Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en bestemt slakter i byen hvor jeg kjøper både pinnekjøtt og pølser - her må jeg bare gå hver jul.

Til pinnekjøttet serverer jeg:

Pølsene fra denne slakteren (trekkes i pinnekjøtt-kraften)

Kålrotstappe

Kokte poteter

Smeltet smør

Pinnekjøttet koker jeg på rist av pinner og griller kjapt i ovnen før servering.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Kålrotstappe, poteter og kraften fra pinnekjøttet

Skrevet

Kokt potet, gulrot og kålrot (ikke mos!)

Dessuten hører det til noe som kalles for svinemår (morr), som er en pølse laget av grovkvernet svinekjøtt, spesialfraktet fra Møre.

Gubben får dessuten medisterpølser og surkål som en ekstra rett.

Skrevet

Mandelpoteter, kålrabistappe (hjemmelaget), vossakorv som grilles sammen m pinnekjøttet noen minutter før servering, grov sennep, flatbrød, kokekraft, øl og akevitt

Gjest Zalomine
Skrevet

Personlig spiser jeg bare kjøttet og potetene egentlig, men bordet har masser av ting.

svinemør (mår, morr, stav det som du vil, dette er i alle fall en selvfølge på sunnmøre) og kålrotstappe, som inneholder noe av ribbefettet (selvsagt hjemmelaget) og surkål. Ja, rødbeter også innbiller jeg meg, men mulig det er en annen dag. Husker ikke jeg. JEG serverer ikke pinnekjøtt, jeg bare spiser det. Reiser hjem til jul (annenhver jul til sambos familie da, i år er det min tur!) enda, så jeg har aldri servert julemat.

Skrevet

Mamma serverer kålrabistappe, poteter og smeltet smør.

Multekrem til dessert.

Skrevet

Poteter og kålrabistappe, evt også kraften av pinnekjøttet for dem som vil ha!

Skrevet

Både på julaften og nyttårsaften har vi både pinnekjøtt og svineribbe. Til det har vi julemår(svinemår), poteter, pinnefett, kålrabistappe, surkål og rødkål. Tror ikke jeg har glemt noe da?

ps. Mamma lager verdens beste :blunke:

Skrevet

Tilbehør er poteter, kålrabistappe og smelta smør.

Skrevet

Når mamma lager pinnekjøtt er det poteter, hjemmelaget kålrabistappe og ribbefett (for de som liker det...)

Namnaam! :)

Skrevet
Kålrotstappe, poteter og kraften fra pinnekjøttet

:Nikke: Vi også. Nam nam!

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Poteter, kålrabistappe med masse smør og kraft, litt vossafår og sosisser.

Skrevet

Og vi :Nikke: ! (+ sosisser for det er sååå godt)

Har fått servert pinnekjøtt hos min manns bror og de bruker smelta smør til, grøss!!!

Skrevet
Poteter og kålrabistappe, evt også kraften av p

innekjøttet for dem som vil ha!

Samme som du , men vi pleier å ha det på nytter. Men ble veldig sulten nå nam nam .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...