Gå til innhold

Nervøsitet ved møte av noen man er interessert i.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan reagerer dere og oppfører dere om dere tilfeldigvis møter på noen dere er svært interessert i / forelsket i, på f.eks butikken? Jeg blir seriøst helt shaky, og jeg hater det.. Tror jeg er flink å skjule det, men finnes det noen måte å 'beseire' denne nervøsiteten som gjør at det føles ut som det er rene jordskjelvet i kroppen på? Det føles helt forferdelig! Las noe om at det adrenalinet som ofte går i kroppen når du møter noen du er forelsket i, er det samme som når du får når f.eks livet ditt står i fare. Herres.. Jeg vil føle behag når jeg møter på han, ikke som om jeg snart skal dø! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal ikke si at jeg har løsningen her, jeg kjenner meg bare så godt igjen :) Dette dustete adrenalinet! Det setter jo igang denne "fight or flight"-responsen i kroppen, men er vel mer til hinder enn hjelp i de fleste situasjoner. Er til hjelp kun når du skal gjøre noe eksplosivt som å løpe hundremeteren eller noe sånt. Glem alt som heter finmotorikk ihvertfall.

Det finnes selvsagt ting man kan ta for å undertrykke nerver, men litt vrient når man bare møter vedkommende tilfeldig. Hadde man visst når det skjedde kunne du jo tatt en dram eller en beta-blokker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

vanligvis går jeg i dekning et halvt år når slikt skjer. Handler på den siden av byen han ikke befinner seg og møter ikke opp i sammenhenger der hvor jeg vet han er, ikke i fylla engang.

Så jobba jeg på prosjekt og der var jeg faen døtte meg uheldig igjen og måtte møte denne 1 gang i uka for prosjektarbeid. Herregud for et sant helvete. Sånn jeg kjempet for å prøve å oppføre meg noen lunde normalt men jeg sa jo ting og gjorde jo ting så fyren måtte jo lure på om jeg var riktig navla. Ikke faen om jeg tørte å si noe til han. Måtte trøste meg med det at ja alle rødmer jo i blant (det var jeg redd for at jeg gjorde) og så var jeg så opptatt av å bevare kontrollen..tenk om jeg mista den liksom.. uaaaahh. Så egentlig i ettertid så fant jeg ut at det var liksågodt å slippe det ut i kroppen og vise interessen for det "tok" nervøsiteten min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...