Mrs. B Skrevet 17. november 2003 #1 Skrevet 17. november 2003 Jeg leter etter et beige quiltet sengeteppe (ensfarget) - så nærme størrelsen 220x220 som mulig. Noe som vet hvor de har sånt? Har ikke lyst til å bruke mer enn 5-600kr. Har sett noe fint på Ellos, men der er de enten litt for små (180x270) eller litt for store (270x270). Noe i denne stilen - bare beige: > Fint sengeteppe
Gjest India Gyllenhaal Skrevet 17. november 2003 #2 Skrevet 17. november 2003 Jeg er ganske sikker på at sengeteppene fra Ellos i slikt blankt stoff er 100% polyester så ligg unna. Kontakt en interiørforretning, søk på *interiør på GuleSider.no. En bra forretning har kataloger over slike ting med stor variasjon av farger og de kan sikkert hjelpe deg.
Mrs. B Skrevet 17. november 2003 Forfatter #3 Skrevet 17. november 2003 Jeg er ganske sikker på at sengeteppene fra Ellos i slikt blankt stoff er 100% polyester så ligg unna. Kontakt en interiørforretning, søk på *interiør på GuleSider.no. En bra forretning har kataloger over slike ting med stor variasjon av farger og de kan sikkert hjelpe deg. "Chintz av 65% polyester og 35% bomull. Rutequiltet med fyll av polyestervatt. Hvit bakside. Vask 40°" står det på produktinfo hos Ellos. Har igrunnen ikke tenkt å bestille derfra, da størrelsen blir litt feil, men bildet beskriver godt hvilken stil jeg ønsker meg.
Gjest India Gyllenhaal Skrevet 17. november 2003 #4 Skrevet 17. november 2003 Det spiller ingen rolle om teppet er av 65% eller 100% polyester. Er det polyester i det er kvaliteten dårlig. Støv, hår og partikler i luften vil lime seg til teppet.
Mrs. B Skrevet 19. november 2003 Forfatter #5 Skrevet 19. november 2003 Ingen som har sett liknende sengeteppe noe sted?
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2003 #6 Skrevet 19. november 2003 Skeidar har jo en slik soveromsserie nå. Tror jeg har sett et beige sengeteppe der, men målene vet jeg ikke. De har sikkert en hjemmeside hvor du kan finne info. Ellers har vi jo alltids IKEA! Interiørbutikker har jo alltids slike, men da koster de fort flere tusen kroner. Du har ikke vurdert å sy et selv da? Hilsen Lille meg
Gjest India Gyllenhaal Skrevet 19. november 2003 #7 Skrevet 19. november 2003 Å sy ett selv kan jo være en idè men det spørs om det blir så veldig mye billigere fordi det går med mye materiale/vatt og stoff er heller ikke billig. Det er vanskelig å finne ett fint ett når du må ha det til så lav pris. Jeg har sett slike tepper i interiørforr. men da er du fort oppe i 3-4000 kroner.
Mrs. B Skrevet 19. november 2003 Forfatter #8 Skrevet 19. november 2003 Takk for tips - tror de på Skeidar er rådyre de også ja. Har ikke lyst til å bruke så mye penger på det fordi jeg vil ha muligheten til å bytte det ut senere uten å få alt for dårlig samvittighet. Skal bare bruke det til å ha over sengen når vi ikke bruker den (skal ikke brukes som "ekstra teppe"), så kanskje den fra Ellos er grei nok? Har forresten forhørt meg med Ikea ang. KILAN sengeteppe. Foreløpig har de dette bare i grått, men de får det i beige over nyåret (størrelse 260x270) så vi får se om jeg kan vente så lenge.
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2003 #9 Skrevet 19. november 2003 Her ser du i hvert fall serien til Skeidar. http://www.skeidarweb.no/sk_nyhet.asp?id=2919 Det står nedover på siden at sengeteppene koster fra 1000,-, men det er nok til enkel seng. Så da blir de jo dyrere enn det du kunne tenke deg... Har du forresten sett på Jysk? Hilsen Lille meg
Mrs. B Skrevet 19. november 2003 Forfatter #10 Skrevet 19. november 2003 Fikk mail fra Ikea nå, og de forventer å få inn det beige sengeteppet i jan/feb. Det kommer til å koste 395kr. Har kikket på Jysk, men der hadde de bare sånne velour sengetepper, og det blir litt tacky synes jeg.
Gjest Anonymous Skrevet 19. november 2003 #11 Skrevet 19. november 2003 Mener bestemt at jeg har sett et vattert sengeteppe på Jysk, men det var i så fall på Lillestrøm så det hjelper jo ikke deg så mye. Kom også til å tenke på Åhlens. De har sikkert en hjemmeside. Jeg skal holde utkikk for deg, for jeg titter stadig vekk etter sengeteppe for en niese og det skal heller ikke koste for mye. Hilsen Lille meg
Mrs. B Skrevet 19. november 2003 Forfatter #12 Skrevet 19. november 2003 Jeg skal holde utkikk for deg, for jeg titter stadig vekk etter sengeteppe for en niese og det skal heller ikke koste for mye. Hilsen Lille meg Takk det var hyggelig! Kikket på websiden til Åhlens nå men fant ikke noe der. Har heller ikke en slik butikk i nærheten så akkurat de får heller være tror jeg kanskje.
Gjest ebba Skrevet 23. november 2003 #13 Skrevet 23. november 2003 Har et i beige og rosa lappeteppe men det koster kr. 1000,- det er billig med rysj på sidene. kan lage hvis interessen er til stede
Gjest Anonymous Skrevet 28. november 2003 #14 Skrevet 28. november 2003 God morgen, Mrs. B. Nå har jeg fått kikket litt rundt slik jeg lovet, men det er jammen ikke lett å finne noe fint. Åhlens hadde noen sengetepper, men de som var i riktig farge og pris 3-500,- var ikke vatterte. Mer grov linstruktur. De hadde ett vattert, men det var denimblått og kostet 1000,-. Så etter min mening bør du ikke reise til Oslo for å finne en Åhlens-butikk! Interiørland hadde vattert sengeteppe, men det var et typisk lappeteppe i blått, rødt og hvitt. Husker ikke prisen. Men de hadde også noe som kunne passet!! Det var i gråbeige, litt grov lin og med en slik kant rundt som den første linken din. "Problemet" var bare at det egentlig er en duk, så målene var 140*210. (Den var brukt som et slags sengeteppe i utstillingen, det var derfor jeg fikk idéen!). Itnteriørland har også en del tykke stoffer som du kunne sydd til sengeteppe. Bl.a. et beige stoff med bomber på. Det koster 249,- pr. meter og siden bredden er 140 må du jo ha to lengder ved siden av hverandre, og da blir det jo fort litt dyrt igjen. Det siste alternativet jeg vet om nå er et beige, vattert sengeteppe med hvitt blomstermønster til 870,- hos Galtung Interiør. Jeg har bare sett det i en annonse, så jeg vet ikke størrelsen. Dessuten har de bare butikker i Oslo, på Strømmen og Lillestrøm så vidt jeg har funnet ut. Hilsen Lille meg
Mrs. B Skrevet 28. november 2003 Forfatter #15 Skrevet 28. november 2003 Hei Lille meg, Oi takk skal du ha, det var veldig kjekt å vite for da er det vel liten vits for meg å dra disse stedene og kikke. Tusen takk skal du ha. Fant du det du lette etter selv da?
Gjest Anonymous Skrevet 28. november 2003 #16 Skrevet 28. november 2003 Det var forsåvidt ingen av dem som passet hos min niese heller... Jeg tror du må revudere målene dine litt. Det erstort sett størrelsene 180*260 og 260*260 som finnes. Dersom det er en Interiørland-butikk i nærhetene av deg, ville jeg tatt en tur innom og tittet. Det kan jo tenkes at de kan bestille noe til deg også?!? Interiørland har i hvert fall mye fint som er ganske moderne! Jeg sier i fra hvis jeg finner noe mer! Hilsen Lille meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå