Gå til innhold

Preparerings-hårspray? Settingspray? Jeg skjønner ikke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ekstremt glatt hår, og har så lyst å lære meg å krølle og flette det på ulike måter.

Men jeg får det bare ikke til! :sur:

Jeg har funnet ut til at håret mitt er for glatt og mykt til å jobbe med, og at krøller og slikt derfor ikke holder seg.

Så ser jeg ofte på sånne "håroppskrifter" i blader o.l at det står "preparer håret med en spray" eller "bruk en prepareringsspary i håret før du begynner".

Da lurer jeg på: Hvilken bruker dere, og hvordan bruker dere den?

Det samme gjelder settingsspray? Hvilken bruker dere, og hvordan bruker dere den?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er fikseringsspray?

Skrevet

ETter at du har vasket håret ditt kan du ha i varmebeskyttende hårskum/lotion før du føner det. Dette vil gi mer volum i håret, og det blir enklere å style det med f.eks rettetang/krølltang. Jeg vil anbefale Superstar Blow Dry Lotion fra Bed Head, eller Cocky Thickening Paste fra Bed Head. Disse er å finne på www.blush.no, og det er for tiden 35% rabatt på hele butikken! Funker helt supert!

Med prepareringsspray vil jeg tro de mener varmebeskyttende spray, saltvannsspray eller bare vanlig hårspray, avhengig av frisyren.

Skrevet

Har du prøvd en saltvannsspray? det gir håret mer tekstur, og er lettere å jobbe med. DU kan jo også prøve en paste/max med litt hold, sånn at håret holder formen. Lykke til! : D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...