AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #1 Skrevet 3. juli 2011 Jeg har ekstremt glatt hår, og har så lyst å lære meg å krølle og flette det på ulike måter. Men jeg får det bare ikke til! Jeg har funnet ut til at håret mitt er for glatt og mykt til å jobbe med, og at krøller og slikt derfor ikke holder seg. Så ser jeg ofte på sånne "håroppskrifter" i blader o.l at det står "preparer håret med en spray" eller "bruk en prepareringsspary i håret før du begynner". Da lurer jeg på: Hvilken bruker dere, og hvordan bruker dere den? Det samme gjelder settingsspray? Hvilken bruker dere, og hvordan bruker dere den?
Pitabrød Skrevet 4. juli 2011 #3 Skrevet 4. juli 2011 ETter at du har vasket håret ditt kan du ha i varmebeskyttende hårskum/lotion før du føner det. Dette vil gi mer volum i håret, og det blir enklere å style det med f.eks rettetang/krølltang. Jeg vil anbefale Superstar Blow Dry Lotion fra Bed Head, eller Cocky Thickening Paste fra Bed Head. Disse er å finne på www.blush.no, og det er for tiden 35% rabatt på hele butikken! Funker helt supert! Med prepareringsspray vil jeg tro de mener varmebeskyttende spray, saltvannsspray eller bare vanlig hårspray, avhengig av frisyren.
gohege Skrevet 5. juli 2011 #4 Skrevet 5. juli 2011 Har du prøvd en saltvannsspray? det gir håret mer tekstur, og er lettere å jobbe med. DU kan jo også prøve en paste/max med litt hold, sånn at håret holder formen. Lykke til! : D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå