Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får ikke valutaen til å stemme på topshop.com.

Noen som kan hjelpe meg? er £ britiske pund? når jeg skifter religion mellom usa og england, blir ikke summen det samme... hjeeelp!?:(

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får ikke valutaen til å stemme på topshop.com.

Noen som kan hjelpe meg? er £ britiske pund? når jeg skifter religion mellom usa og england, blir ikke summen det samme... hjeeelp!?:(

Er du beruset eller? For det første heter det ikke religion, men region. Og for det andre; selvsagt blir ikke summen den samme når kursen på dollar er forskjellig fra kursen på pund!

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Er du beruset eller? For det første heter det ikke religion, men region. Og for det andre; selvsagt blir ikke summen den samme når kursen på dollar er forskjellig fra kursen på pund!

hahahha, her har det gått fort unna, litt trøtt, hehe. Men når en kjole koster feks 84$ og 42 £, kjolen har jo bare en norsk pris.. men det blir jo helt forksjellige..

AnonymBruker
Skrevet

hahahha, her har det gått fort unna, litt trøtt, hehe. Men når en kjole koster feks 84$ og 42 £, kjolen har jo bare en norsk pris.. men det blir jo helt forksjellige..

Så det du spør om er hva kjolen koster i kroner?

AnonymBruker
Skrevet

Blir forvirra her.. 84$ er dyrere i norske kr enn 42 £, har jeg misfortsått her.. dette skal vel bli EN norsk pris?!

Gjest Swarovski
Skrevet

Det trenger ikke nødvendigvis bli det samme i norske kr. Nå har jeg aldri handlet på topshop, så jeg vet ikke hvordan de gjør det.

Men handler man f.eks på feelunique, så koster det mer hvis du handler i norske kr, enn i britiske pund.

Gjest MorAase
Skrevet

Nei. Vekslingskursen er ikke linjær. Du må finne kursen for hver enkelt valuta for å finne svaret.

AnonymBruker
Skrevet

Men det virker helt på trynet.. Da kan jeg bare trykke på en knapp, bytte region fra us til england å handle i pund da, så sparer jeg en hundre lapp??! skjønner ikke noe..!

Skrevet

Hvis jeg har forstått deg rett skal vel den norske prisen bli den samme, selv om du skifter valuta mellom pund og dollar, verdien på det man kjøper er jo den samme. Har ikke handlet med Topshop før, så kan jo være at det funker litt annerledes der?

Gjest MorAase
Skrevet

Men det virker helt på trynet.. Da kan jeg bare trykke på en knapp, bytte region fra us til england å handle i pund da, så sparer jeg en hundre lapp??! skjønner ikke noe..!

Det er derfor en kan spekulere i valutahandel. Forskjellige valutaer har forskjellige verdier i forskjellige land. I tillegg kommer lokale lover og regler rundt skatter og avgifter. Nettbutikker kan ha utsalg i flere land som alle skattlegger bedriften forskjellig som igjen påvirker prisen på varen.

Gjest Swarovski
Skrevet

Synes det var litt vel stort gap mellom prisene. Det ligger ikke noe porto i dollar prisen da?

På Feelunique sparer man vel en 10-20kr på å betale med pund i stedet for NOK. (Ofte nok til at man havner under tollgrensen på 200kr med pund, men over hvis man bruker NOK.)

Gjest MorAase
Skrevet

Hvis jeg har forstått deg rett skal vel den norske prisen bli den samme, selv om du skifter valuta mellom pund og dollar, verdien på det man kjøper er jo den samme. Har ikke handlet med Topshop før, så kan jo være at det funker litt annerledes der?

Det er det som er poenget. Prisen skal ikek nødvendigvis bli den samme i norske kroner når utgangsåunktet er forskjellige valutaer. Valutaer er IKKE linjære verdier.

Skrevet

Nei, jeg skjønner at valutaer har forskjellige verdier, men jeg har alltid trodd at man bare forandret på valutaen for å få se det i "sin egen" valuta, for eksempel NOK for oss nordmenn. Men jeg ser nå at jeg ikke helt har skjønt det systemet der, alt hva man lærer :) Det er jo egentlig logisk når man tenker over det.

Gjest MorAase
Skrevet

Nei, jeg skjønner at valutaer har forskjellige verdier, men jeg har alltid trodd at man bare forandret på valutaen for å få se det i "sin egen" valuta, for eksempel NOK for oss nordmenn. Men jeg ser nå at jeg ikke helt har skjønt det systemet der, alt hva man lærer :) Det er jo egentlig logisk når man tenker over det.

Verdien av £ til $ er forskjellig alt etter hvilken valuta en skal til, og fra. En brite sin pris for $ er IKKE lik prisen en nordmann må betale for $. Samme for £. Når en vare da først endrer pris direkte fra $ til NOK så er det én verdi i bruk. Når en konverterer fra $ til £ er den en annen verdi i bruk. Når en så konverterer fra £ til NOK er en tredje verdi i bruk. Det vil faktisk være mer overraskende om prisen ville vært lik.

Skrevet

Okei, dette visste jeg ikke. Trodde man betalte det samme for fks pund, uansett om man er nordmann eller amerikaner.

Skrevet

Okei, dette visste jeg ikke. Trodde man betalte det samme for fks pund, uansett om man er nordmann eller amerikaner.

Det gjør man også.

Spørsmålet er bare, hva man betaler MED.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...