Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å gå til innkjøp av diverse Shiseido produkter fra strawberrynet, jeg. Har sjekket opp prisene på nettsiden, og deretter sammenlignet dette med de ordinære parfymeri-prisen rundt omkring. Det som er rimelig vittig, er at prisene ikke er overveldende ulike. En hundrings, fra eller til, er det snakk om. Har hørt såpass mye skryt fra strawberrynet, men ble lettere skuffet nu ja.

Så, for å være på rett kjør her; sammenlagt betaler jeg $68.5 på strawberrynet, dvs. 478 kr, mens i parfymer ligger det på 600. Som sagt, cirkus hundre kroner. Er det jeg som bare er prippen, og har jeg regnet rett i grunn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man sparer jo en del da, med tanke på at man ikke betaler frakt?

Gjest Ethereal
Skrevet

Og hvis pakken blir stoppet i tollen (noe du risikerer ved alt du har betalt over 200NOK for), kommer 24% moms i påslag på vareprisen, i tillegg til postens avgifter for fortolling.

Moral: Bestill kun ting du (i) ikke får tak i her hjemme eller (ii) for under 200NOK pr bestilling. Strawnerrynet sender uansett fraktfritt.

Skrevet
Og hvis pakken blir stoppet i tollen (noe du risikerer ved alt du har betalt over 200NOK for)' date=' kommer 24% moms i påslag på vareprisen, i tillegg til postens avgifter for fortolling.[/quote']

Nettopp!

Dersom pakken blir stoppet i tollen, blir det jo svindyrt jo. Men hvor stor sannsynnlighet er det for det egentlig? Skjer det sjelden eller langt ofte?

Skrevet

Og strawberrynet betaler tollutgiftene for deg.

Skrevet
Og strawberrynet betaler tollutgiftene for deg.

Flott, da!

Så, jeg betaler ikke mer enn det jeg har bestilt, uansett? Null frakt og toll?

Skrevet

Stemmer.

Du må legge ut, også overfører strawberrynet beløpet til kontoen din.

Skrevet
Dersom pakken blir stoppet i tollen' date=' blir det jo svindyrt jo. Men hvor stor sannsynnlighet er det for det egentlig? Skjer det sjelden eller langt ofte?[/quote']

Tror desverre det er veldig sannsynlig at den stoppes i tollen. Jeg fikk hentelapp i dag, og den er visstnok sjekket. Heldigvis var det bare en krem fra Clinique, så den gikk tollfritt (selv om jeg da tror den kom på mer enn 200,-).

Forresten tok det bare 6 dager fra jeg bestilte til den kom til postkontoret mitt - og det inkludert tollsjekk!

(Med forbehold om at den faktisk er sjekket, det står så på pakkelappen. Den kom forresten rekommandert, er dette vanlig?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...