AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #1 Skrevet 3. juli 2011 Jeg monterte IKEA benkeskap med tre skuffer. Problemet er at etter de klikket på plass i skapet, så har jeg ikke klart å få de av. Jeg har prøvd å vippe de opp og dra de rett ut. Er det noen som klarer å forklare hvordan man får de av?
KatteLatte Skrevet 3. juli 2011 #2 Skrevet 3. juli 2011 Jeg monterte IKEA benkeskap med tre skuffer. Problemet er at etter de klikket på plass i skapet, så har jeg ikke klart å få de av. Jeg har prøvd å vippe de opp og dra de rett ut. Er det noen som klarer å forklare hvordan man får de av? Mener å huske at det er noe som må dyttes inn, en slags knapp i skinnene. Bruk en skrutrekker eller en penn.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2011 #3 Skrevet 3. juli 2011 Hvis IKEA skuffer burde du handle et annet sted...
Fanteria Skrevet 4. juli 2011 #4 Skrevet 4. juli 2011 Du tar de 10 cm ut og røsker hardt opp. Eller så har du den tungvinte løsningen. Du trekker den ut ca 10 cm. På hver side under skuffen er det en tapp som du må trykke inn, for så å kunne løfte den opp. Er litt usikker på denne varianten og får ikke sjekket da jeg har ferie
Elensire Skrevet 4. juli 2011 #5 Skrevet 4. juli 2011 Du tar de 10 cm ut og røsker hardt opp. Eller så har du den tungvinte løsningen. Du trekker den ut ca 10 cm. På hver side under skuffen er det en tapp som du må trykke inn, for så å kunne løfte den opp. Er litt usikker på denne varianten og får ikke sjekket da jeg har ferie Det må du for all del ikke gjøre! det er kun eldre varianter av ikea skuffer, samt sokkelskuffen som kan "røskes opp". Skuffen/skinnen vil bli ødelagt av den slags behandling. Under hver skinne...ca 5 cm fra skuffefronten er en hvit liten "tapp". Ta en kulepenn eller et skrujern og press tappen opp. Må gjerne presse litt hardt om den ikke har vært løsnet før. Tappen vil løsne skuffen fra skinnen, slik at det bare er å løfte den av så er det bare å klikke den på igjen når den skal på plass igjen.
Fanteria Skrevet 5. juli 2011 #6 Skrevet 5. juli 2011 Det er nå det kjøkkenkonsulentene forteller kundene når du ringer inn til kundesenteret. Men som sagt, det er den "enkle" løsningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå