AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #1 Skrevet 3. juli 2011 Hei! Jeg skal jobbe litt ekstra i en annen jobb denne sommeren, enn min vanlige jobb. Jeg vet at jeg da skal levere den del 2 som det står biarbeidsgiver på. Jeg har vanlig tabellkorttrekk.. Noen som vet hvor mye som blir trukket på del 2, som biarbeidsgiver skal ha? Fant et gammel da jeg hadde 9 % trekk, og da var det 9 % trekk på biarbeidsgiverdelen også...
Surriball Skrevet 3. juli 2011 #2 Skrevet 3. juli 2011 Man har samme andel på begge to. I hvert fall er det dèt på mitt skattekort! Det har egentlig ingenting å si hvem som har hvilket kort...
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #4 Skrevet 3. juli 2011 Ts her hm, begge to kommer med forskjellige meninger. Noen andre som vet? Har tabellkort nå. Må mitt gamle skattekort da jeg hadde prosenttrekk var det likt på begge delene.
Zzyzx Skrevet 3. juli 2011 #5 Skrevet 3. juli 2011 Spørs litt hvilken tabell du har, siden prosenttrekket på del to også beregnes ut fra alle opplysningene som ligger til grunn for tabellen. Har du en av de "lavere" tabellene, 7100 og deromkring, så kan du vel regne med at det er 36%. Uansett, hvis du skal levere dette skattekortet så har du det vel? Eller du får det?
Sissan9 Skrevet 3. juli 2011 #6 Skrevet 3. juli 2011 Det er ikke så enkelt som det skrives over her. Men det skal stå på "del 2 - biarbeidsgiver" hvor stor prosentsatsen er. For meg er den 45%. Jeg antar det er fordi all ekstrainntekt også medfører toppskatt i mitt tilfelle. Totalt sett vil du ikke betale for mye skatt, det får du evt. igjen neste år. Men du skatter maksimalt på bi-inntekter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå