Gå til innhold

solbrent fror noen uker siden - huden flasser av enda!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ble veldig solbrent en stund siden, men sliter med hud som flasser av og ser helt stygt ut etter denne solinga enda. På legger og armer.

Er det noe jeg kan gjøre for å dempe flassingen? Vil deette gå over neon gang eller, virker som det ikke blir bedre jo!

lite pent.

Skrevet (endret)

Hei! jeg er ikke en ekspert , men jeg hadde samme tilfelle ifjor , det jeg da fikk beskjed av legen var at jeg skulle bruke en fet hudkrem, aloe vera for eks. Jeg vil ikke skremme deg , men når huden er så kraftig solbrent , kan det i enkelte tilfeller , små sjanser , men det kan være at det har oppstått skader som kommer til å være der. Jeg tror ikke at dt gjelder dg, egentlig så kommer huden din til å repare seg selv ,med tiden , bare bruk en fet hudkrem med karbamid .

Et tips til dg, vis dette skjer flere ganger bør du være ops på det, det kan være tegn på hudkreft..

Det beste nå er å komme seg til legen , ettersom dt forsatt flasser , uker etter at du ble solbrent, du kan gjøre dt, eller smøre med fet hudkrem og vente noen dager.

her er en link jeg fant:

http://www.dinside.no/847378/derfor-flasser-du

:) lykke til! og husk å bruk rikelig med solkrem ;).. <3

Endret av Angely15
Skrevet

Eh? En fet krem er inneholder sjelden aloe vera, en fet krem er f.eks Decubal og noe av det siste jeg ville smurt på solbrent hud. En lett krem pleier derimot å inneholde aloe vera.

TS: Hvordan ser huden ut? Er den fortsatt rød og irritert, eller er den blitt normal/brun og kun flasser? Dersom den fortsatt er irritert så ville jeg dratt til legen, men dersom huden ellers har blitt normal så ville jeg smurt med en god bodylotion et par ganger daglig. :)

Skrevet

takk for svar dere!

Huden er blitt normal brun og slik men den flasser av enda.

Men smurte på fet sinksalve igår for hadde ikke noe annet,det ser ut som det har hjulpet litt ihvertfall? Eller så er det bare fordi det ikke ser så innmari tørt ut som det har pleid å se ut siden solbrenninga. :S

Det er bare overhuden som flasser av, veldig tynt lag, men det ser likevel helt jævlig ut. Huden bruker sånn tid på å gro tilbake virker det som, har bare ikke hatt så lange konsekvenser før..

Hpoer huden gror tilbake og at den blir seende ut som før hvis ikke får jeg veldig stygge legger :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...