjøper på nett, eller via tlf.salg. Når du selv oppsøker en butikk, og får sjansen til å prøve varen før du faktisk kjøper den. SÅ har du teknisk sett ingen bytterett.. De fleste butikker har som regel noen dager hvor du får bytte eller evt. deponert på det som du har kjøpt, men dette er KUN en ekstraservice fra de butikkene det gjelder. Gjelder det reklamasjoner så er det selvsagt noe annet. Ville du gått inn i en skobutikk og kjøpt sko som var blitt brukt av en annen kunde, ville du gått inn i en klesbutikk, og kjøpt en bukse eller topp som var blitt brukt en hel dag av en annen kunde? Det er frustrerende med slike bomkjøp, og jeg har gjort nok av de selv også... Men jeg har ikke gått tilbake og levert de etter at de er blitt brukt...
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #12 Skrevet 4. juli 2011 Hvorfor handler du på økonomisko når du ville komfortable sko?
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #13 Skrevet 4. juli 2011 Deponere er et medisin-faglig uttrykk. Det betyr "å avslutte medisinering". Det har ingenting med sko å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2011 #14 Skrevet 4. juli 2011 Deponere er et medisin-faglig uttrykk. Det betyr "å avslutte medisinering". Det har ingenting med sko å gjøre. Seponere, mener du vel? 3
Quirky Skrevet 4. juli 2011 #15 Skrevet 4. juli 2011 Hvorfor handler du på økonomisko når du ville komfortable sko? Var dét jeg tenkte også- man kan ikke si at man ikke har fått det man kan forvente når sko fra Økonomisko er ubehagelige. Og hvis skoene er kjøpt på Økonomisko kan det ikke være så mye penger det er snakk om heller.
Gjest Spinell Skrevet 4. juli 2011 #16 Skrevet 4. juli 2011 Deponere er et medisin-faglig uttrykk. Det betyr "å avslutte medisinering". Det har ingenting med sko å gjøre. Det lønner seg kanskje bittelitt å ha orden på uttrykkene selv, før man kritiserer andre. Her kan du lære hva deponere betyr. TS: Bare for å gjenta det alle andre har sagt: 1. Deponering gjelder for ubrukte varer. 2. Reklamasjon når varen "ikke står til forventningene" gjelder kvalitet, ikke komfort. 3. Skoene var fra Økonomisko. De har aldri noensinne hatt gode sko, men heldigvis kan du umulig ha tapt mange kronene. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå