AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #1 Skrevet 3. juli 2011 Hei! Datteren min på 20 og sønnen min på 13 vurerer å ta toget til Kristiansand, og være der i 3 dager. Noen som vet om en ganske billig overnatting i Kristiansand sentrum? Enten et sted de kan slå opp telt eller et rom de kan leie? Campingplass, vandrehjem, billig hotell eller privat utleie. De skal til dyreparken en dag, ellers ønsker de å bade og oppleve byen. De vurerer å ta med sykler. Kan man sykle fra sentrum til dyreparken? Kan man sykle fra sentrum til steder det er fint å bade, enten strender eller svaberg? Blir glad for tips
hederlig Skrevet 3. juli 2011 #2 Skrevet 3. juli 2011 Det er ganske langt fra Kristiansand sentrum til dyreparken - jeg vil tippe ca ett kvarter med bil. Velger de å være i Kristiansand sentrum - eller kvadraturen som det blir kalt - finner man jo blant annet bystranda som er ganske populær. Baneheia med sine turløyper og fine badeplass ligger også helt tett opp til nord for Kvadraturen. Anbefaler en tur til fiskebrygga, det er noe man nesten bare må få med seg! Sørlandsidyll Jeg har ikke prøvd ut så mange hoteller selv, med radison blue ligger både nære sjøen, fiskebrygga og bystranda. Det er også veldig sentralt med tanke på restauranter, uteliv og handling også.
Anglofil Skrevet 3. juli 2011 #3 Skrevet 3. juli 2011 (endret) Det finnes et billighotell som heter Budget Hotel Kristiansand, men har ikke noe erfaring med hotellet. Husk at Kristiansand og sørlandet generelt er populært om sommeren og er ofte dyrt. Derfor kan det være greit å kjekke ut hotels.com, expedia.com osv. Ellers har mine foreldre, når det kommer på besøk, alltid bodd på Goldfinger Plaza (nå Bellevue Villa). Det er leiligheter som alltid har vært billigere enn andre alternativer i byen, og man bor da rett i smørøyet (ved Bystranda, nesten helt ved Markens gate - hovedgata altså). Kristiansand er en flott sykkelby, og man kan sykle til det meste. Bor man i Kristiansand sentrum er man nærme bystranda, som er en flott strand og har fått et såkalt "Blue Flag". Sykling til dyreparken ville jeg ikke anbefalt. Det går vel å sykle dit fra sentrum, men det blir en ganske lang tur i såfall. Da er det enklere å bare ta bussen som går ganske ofte. Ellers så er det fine badeplasser på f.eks Lund, også en del av Kristiansand, men ikke like nærme sentrum (dvs utenfor Kvadraturen). Der er det en del fine svaberg, og der finnes også Roligheden Camping. Busser til Lund går vel rundt to ganger i timen, ellers går det fint å sykle dit. Mvh Yvonne Endret 3. juli 2011 av Yvonne
Kajal Skrevet 3. juli 2011 #5 Skrevet 3. juli 2011 Anbefaler Roligheden camping! Fine områder på Lund, og en kort sykkeltur til sentrum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå